مقایسه سانگ یانگ کایرون با هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و تویوتا راوفور

به گزارش وبلاگ عصر نو، این روزها خودروهای آفرودی طرف داران زیادی دارند. سانگ یانگ کایرون یکی از این خودروهای محبوب است. این خودرو موتور قدرتمندی دارد که باعث می گردد در بیرون از جاده و در رقابت با سایر خودروهای آفرود کم نیاورد، اما هیچ گاه معروفیت سایر تولیدات سانگ یانگ را به دست نیاورد.

مقایسه سانگ یانگ کایرون با هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و تویوتا راوفور

همین موضوع باعث می گردد فکر کنیم این خودرو را بیش از حد دست کم گرفتیم و باید بادقت بیشتری جزئیاتش را آنالیز کنیم. در این مقاله به مقایسه سانگ یانگ کایرون با هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و تویوتا راوفور پرداخته ایم.

مقدمه ای بر مقایسه سانگ یانگ کایرون

موتور و گیربکس مرسدس بنز از یک سو باعث شد تا کایرون با موسو، مدل معروف و محبوب سانگ یانگ مقایسه گردد. بعلاوه سرمایه گذاری شرکت کره ای با همکاری شرکای هندی اش بر روی رکستون، علتی دیگری بود تا خیلی ها کایرون را با رکستون مقایسه نمایند؛ خودرویی که تازه 1 سال بعد از تعطیلی خط فراوری کایرون در زادگاهش، کره، متولد شده بود.

نباید فراموش کنیم که کایرون در دوره و زمانه ای فراوری و عرضه شده بود که بحران مالی دامان بسیاری از کشورها از جمله کره جنوبی را گرفته بود. بااین حال، کایرون با وجود این شرایط نابسامان، اصولاً محصول پیروزی محسوب می شد که در بازار روسیه هم بسیار پیروز عمل کرد و در نهایت، سال ها در روسیه به عنوان یک محصول مشترک فراوری و عرضه شد. در اینجا به آنالیز این خودرو می پردازیم که در سخت ترین دوران فعالیت سانگ یانگ یاری زیادی به حفظ شرایط شرکت کرد و نشان داد که بی فایده 10 سال متوالی در خط فراوری نمانده است.

مزایای سانگ یانگ کایرون

  • قیمت مناسب مهم ترین ویژگی مثبت کایرون به حساب می آید. این ویژگی فقط در قیاس با سایر خودروها از شرکت های رقیب نیست، بلکه در مقایسه با بسیاری از محصولات خودِ کارخانه ٔ سانگ یانگ هم باید اذعان کرد که کایرون قیمت مناسبی دارد.
  • اتاق جادار ویژگی دیگر کایرون به حساب می آید. به نظر می رسد که مدیران سانگ یانگ در این مورد سنگ تمام می گذارند و بیشتر محصولاتشان این ویژگی را دارد. درمورد کایرون هم سرنشینان عقب می توانند به راحتی و در مسیرهای طولانی از جایگاه های بزرگ و جادار لذت ببرند. علاوه بر اینها، می توانید هرچقدر وسیله دارید، بار کایرون کنید. صندوق عقب این خودرو حسابی جادار است.
  • در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می گردد (سفارشی) و در بعضی مدل ها از تریم کرم رنگ برای کابین استفاده شده است. به علاوه کیفیت متریال به کاررفته در کابین مطلوب است.
  • سامانه احتراق این خودرو بی تردید یکی از نقاط قوت کایرون به حساب می آید.
  • یکی از نقاط قوت کایرون به عنوان خودرویی آفرود، حدبیشتر گشتاور 312 نیوتن متری است. این گشتاور به رغم عمر زیاد پیشرانه همچنان در برابر رقیبان تأثیر مثبتی روی عملکرد کایرون می گذارد . حدبیشتر گشتاور این خودرو در دور 4600 به دست می آید و کشش بسیار قابل قبولی را در مواجهه با شیب های تند از خود به نمایش می گذارد .
  • کایرون بر پایه یک شاسی نردبانی طراحی شده است که استقامت زیادی چه در سواری و چه در زمان وقوع حادثه دارد . این شاسی 3 لایه بسیار مستحکم عملکرد مطمئنی در کارکرد بلند مدت کایرون از خود نشان داده است .

معایب سانگ یانگ کایرون

  • شتاب گیری نه چندان قوی از نقاط ضعف کایرون به حساب می آید. شاید علت در ضعف پیشرانه های این خودرو باشد. به این ترتیب با اینکه خودرو از قدرت موتور قابل قبولی برخوردار است، در شتاب گیری ها به کندی عمل می نماید.
  • مشکل جلوبندی از دیگر معضلات کایرون به حساب می آید. در دست اندازها، کایرون به سختی می تواند مانع لرز خودرو گردد. این مشکل در سرعت های زیاد بیشتر به چشم می آید و ممکن است سرنشینان را آزار دهد.
  • با وجود اینکه کیفیت موتور این خودرو خوب محسوب می گردد، اما موتور با سر و صدای زیاد روشن می گردد و تا پیش از گرم شدن، معمولاً خشک و بالرزش عمل می نماید. به این ترتیب برای اینکه کیفیت خودرو را بفهمید، باید زمان زیادی به موتور بدهید تا گرم گردد.
  • کایرون استهلاک بالایی دارد.
  • بازار دست دوم این خودرو ضعیف است و افت قیمت شدیدی دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه هیوندای سانتافه 2700 سی سی با سانگ یانگ کایرون

سانگ یانگ کایرون از نمای روبه رو

در رده شاسی بلندهای جمع و جور، عمده شرکت های خودروسازی فعالیت و نمونه های متعددی را فراوری و به بازار عرضه می نمایند. شاید به همین علت است که بسیاری از طرفداران خودروهای شاسی بلند به این کلاس از شاسی بلندها علاقه دارند؛ چون هم برای شهر مناسب هستند و دردسرهای خودروی بزرگ، نظیر جای پارک یا مصرف زیاد سوخت را ندارد و هم به درد سفر و بیرون شهر می خورند؛ چون مسائل یک سدان در جاده را نخواهند داشت. در ادامه به مقایسه سانگ یانگ کایرون با هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و تویوتا راو 4 می پردازیم.

مقایسه سانگ یانک کایرون با هیوندای توسان

در ابتدای مقایسه سانگ یانک کایرون با هیوندای توسان (Hyundai Tucson)، باید بگوییم که این دو خودرو کم و بیش در یک زمان فراوری شدند، بااین حال فراوری هیوندای توسان تا امروز هم ادامه دارد و طرفداران فراوانی در کشورهای مختلف از جمله ایران برای خود دست وپا نموده است.

فراوری کایرون به شکل رسمی در سال 2014 میلادی به سرانجام رسید و رکستون جای این خودرو را گرفت. اولین نکته درباره مقدار مصرف دو خودرو است که در مقایسه سانگ یانگ کایرون توسان در این زمینه دست بالا را دارد. درحالی که مصرف کایرون در شهر چیزی حدود 12 لیتر در 100 کیلومتر است، رقیب آن حدود 7 لیتر در 100 کیلومتر می سوزاند. در جاده هم روال همین است، مصرف کایرون در جاده به وضوح کم است و 7 لیتر در 100 کیلومتر می سوزاند، اما رقیبش با مصرف 5.3 لیتر در 100 کیلومتر از نظر صرفه جویی در مصرف سوخت از کایرون پیشی می گیرد. بااین حال گنجایش باک کایرون 75 لیتر است که 13 لیتر از باک 62 لیتری توسان جادارتر است.

در مقایسه سانگ یانگ کایرون از نظر آلایندگی، توسان پیشی می گیرد و با کسب درجه یورو 6 در مقابل امتیاز یورو 4 کایرون خود را بیشتر دوست دار طبیعت نشان می دهد. نباید فراموش کرد که کایرون موتور قدرتمندی دارد که 141 اسب بخار نیرو را در 4 هزار دور در دقیقه به چرخ ها منتقل می نماید. این رقم برای توسان 136 اسب بخار در 2750 دور در دقیقه است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب مقایسه هیوندای توسان نسل اول با کیا اسپورتیج و جک S5 را بخوانید.

نمای داخلی سانگ یانگ کایرون

مقایسه سانگ یانگ کایرون با کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج هم از آن دست خودروهایی است که ایرانی ها سوارش شده اند و دوستش دارند. این خودرو در ایران، بازار پیروزی را تجربه نموده و می نماید و از این جهت به نسبت رقیب کم نام ونشان خودش وضع بهتری دارد. بااین حال در هنگام مقایسه سانگ یانگ کایرون با کیا اسپورتیج، شاید اطلاعات دقیق تری از این دو خودرو یاری کند تا انتخاب بهتری بکنیم.

حجم موتور کایرون حدود 1998 سی سی است که تنها 3 سی سی از حجم 1995 سی سی اسپورتیج حجیم تر است، به همین نسبت قدرت موتور کایرون هم اختلاف بسیار اندکی با قدرت موتور اسپورتیج دارد و با 139 اسب بخار نیرو اندکی از موتور اسپورتیج با قدرت 134 اسب بخار قوی تر است.

گیربکس دستی و ساده ٔ 6 دنده ای کایرون را می توان با گیربکس اتوماتیک رقیب قیاس کرد. البته باید در نظر گرفت که اسپورتیج می تواند تا 185 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد، درحالی که حدبیشتر سرعت کایرون حدود 165 کیلومتر در ساعت ثبت شده است. اگر گنجایش را در نظر بگیریم، کایرون به خوبی رقیب مشهورترش را شکست می دهد؛ یعنی می تواند تا 1222 لیتر حجم را به عنوان بار تحمل کند. این رقم در خصوص اسپورتیج فقط 491 لیتر است.

نمای پشتی سانگ یانگ کایرون

مقایسه سانگ یانگ کایرون با تویوتا راوفور

این مدل از خودروهای تویوتا هم در ایران شناخته شده است و در دو مدل هیبریدی و ساده عرضه می شوند. برای مقایسه سانگ یانگ کایرون با تویوتا راو 4 شاید بتوان با گیربکس آغاز کرد که هردو خودرو از گیربکس دستی بهره می برند. بااین حال رقیب ژاپنی یک گیربکس 6 دنده ای دارد و خودروی کره ای از گیربکس 5دنده ای استفاده می نماید.

حجم موتور هردو خودرو هم مشابه و 1998 سی سی است. بااین حال موتور رقیب کره ای از حریف ژاپنی قوی تر است و با فراوری 139 اسب بخار به راحتی از قدرت موتور 122 اسب بخاری او جلو می زند. در شتاب گیری تویوتا توانایی اش را به رخ می کشد. این مدل در 9.6 ثانیه از سرعت صفر به صد می رسد ولی کایرون به 15.7 ثانیه احتیاج خواهد داشت تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. به همین نسبت تویوتا می تواند تا 180 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد، ولی رقیب نموده ای با حدود 165 کیلومتر در ساعت نمی تواند به حدبیشتر سرعت رقیب ژاپنی اش برسد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه تویوتا راوفور با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی درباره مقایسه سانگ یانگ کایرون در اختیار شما قرار دهد و ارزش خرید این خودرو در برابر رقبایش را به نمایش بگذارد. شما می توانید با مراجعه به بخش خودرو آگهی های سایت وبلاگ عصر نو از آخرین قیمت خرید و فروش سانگ یانگ کایرون آگاه شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ عصر نو در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه سانگ یانگ کایرون با هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و تویوتا راوفور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سانگ یانگ کایرون با هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و تویوتا راوفور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید