برترین خودروهای دنده اتومات ایرانی کدامند؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، برترین خودروهای دنده اتوماتیک ایرانی کدامند؟ در این مطلب از مجموعه مطالب راهنمای خرید خودرو اتوماتیک ایرانی قصد داریم برترین ماشین های اتوماتیک ایرانی را به شما معرفی کنیم.

برترین خودروهای دنده اتومات ایرانی کدامند؟

صنعت خودروسازی هر روز بیشتر و بیشتر پیشرفت می نماید و بازارها و برندهایی که خود را با این سرعت پیشرفت وفق ندهند در رقابت جلب مشتری باز می مانند. این عبارت بدون شک یکی از مهمترین معیارهای خودروسازان بزرگ و معروف جهانست و چه برای فروش در کشور خودشان و چه در سرتاسر جهان، همیشه طبق سلایق و البته ابداعات تازه محصولات بهتر و تازهتری ارائه می نمایند.

در ایران نیز از چند سال پیش به غیر از خودروهای قدیمی و کلاسیک دنده ای، نوع اتوماتیک هم در بین فراوریات شرکت های داخلی خودروساز جای گرفته است. هر چند که همچنان کیفیت ساخت و به روز بودن خودروهای اتوماتیک ایرانی به سطح خودروهای خارجی نمی رسد، اما در بین این فراوریات مواردی هستند که با توجه به بودجه خریدار می توانند گزینه منطقی و مناسبی برای سواری و رانندگی تلقی شوند.

در ادامه این مطلب، به آنالیز چند نمونه از برترین خودروهای اتومات داخلی که کیفیت رانندگی قابل قبولی را در مقایسه با سایر فراوریات داخل ارائه می نمایند، می پردازیم.

1 - کوییک پلاس

اولین گزینه از لیست برترین خودروهای دنده اتوماتیک ایرانی کوییک پلاس است. این محصول سایپا به نوعی تازهترین محصول اتوماتیک ساخت داخل بوده و قرار است نمونه های تازهتر آن نیز طبق گفته و ادعای کمپانی سازنده در سال های پیش رو به بازار بیاید.

کوییک پلاس آخرین نسخه از خانواده این خودرو است که در امکانات و عملکرد فنی نسبت به قبل بهبود یافته و از ساخت سال های پیش و نوع دنده ای آن بهتر است. در واقع، کوییک از لحاظ کیفیت ساخت و ایمنی نیز در قیاس با دیگر محصولات سایپا و هم رده در قیمت در سطح بالاتری قرار می گیرد.

موتور 1500 سی سی این ماشین با یک گیربکس CVT همراه شده و این دو قسمت سقف سرعتی در حدود 160 کیلومتر ارایه می دهند و باعث می شوند این خودرو تقریباً به 7 لیتر سوخت در 100 کیلومتر احتیاج داشته باشد.

نسخهٔ تازه کوییک به فرمان برقی مجهز شده و از سیستم Keyless، کروز کنترل، مانیتور سفر با مسیریاب، دی لایت، قفل اتوماتیک و ترمز یاریی بهره می برد. اگر چه این ماشین بازار دست دوم خوب و هزینه نگهداری معقولی دارد، اما با توجه به قیمت و تازه بودن محصول، باز هم از سایپا انتظار کیفیت ساخت بیشتری به ویژه در اتاقک و کابین این ماشین می رفت.

در هنگام خرید کوییک پلاس اگر تنها بخواهید به قیمت توجه کنید، شاید به نسبت کیفیت و کارکرد بتوان کوییک را در حال حاضر از برترین خودروهای دنده اتومات داخلی نام برد.

آگهی های خرید و فروش کوییک پلاس فول

2 - پژو 207

این محصول اختصاصی ایران خودرو که علاقمندان به ماشین در کشور داستان فراوری آن را به خوبی می دانند گزینه دیگر این نوشته در پیشنهادات برای خرید برترین خودروهای اتوماتیک ایرانی است.

پژو 207 ساخت این گروه ایرانی همان نسخه فراوریی 207 شرکت پژوی فرانسه نیست و برای همین با حرف i که در آخر نام این محصول قرار گرفته خود را از 207 اصلی جدا می نماید.

پژو 207 در واقع نوع فیس لیفت همان 206 است که البته هرگز نتوانست موفقیت های برادر مسن تر خود را در کشور ادامه دهد. بزرگترین تغییر رخ داده در چهره تازه این ماشین، چراغ های عقب و جلوست که کشیده تر شده اند و دی لایت نیز به آنها اضافه شده است.

سیستم پخش تازه به همراه نمایشگر نیز از جمله امکانات اضافه شده به این نسل است. از حدود یک سال پیش ایران خودرو نسخهٔ پانوراما 207 را نیز معرفی کرد که در مقایسه با نوع اتوماتیک معمولی، دارای سقف شیشه ای است و بعلاوه، مواردی مثل فرمان برقی و کروز کنترل که قبلاً از روی 207 برداشته شده بود با آمدن نسخهٔ پانوراما به این خانواده برگشت.

آگهی های خرید و فروش پژو 207

3 - دنا پلاس توربو

بعد از ساخت مدل پایه و دنده ای، ایران خودرو در سال 1395 نوع پلاس دنا را با چند امکان تازه معرفی کرد. البته که این آپشن ها بعضاً و به خاطر اینکه قرار شد نسخه های تازهتری از آن رونمایی گردد به مرور از روی ماشین حذف شد.

یک سال بعد مدل پلاس توربو به میدان آمد و چندین مورد از آن امکانات رفاهی حذف شده نسخهٔ قبل این بار به نوع توربو اضافه شدند. همزمان تیپ اتوماتیک این محصول نیز ارائه شد که همان موتور 1700 سی سی دنده ای را داشت، اما مجهز به یک جعبه دنده 6 حالته اتومات شده بود.

این گیربکس البته قابلیت رانندگی در حالت اسپرت و جاده برفی را هم دارد و تنها تفاوت ماشین در امکانات با نوع دنده ای این است که دنا پلاس توربو اتوماتیک به فرمان برقی هم مجهز شده است. هر چند که پلاس توربو از جمیع امکانات قرارداده شده بر روی این محصول برخوردار است و عملکرد موتور و گیربکس آن در فراوریات آخر بهبود یافته، اما در نهایت این ماشین که قرار بود نام خودروی ملی را یدک بکشد، کیفیت ساخت پایینی در عایق بندی اتاقک و کابین دارد و فرمان پذیری آن در پیچ ها و سرعت بالا ایده آل نیست.

بعلاوه، خریداران به علت عدم تفاوت بزرگ و چشم گیر در تنوع آپشن ها بین نوع دنده ای و اتومات این مدل، چندان راغب به انتخاب نوع اتوماتیک نیستند. دنا پلاس توربو یکی دیگر از گزینه های موجود برای آن دسته از افرادی است که در پی برترین خودروهای اتوماتیک ایرانی هستند.

آگهی های خرید و فروش دنا پلاس

4 - تندر 90 پلاس

بعد از کلی فراز و نشیب که در فرایند فراوری ال 90 و تندر 90 در خودروسازی کشور رخ داد، نوع اتوماتیک این مدل نیز چند سال بعد از تیپ های پایه و دنده ای ارائه شد، اما هیچگاه به موفقیت ال90 نرسید.

با معرفی تندر90 پلاس به وسیله ایران خودرو، چهرهٔ تازهتری از این محصول نه چندان مجذوب کننده رونمایی شد که تا حدودی خشک و جدی بودن رخ ماشین را کاهش داد و خطوط منحنی بیشتری در بدنه و طراحی کابین آن استفاده شده بود.

تندر90 پلاس مجهز به یک موتور 1600 سی سی 4 سیلندر با یک جعبه دنده 4 حالته اتومات است که شتاب اولیه پایین و در حد 11 و نیم ثانیه می دهد و در 100 کیلومتر بطور ترکیبی نزدیک به 8.5 لیتر سوخت مصرف می نماید.

این محصول در تمام تیپ های خود بازار دست دوم خوبی دارد، به علت دوام بالا نگهداری و تعمیراتش هزینه گزافی ندارد و به خاطر کابین بزرگ و جاداراش سرنشینان از فضای خوب و کافی برخوردارند.

با این حال، مثل گذشته این مدل هم در خانواده تندر90 از کمبود امکانات رفاهی رنج می برد و فنربندی و کارکرد بدنه در رانندگی کمی خشک است. در هر صورت تندر 90 پلاس هم یکی دیگر از برترین خودروهای اتوماتیک ایرانی است که می تواند انتخاب مناسبی در بین معدود گزینه های موجود باشد.

آگهی های خرید و فروش رنو تندر 90 پلاس

5 - پژو پارس

پنجمین گزینه از بین برترین خودروهای اتوماتیک ایرانی پژو پارس است. پژو پارس که در واقع نسخهٔ بازطراحی شدهٔ پژو 405 است به محض معرفی در سال های دور جزو محبوب های کشور محسوب شد و به فروش خوبی رسید. این استقبال باعث شده تا همچنان فراوری این خودرو ادامه داشته باشد و تیپ اتوماتیک آن نیز چند سال پیش در ادامه موفقیت های نوع دنده ای ساخته و به بازار عرضه شد.

در نوع اتومات پژو پارس همان موتور 1600 سی سی نوع LX قرار گرفته که مجهز به یک گیربکس 4 حالته است. البته این جعبه دنده از حدود 3 سال پیش با تغییر در طراحی، بهبود یافت که باعث عملکرد بهتر این ماشین شد.

پژو پارس اتومات اما متاسفانه شتاب اولیه پایین و در حدود 15 ثانیه دارد و مصرف سوخت آن حدود 9 لیتر در 100 کیلومتر است. اما گنجایش زیاد و فضای بزرگ اتاقک، در دسترس بودن لوازم یدکی و تعمیرات مناسب بخاطر بازار خوب دست دوم به فروش این محصول یاری می نماید.

پژو پارس نیز یکی دیگر از انتخاب های موجود برای علاقمندان به خرید برترین ماشین اتومات ایرانی است. پیشنهاد می کنیم مطلب برترین مدل پژو پارس کدام است را هم مطالعه کنید.

آگهی های خرید و فروش پژو پارس

6 - رنو ساندرو اتوماتیک

آخرین گزینه از لیست برترین خودروهای دنده اتوماتیک ایرانی به رنو ساندرو تعلق می گیرد. از لحاظ فنی رنو ساندرو در واقع همان نسخهٔ هاچ بک تندر 90 است (با پلتفرمی مشترک). هرچند که هیچ وقت معلوم نشد که چرا این خودرو آنقدر دیر و با این فاصله زمانی زیاد نسبت به تندر 90 وارد کشورمان شد.

از نظر طراحی ظاهری و فضای درونی کابین، شاید بتوان گفت که رنو ساندرو اشتراکات بیشتری با رنو تندر 90 پلاس دارد. کوتاه شدن فاصله محوری این خودرو سبب شده که ساندرو فرمان پذیری بهتری نسبت به تندر 90 داشته باشد.

رنو ساندرو اتوماتیک، درست مانند تندر 90 اتوماتیک، از یک جعبه دنده ساخت ZF از سری AL4 بهره می گیرد که از قضا هماهنگی خوبی هم با پیشرانه خودرو دارد.

از سال 1396 نیز پارس خودرو آپشن های سفارشی مانند کروز کنترل، دوربین عقب با مانیتور بزرگ، روکش چرم، دزدگیر تصویری و … را هم در اختیار علاقمندان به ساندرو قرار داد.

در هر صورت رنو ساندرو اتوماتیک نیز می تواند گزینه بسیار خوبی برای علاقمندان به خرید خودروهای اتوماتیک ایرانی باشد.

آگهی های خرید و فروش رنو ساندرو

جمع بندی

اگر چه که بین این موارد و گزینه های معدود دیگر اتوماتیک ایرانی در بازار خودرو تفاوت هایی وجود دارد، اما به طور کلی تمامی این گونه محصولات از لحاظ کیفیت و عملکرد تقریباً در یک بازه و سطح قرار می گیرند و این نزدیک بودن به هم در قیمت تمام شده و خدمات پس از فروش آنها نیز مشاهده می گردد.

به عبارت دیگر هر کمپانی و یا نماینده فروش خودروسازان داخلی، محصول ساخت شرکت خود را به نوعی از برترین خودروهای دنده اتوماتیک ایرانی می داند در حالیکه در نهایت بین تمامی این موارد و گزینه ها تفاوت های چشمگیر و زیادی وجود ندارد.

در هر صورت امیدواریم که مطلب برترین خودروهای اتوماتیک داخلی برایتان مفید بوده باشد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا تجربه سواری با این خودروها را داشته اید؟ به نظر شما برترین خودروی اتوماتیک ساخت داخل کدام است؟ نظرات و تجریبات خود را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "برترین خودروهای دنده اتومات ایرانی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین خودروهای دنده اتومات ایرانی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید