لاماری ایما آنالیز شد ، زیبای کم جان!

به گزارش وبلاگ عصر نو، لاماری ایما برای اولین بار تحت فشار آنالیز شد. این کراس اوور چینی بی نام و نشان اما خوش تیپ چقدر ارزش خرید دارد؟ در این تست واقعیت فنی این خودرو بالاخره تعیین شد.

لاماری ایما آنالیز شد ، زیبای کم جان!

وبلاگ عصر نو - مجتبی اسماعیلی: لاماری همان Forthing است و فورتینگ یکی از شرکت های تابعه دانگ فنگ است که در شهر Guangxi چین به خودروسازی مشغول است.

فیلم تست لاماری به وسیله وبلاگ عصر نو در یوتیوب

محصولاتی که Dongfeng Liuzhou Motor فراوری می نماید در بازار آمریکای لاتین به نام DFM یا DFLZ نیز به فروش می رسند. اما در ایران این نام از سوی آرین موتور به لاماری تغییر یافت. این خودرو زمانی که در نمایشگاه 2020 پکن رونمایی شد با کد SX5G شناخته می شد. از همین رو هنوز هم بسیاری از رسانه های خارجی این کراس اوور را با نام Forthing SX5G می شناسند.

اما آیا این خودرو همانی است که در کشور تبلیغش می نمایند؟

لاماری

آزمایش رانندگی

با قرار گرفتن داخل خودرو و نشستن پشت فرمان، حس مدرنی را تجربه خواهید کرد. طراحی کابین خودرو مطابق با استانداردهای روز جهان است. کنسول میانی بالا، کلاستر تمام دیجیتال و صندلی های گود رفته با ارگونومی خوب در مجموع یادآور کابین خودروهای روز و برند است. با توجه به دید ضعیف به اطراف به دلیل انحنای زیاد بدنه و ارتفاع کم شیشه ها و بعلاوه نبود دوربین 360 درجه، با کمی استرس استارت دکمه ای را فشار می دهیم.

پیشرانه 1/5 لیتری چهار سیلندر توربو کد 4A95TD با 197 اسب بخار قدرت در دور 5/600 و گشتاور 285 نیوتن متر با دسترسی در دورهای 1/500 تا 4/000 با لرزش و ارتعاشی قابل قبول روشن می گردد.

سلکتور الکترونیکی تعویض دنده گیربکس هفت سرعته WDCT (دو کلاچه تر) را در حالت D قرار می دهیم و برای حرکت آماده می شویم.

تا اینجا همه چیز خوب است. در حال تجربه حس خوب قرار گرفتن در کابین یک خودروی مدرن با قدرت مناسب هستیم و حتی برای یک کورس خیابانی هم وسوسه می شویم.

پدال گاز را می فشاریم و اینجا نقطه خاتمه حس خوب ما است! خودرو با تاخیر زیاد و عجیب پدال گاز شروع به حرکت می نماید. هر چند شتاب گیری بعد گذر از تاخیر پدال گاز در شروع حرکت تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نسبتا مناسب است اما همین اتفاق هم آنقدر با صدای ناله های شدید پیشرانه 1.5 لیتری نحیف و تحت فشار این خودرو اتفاق می افتد که شما بیشتر حس شکنجه کردن را دارید تا شتاب گیری!

تعویض دنده

گیربکس خودرو گیج و کلافه نشان می دهد. گیربکس به خوبی تشخیص نمی دهد که شما در لحظه به چه دنده و قدرتی احتیاج دارید. هنگام فشردن پدال گاز همواره معکوس نمی دهد و باید به او تذکر بدهید. قضیه هنگامی بدتر می گردد که گیربکس پس از کمی فشار داغ می نماید و به سختی توان شروع حرکت در سربالایی را دارد. این مورد با وجود اینکه در تبلیغات این خودرو گفته می شد گیربکس های دو کلاچه WET مشکل داغ کردن و شروع حرکت را ندارند، آزار دهنده تر می گردد.

درباره عملکرد فنی این خودرو باید گفت تاخیر پدال گاز و ناله های مدام پیشرانه همراه همیشگی شما در حین رانندگی با لاماری هستند. شما هرگز قدرت 197 اسب بخاری را زیر پای خود حس نمی کنید. گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه تر نیز تاخیر و عملکرد ضعیفی دارد و گوش به فرمان راننده نیست.

هندلینگ و ترمز

اما هندلینگ خودرو چگونه است؟

باید اینجا هم شما را نا امید کنیم چرا که عقب خودرو هنگام مانورهای ناگهانی با وجود سامانه کنترل پایداری باز هم در می رود. حس لنگر انداختن وزن خودرو به طرفین هنگام مانور و نبود تعادل نیز از دیگر مسائل هندلینگ این خودرو هستند.

اما عملکرد ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD در هر دو محور، قابل قبول ترین بخش فنی این خودرو هستند. ترمزها هنگام توقف ناگهانی با قدرت لازم و بدون انحراف، خودرو را متوقف می نمایند.

کابین و امکانات

در نمای داخلی شما با یک مرسدس بنز چینی طرف هستید! دریچه های خروجی تهویه مطبوع کاملاً براساس مدل های مرسدس بنز طراحی شدند.

گذشته از این، نمایشگر یک پارچه و شمایل کنسول میانی کاملاً آشنا است و این سبک را پیش تر در محصولات بنز دیدیم. البته اگر قرار است بیش از دو میلیارد تومان وجه رایج مملکت بایت این خودرو پرداخت گردد، بهتر است مالک آن کمی هم احساس مرسدس بنز سوار شدن کند!

اما کیفیت کابین حتی در میان رقبای هموطنش هم پایین است. استفاده از پلاستیک خشک و فوم نرم اما بی کیفیت شما را یاد خودروهایی با کارکرد بالا خواهد انداخت.

لاماری ایما به امکاناتی مانند سیستم KEYLESS، کلاستر تمام دیجیتال، کروز کنترل تطبیقی، سنسور پارک عقب و جلو، TSC، ESC، کنترل حرکت در سربالایی، سانروف، شش کیسه هوا و … مجهز است.

طراحی ظاهری

معمولاً 2 یا 3 ثانیه پس از اولین برخورد با یک خودرو نو، یا از طراحی آن خوشمان می آید، یا آن را نمی پسندیم. در خصوص لاماری ایما آرین موتور می توان گفت که با خودرویی عجیب و غریب رو به رو هستیم.

در جایگاه یک خودرو به روز، لاماری ایما از سبک طراحی روز در بخش جلو پیروی می نماید. چراغ های جلو در درون سپر مخفی اند و به جای چراغ های اصلی دیت لایت ها مشاهده می شوند.

اما مشکل اینجاست که در هر بخش از خودرو، یک شکل از کپی کاری را می توان به وضوح دید. جلو پنجره بسیار بزرگ لاماری ایما یادآور گریل جلو مزراتی لوانته است. هر قدر در نمای جلو ایما خودرویی به شدت تهاجمی دیده می گردد، این ویژگی در نمای کناری و عقب به شدت کم رنگ می گردد. اگر به سبک طراحی چینی ها توجه کنیم، این روزها بسیاری از کراس اوورهای چینی چنین سبکی را برای طراحی چراغ های عقب و به طور کلی در این نما پیاده سازی می نمایند. برای نمونه کافیست فقط نگاهی به نمای عقب بایک بیجینگ X7 که احتمالاً از سوی مکث موتور عرضه خواهد شد بیاندازیم!
جمع بندی

لاماری ایما به عنوان اولین محصول چینی شرکت آرین موتور، طراحی زیبا و امکانات مناسبی دارد. اما عملکرد فنی خودرو اصلا با تبلیغات انجام شده درباره آن مطابقت ندارد. این خودرو دارای هندلینگ ضعیف در مانورهای ناگهانی، قدرت و کشش کم پیشرانه و گیجی گیربکس است. در یک کلام این خودرو فقط در ظاهریات مناسب است. کاش شرکت وارد نماینده با توجه به سابقه خوب در امر نمایندگی محصولات میتسوبیشی، به سراغ خودروی چینی بهتری می رفت.

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو معین شد

سیستم کنترل پایداری ESP اجباری شد / خودروسازان اجرا نمی نمایند!

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

شروع تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

چرا پلیس نمی تواند جلوی شماره گذاری خودروهای نا ایمن را بگیرد؟

منبع: بیت ران

به "لاماری ایما آنالیز شد ، زیبای کم جان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاماری ایما آنالیز شد ، زیبای کم جان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید