نمایش یافته های باستان شناسی لیارسنگ بن در نمایشگاه پکن

به گزارش وبلاگ عصر نو، معاون میراث فرهنگی استان گیلان از نمایش یافته های آثار باستان شناسی لیارسنگ بن املش در نمایشگاه اسرار امپراطوری پارس در پکن اطلاع داد.

نمایش یافته های باستان شناسی لیارسنگ بن در نمایشگاه پکن

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ولی جهانی امروز 5 دی ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: بر اساس مجوزهای اخذ شده از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر انتقال امانی 4 قلم از اشیای مکشوفه به موزه ملی ایران باستان، این اشیاء در نمایشگاه اسرار امپراطوری پارس باستان در شهر پکن در معرض نمایش بازدیدکنندگان کشورهای مختلف قرار خواهند گرفت.

معاون میراث فرهنگی گیلان افزود: این آثار مربوط به دوره های اشکانی و ساسانیست که از طریق کاوش های علمی باستان شناسی در حدفاصل سال های 1395 تا 1400 در سایت باستانی لیارسنگ بن به دست آمده اند.

جهانی افزود: هدف از نمایش این اشیاء معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن مردمان سرزمین گیل و دیلم خواهد بود.

جهانی افزود: محوطه باستانی لیارسنگ بن یکی از محوطه های ارزشمند تاریخی است که از سال 1393 تا سال 1400 پژوهش های باستان شناسی هدفمند از طریق پژوهشگران ایرانی در آن به انجام رسیده است و مقالات و گزارش های این پژوهش ها در مجلات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

او در پایان توضیح داد: به زودی نخستین موزه انسان شناسی یافته های باستان شناسی لیارسنگ بن با همکاری پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: توریسم آنلاین

به "نمایش یافته های باستان شناسی لیارسنگ بن در نمایشگاه پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش یافته های باستان شناسی لیارسنگ بن در نمایشگاه پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید