هندوانه بیشتر از آنکه فکر می کنید برای سلامت سودمند است

به گزارش وبلاگ عصر نو، یک آنالیز نو نشان می دهد که هندوانه که به عنوان میوه ای مطبوع برای ماه های گرم تابستان مورد توجه است، اما یک آنالیز نو نشان می هد که مصرف آن می تواند اثرات مثبت زیادی از لحاظ دریافت مواد مغذی و بهبودی کلی رژیم غذایی داشته باشد.

هندوانه بیشتر از آنکه فکر می کنید برای سلامت سودمند است

به گزارش وبلاگ عصر نو به نقل از وگ نیوز این آنالیز داده های یک آنالیز بزرگ تغذیه ای در آمریکا نشان داد افرادی که هندوانه مصرف می نمایند، در مقایسه با افرادی که این میوه را مصرف نمی نمایند، کیفیت بالاتری از رژیم غذایی دارند.

این آنالیز نشان داد که هم بچه ها و هم بزرگسالانی که هندوانه را وارد رژیم غذایی شان نموده بودند، اندازه بالاتری از مواد مغذی حیاتی مانند فیبرهای غذایی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، لیکوپن و سایر کارتنوئیدها است. به علاوه، در مصرف نمایندگان هندوانه اندازه دریافت قندها و اسیدهای چرب اشباع پایین تر است که باعث بهبود کلی سلامت می گردد.

یک آنالیز دیگر که به صورت کارآزمایی بالینی دوسوکور کنترل شده با پلاسبو (استاندارد طلایی در تحقیقات پزشکی) صورت گرفته است، اثرات مصرف آب هندوانه به عنوان مکمل غذایی را بر کارکرد عروقی در حین هیپرگلیسمی (قند خون بالا) آنالیز نموده است. این آنالیز به طور خاص بر اثرات سودمند دو ترکیب یافت شده در هندوانه یعنی ال-سیترولین و ال- آرژینین بر دسترس پذیری زیستی اکسید نیتریک و تغییرپذیری ضربان قلب متمرکز بوده است.

این آنالیز نشان داد که مصرف أب هندوانه به عنوان مکمل می تواند کارکرد عروقی را حفاظت کند و سلامت قلبی -عروقی را بهبود بخشد.

این آنالیز خاص از لحاظ اندازه نمونه کوچک بوده است، اما به مجموعه فزاینده ای از شواهد اضافه می گردد که از مصرف منظم هندوانه برای بهبود سلامت قلبی- متابولیک حمایت می نماید.

از طرف دیگر اندازه بالای آنتی اکسیدان موجود در آب هندوانه به همراه اندازه زیاد ویتامین C و لیکوپن در آن، ممکن است نقشی اساسی در استرس اکسیداتیو و پیشگیری از بیماری قلبی داشته باشد.

یک وعده به اندازه دو فنجان هندوانه فقط حاوی 80 کالری است و به علاوه می تواند حدود 25 درصد احتیاج روزانه به ویتامین C را تامین کند و بعلاوه 90 درصد آن را آب تشکیل می ٔهد، بنابراین می تواند یک گزینه سالم برای تامین آب بدن باشد.و

توجه داشته باشید که آنالیز بار جهانی بیماری ها نشان داده است که رژیم غذایی که حاوی اندازه کمی از میوه ها باشد از جمله سه عامل خطرساز اصلی برای دچار شدن به بیماری های قلبی-عروقی و دیابت است. برای اینکه این شکاف میوه را رفع کنید، ضروری است که اندازه مصرف کلی میوه و نیز تنوع میوه های مصرفی رد در رژیم غذایی تان را افزایش دهید.

منبع: همشهری آنلاین

به "هندوانه بیشتر از آنکه فکر می کنید برای سلامت سودمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندوانه بیشتر از آنکه فکر می کنید برای سلامت سودمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید