عابدزاده بسکتبالیست شد

به گزارش وبلاگ عصر نو، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به لقب سجاد پذیرفته، ستاره ملی پوش تیم شهرداری گرگان پرداخت و گرفتن لقب احمدرضا عابدزاده را لایق این بازیکن ایرانی دانست. FIBA گرفتن لقب عابدزاده را به علت داشتن دستانی بزرگ و قدرتمند، لایق سجاد پذیرفته دانسته است.

عابدزاده بسکتبالیست شد

ستاره گرگانی در حالی که در مقایسه با دروازه بان اسطوره ای احمدرضا عابدزاده و اینکه چگونه دستان بزرگ خود را به نفع خود به حداکثر رسانده است، لقب عابدزاده را که هواداران ایرانی به او داده اند، پذیرفته است.

برای جوان ترها، عابدزاده بیشتر به علت یاری به تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی فوتبال 1998 با شکست استرالیا در پلی آف مقدماتی برای اولین حضور این کشور در جام جهانی پس از 20 سال شناخته می گردد.

تا آنجایی که به یاد دارد، پذیرفته اولین بار سال گذشته در بازی نیمه نهایی مقابل شیمیدر قم در سوپرلیگ ایران شنیده بود که او را سجاد عابدزاده می خواندند، زمانی که تنها با یک دست یک ریباند کرد.

محمد جمشیدی در این مورد اینگونه می گوید: بازی مقابل استرالیا که در مقدماتی جام جهانی داشتیم، در یک لحظه بسیار حساس عابدزاده با یک دست توپ را حفظ کرد و این یکی از بزرگترین لحظات تاریخ فوتبال ما است.

این بازیکن 31 ساله بین المللی اضافه نمود: چون سجاد توپ را با یک دست ریباند کرد، همه را به یاد عابدزاده انداخت.

در ادامه گزارش فیبا اشاره شده است: پذیرفته یک سال هم نداشت که عابدزاده و ایران جهان را شوکه کردند. با این حال او اکنون این لقب را یدک می کشد و تماشاگران ایرانی در نخستین بازی شهرداری گرگان در مرحله نهایی سوپر لیگ غرب آسیا مقابل کویت کلاب، با لقب سجادِ عابدزاده او را تشویق کردند.

سجاد پذیرفته که همواره با دانک های خود نمایش های جذابی دارد، پس از وارد کردن دانک خود به سبد، به کف دست راست خود نگاه می نماید که دیگر هواداران ایرانی به این موضوع عادت نموده اند. او بارها این کار را در سوپر لیگ غرب آسیا انجام داده است.

اگرچه او دیگر نمی توانست بعضی از جزئیات را به خاطر بسپارد، اما تنها چیزی که پذیرفته می توانست بازگو کند این است که برای اولین بار در سی و نهمین دوره جام ویلیام جونز در سال 2017، زمانی که ایران در تورنمنت سالانه تایپه شرکت کرد، آن حرکت را انجام داد. از آن زمان به بعد، او آن را به بخشی از بازی خود تبدیل نموده است و هواداران همواره وقتی این کار را انجام می دهد، قدردانی خود را ابراز می نمایند.

وی درباره این حرکت خود گفت: من یک ریباند را با یک دست گرفتم. همه هواداران فقط من را تشویق می کردند و آن زمان بود که این کار را انجام دادم. من دست های بزرگی دارم و این مزیت من است. هر زمان که این کار را انجام می دهم، احساس خوبی دارم. این به من برای بقیه بازی انرژی می دهد.

منبع: فرارو

به "عابدزاده بسکتبالیست شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدزاده بسکتبالیست شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید