هند به ایران خودرو برقی می فروشد؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با اشاره به وجود 4 هزار شرکت قطعه سازی خودرو در این کشور گفت: هند می تواند احتیاج صنعت خودروسازی ایران در این زمینه را تامین کند.

هند به ایران خودرو برقی می فروشد؟

ایسنا نوشت، ویجی مهتا روز سه شنبه سوم خرداد در نشستی با حضور رئیس و جمعی از مقامات اتاق بازرگانی و صاحبان صنعت البرز اظهار کرد: اتاق بازرگانی PHD هند با حدود 150 هزار عضو به عنوان صدای صنعت و تجارت این کشور در قالب یک سازمان غیر انتفاعی در حال فعالیت است و روابط بسیار خوبی با سازمانها و نهادها در سطح بین المللی دارد که به انسجام و پیشبرد اقتصاد این کشور یاری شایانی می نماید.

وی در ادامه با این شرح که فراوری ناخالص داخلی هند بر اساس ارزیابی بانک جهانی حدود 9درصد است، اضافه کرد: سرمایه گذاران خارجی حتی از بزرگترین کشورهای پیشرفته مالی جهان از جمله چین نیز در حال سرمایه گذاری در این کشور هستند.

رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با بیان اینکه هندوستان با جمعیت 240 میلیون نفر مسلمان در پی توسعه سطح روابط با دیگر کشورهای اسلامی است، مطرح نمود: پذیرش واحد پول روپیه هند از سوی ایران معاملات تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور را تسهیل می نماید.

وجود 51 شرکت دارویی البرز فرصت تعاملات تجاری میان ایران و هند را تقویت می نماید

وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط میان ایران و هند بر اساس فعالیت های دانش بنیان گفت: کشور هندوستان در زمینه نرم افزار و آی تی بسیار توانمند است، بعلاوه با توجه به فعالیت 51 شرکت دارویی در البرز نیز فرصت تعاملات تجاری میان طرفین در این حوزه وجود دارد، ایران در بخش درمان و سلامت ظرفیت های خوبی دارد.

مهتا با بیان اینکه وجود 540 شرکت فعال هندی در زمینه صنایع غذایی از دیگر فرصت های خوب همکاری این کشور با ایران است، گفت: در حوزه نساجی نیز باید بر توسعه روابط ایران و هند بیشتر متمرکز شویم.

وی با اشاره به اهمیت تامین مایحتاج گروه های خودروسازی ایرانی اضافه کرد: کشور هند با وجود بیش از 4 هزار شرکت قطعه ساز می تواند در این زمینه از صنعت خودروی ایران حمایت کند، از سویی خودروهای برقی با ظرفیت پنج نفر و قدرت پیمایش 300 کیلومتر در هند فراوری می گردد که قیمت هر کدام بالغ بر 10 هزار دلار است.

بعد از اتمام این جلسه، تجار ایران و هند در نشست های B2B حضوری در زمینه هایی مانند صنایع غذایی، محصولات شیمیایی، نساجی، تجهیزات پزشکی و … به مذاکره پرداختند.

منبع: تجارت نیوز

به "هند به ایران خودرو برقی می فروشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند به ایران خودرو برقی می فروشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید