موزه تاریخ طبیعی یکی از موزه های دیدنی شهر اصفهان است

به گزارش وبلاگ عصر نو، جاذبه ها/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، موزه تاریخ طبیعی یکی از موزه های دیدنی شهر اصفهان است.

موزه تاریخ طبیعی یکی از موزه های دیدنی شهر اصفهان است

موزه تاریخ طبیعی اصفهان در سال 1367 فعالیت خود را در این شهر شروع کرد. بنای این موزه ساختمانی تاریخی محسوب می گردد که به دوران تیموریان تعلق دارد و آن را با نام تالار تیموری می شناسند. در موزه تاریخ طبیعی اصفهان به همت دکتر جعفریان نمونه هایی از آثار طبیعی جمع آوری شده و به نمایش گذاشته می گردد. دکتر جعفریان این آثار را از نقاط مختلف ایران و دنیا در طول 37 سال گردآوری کرده و بعضی از آنها را خریداری و مبادله کرده است.

این موزه بخش های مختلفی دارد که عبارتند از سالن جانوران بدون مهره (انواع تک سلولی ها، اسفنج ها، مرجان ها، نرم تنان و غیره)، سالن زمین شناسی (کانی ها، کریستال ها، سنگ های رسوبی، دگرگون، آذرین، رسوبات دریایی، فسیل ها)، سالن گیاه شناسی (انواع گیاهان گلدار، گل و گیاه دارویی)، سالن جغرافیای طبیعی و نقشه ها، سالن جانوران مهره دار (شامل انواع دوزیستان، ماهیان، خزندگان، پرندگان، پستانداران)، سالن یاری آموزشی. با ورود به محوطه این موزه ماکت های بزرگی از دایناسورها و جانوران دیگر را مشاهده می کنید که در کنار عمارت تاریخی موزه، چشم انداز ای جالب و متفاوت را خلق کرده است.

منبع: همگردی

به "موزه تاریخ طبیعی یکی از موزه های دیدنی شهر اصفهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه تاریخ طبیعی یکی از موزه های دیدنی شهر اصفهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید