مقایسه لیفان 620 با پژو پارس و دنا

به گزارش وبلاگ عصر نو، انتخاب خودرو در بازار ایران، کمی سخت و البته پیچیده است. هر خودرو در ایران رقبایی دارد که بر اساس کلاسی که خودرو در آن ساخته شده، قیمت یا نوع کارکرد، در نظر گرفته می شوند. برای سدانی جمع و جور چون لیفان 620 نیز چند سدان دیگر به عنوان رقیب هستند که در بازار ایران فراوری و خرید و فروش می شوند. در این مطلب به مقایسه لیفان 620 با پژو پارس و دنا می پردازیم و لیفان 620 را در برابر این دو خودروی محبوب داخلی آنالیز می کنیم.

مقایسه لیفان 620 با پژو پارس و دنا

مقایسه لیفان 620 با پژو پارس

پژو پارس را از پیروز ترین فیس لیفت های صنعت خودروی ایران می دانند. هر دو خودرو را در کلاس C ارزیابی می نمایند. خودروهای کلاس C، در کل خودروهایی هستند که اندازه متوسط حساب می شوند و از خودروها و سدان های عظیم، یک مرتبه کوچک ترند. حجم موتور این خودروها بیش از 1300 و کم تر از 2000 سی سی بوده و طول آن ها غالباً بیش از 4 هزار میلی متر است. امکانات رفاهی آن ها نیز در حد و اندازه یک خودروی مالی ارائه می گردد.

با مقایسه لیفان 620 با پژو پارس در می یابیم که پژو پارس با دو موتور XU7 و TU5 و دو مدل پارس سال و پارس ال ایکس فراوری می گردد و خودرویی خانواده پسند و پراقبال در بازار ایران است. هر دو خودرو ظاهری مناسب داشته و برای یک خانواده متوسط یعنی خانواده ای با سه یا چهار نفر جمعیت، مناسب هستند.

از نظر فنی، قدرت ایجاد شده توسط موتور لیفان 620 بالاتر از پژو پارس است. موتور به کار رفته در لیفان نیز فن آوری جدیدتری داشته و کشش بهتری ایجاد می نماید. از نظر مصرف سوخت نیز شرایط لیفان با 8.8 لیتر مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر در داخل شهر، بهتر است.

از نظر طراحی داخلی و آپشن ها نیز قطعاً برتری با لیفان 620 است. البته سه مزیت عظیم پژو پارس را که شامل بازار خوب خرید و فروش نسخه های کارکرده پژو پارس، کم تر بودن افت قیمت در نسخه های کارکرده و خدمات پس از فروش و فراوانی قطعات است را هم نباید در این مقایسه نادیده بگیرید.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه پژو پارس با خودروهای رقیبش را مطالعه کنید.

مقایسه لیفان 620 با دنا

دنا، دیگر سدان فراوری شده توسط ایران خودرو از رقبای معمول لیفان 620 تلقی می گردد که در کلاس سگمنت C قرار می گیرد. خودروی دنا، دارای نوع موتور EF7 با حجم 1646 سی سی است. حداکثر توان موتورش 115 اسب بخار و حداکثر سرعتی که می تواند داشته باشد، 189 کیلومتر در ساعت است.

با مقایسه لیفان 620 با دنا از نظر مصرف سوخت باید گفت که شرایط دنا بهتر است و مصرف آن در داخل شهر به 8 لیتر در 100 کیلومتر هم نمی رسد. حجم صندوق عقب دنا به پای لیفان 620 نمی رسد و 100 لیتری از آن کوچک تر است. از نظر پیشرانه، ظاهراً شرایط لیفان 620 بهتر است، زیرا غالباً از نوع 1800 سی سی است. در کل، شرایط فنی و ظاهری لیفان 620 را باید بهتر ارزیابی کنیم.

از نظر ظاهر و آپشنال بودن باید این دو خودرو را از جهات مختلف با هم مقایسه کرد. مثلا دنا با داشتن امکاناتی مثل جایگاه برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل و… دست برتر را نسبت به لیفان 620 دارد، اما لیفان 620 هم با داشتن آپشن هایی مثل سانروف، تریم داخلی چرم و دوربین عقب، نسبت به دنا برتر است.

از آن جا که موتوری که روی لیفان 620 کار گذاشته شده برای خودروهایی با وزن سنگین تر بوده، در نتیجه قدرت و کشش ایجاد شده در این خودرو بالاتر است. برتری دنا را باید در خدمات پس از فروش و خرید و فروش راحت تر نسخه های دست دوم آن و نیز بازار پررونق آن در داخل کشور ارزیابی کرد. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی بیشتر پیش از خرید خودرو، مطلب مقایسه دنا با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از لیفان 620 در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت وبلاگ عصر نو از آخرین قیمت خرید و فروش لیفان 620 آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

درباره لیفان 620 بیشتر بخوانید:

  • معرفی لیفان 620 و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با لیفان 620
  • مشخصات فنی لیفان 620
منبع: دیوار

به "مقایسه لیفان 620 با پژو پارس و دنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه لیفان 620 با پژو پارس و دنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید