آرژانتین؛ آخرین جام جهانی لیونل مسی؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، لیونل مسی احتمالا در آخرین جام دنیای خود در کوشش برای کسب بالاترین افتخار تیمی فوتبال دنیا خواهد بود.

آرژانتین؛ آخرین جام جهانی لیونل مسی؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، تیم ملی فوتبال آرژانتین همواره به عنوان یکی از مدعی های جام دنیای شناخته می گردد. آلبی سلسته در دوره قبل مغلوب فرانسه شد و از جام دنیای کنار رفت. آرژانتین برای صعود به جام دنیای 2018 روسیه به سختی افتاد و در بازی آخر با شکست اکوادور به جمع 31 تیم دیگر پیوست. این دوره شرایط برای آرژانتین بهتر شد. قهرمانی در کوپا آمه ریکا اولین جام لیونل مسی با تیم ملی فوتبال کشورش بود و نوید روزهای درخشان او در سال های پایانی فوتبالش است. این تیم توانست بعد از برزیل به عنوان تیم دوم آمریکای جنوبی جواز حضور در جام دنیای را به دست بیاورد.

اولین قهرمانی آرژانتین در سال 1978 رقم خورد. جام دنیای 1978 در آرژانتین برگزار گردید و میزبان پیروز شد با رجحان 3 بر یک برابر هلند برای اولین بار طعم قهرمانی را در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا بچشد. ماریو کمپس دو بار و برتونی برای آرژانتین و یوهان نیسکنز برای هلند گلزنی کردند. در این ملاقات، طرفداران میزبان کاغذهای زیادی را به زمین مسابقه ریختند که باعث شده بود توپ در برخی از دقایق بازی دیده نگردد. تیم ملی ایران نیز در آن رقابت ها پیروز شد در حالی برای اولین بار به جام دنیای صعود کند که از قاره آسیا و اقیانوسیه تنها یک تیم جواز صعود به جام دنیای را دریافت می کرد.

دومین قهرمانی آلبی سلسته در جام دنیای 1986 رقم خورد. جام دنیای 1986 به دلایل زیادی به یکی از خاطره انگیزترین جام های دنیای تبدیل شد که اوج آن هنرنمایی دیگو مارادونا در ترکیب تیم ملی آرژانتین بود.

قهرمانی آرژانتین به همان مقدار که شایسته و سزاوار آنها بود، غیر منتظره هم بود. تیم آرژانتین منسجم اما بدون انگیزه بود و حقیقتا می توان گفت که مارادونا جام را به تنهایی و یک تنه برای کشورش به دست آورد. عملکرد درخشان و بی نقص او که پنج گل نیز در برداشت، عنوان برترین بازیکن جام را برایش به ارمغان آورد و اگر چه ابهاماتی در خصوص گل مارادونا به انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی وجود داشت اما جشن و شادمانی در آرژانتین بر پا شد و بیش از 30 میلیون نفر در خیابان ها به شادی پرداختند.

تیم ملی فوتبال آرژانتین اکنون به رکورد 29 بازی بدون شکست رسید. رکورد شکست ناپذیری در فوتبال دنیا در اختیار تیم ملی ایتالیاست. لاجوردی پوشان با شکست از تیم ملی اسپانیا پس از 37 بازی رسمی، بالاخره طعم شکست را چشیدند و نتوانستند رکورد خود را به 38 بازی بدون شکست برسانند. پیش از این تیم های ملی اسپانیا (2007 تا 2009) و برزیل (1993 تا 1996) با 35 بازی بدون شکست متوالی رکورددار بودند. شاید تیم اسکالونی بتواند خود را به این رکورد بزرگ در فوتبال دنیا نزدیک کند.

ستاره

لیونل مسی

برترین بازیکن دنیا در تیم ملی آرژانتین بازی می نماید. مهاجم پاری سن ژرمن که توپ طلای فوتبال دنیا را نیز به دست آورد، در لیگ فرانسه خوب آغاز ننموده است و نقدها از او بالا رفته است. او در جام دنیای که به احتمال بسیار زیاد آخرین جام دنیای او محسوب می گردد، امید اول آلبی سلسته است. با این حال مسی به تنهایی نمی تواند قهرمانی کشورش را در این بازی ها رقم بزند. ستاره آرژانتینی پس از قهرمانی در کوپا آمه ریکا که اولین قهرمانی او در رده ملی بود، انگیزه زیادی پیدا نموده است. او می خواهد تنها عنوانی که در ویترین افتخاراتش وجود ندارد را به دست آورد. اگر مهاجم آرژانتینی به این فرایند ادامه دهد به هدفش خواهد رسید و می تواند نقش مهمی در عملکرد تیمش در جام دنیای پیش رو داشته باشد.

سرمربی

لیونل اسکالونی

لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین از زمان حضور در تیم ملی این کشور توانسته است ثبات و پیروزیت را به تیمش اضافه کند. قهرمانی در کوپا آمه ریکا برترین اتفاق برای او روی نیمکت آلبی سلسته بود. او حالا در جام دنیای با تیمش که فقط متکی به لیونل مسی نیست، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

تیم ملی آرژانتین در یک نگاه

افتخارات: قهرمانی در دوره های 1978 و 1986

برترین گلزن: لیونل مسی (80 گل)

بیشترین بازی: لیونل مسی (158)

نحوه صعود: تیم دوم منطقه آمریکا جنوبی

علمکرد دوره قبل: حدف در یک هشتم نهایی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آرژانتین؛ آخرین جام جهانی لیونل مسی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرژانتین؛ آخرین جام جهانی لیونل مسی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید