شیرینی شاه پسند بدون فر، شیک و اعیانی

به گزارش وبلاگ عصر نو، شما می توانید آن را با هر نوع مغزی که دوست دارید بپوشانید، فقط کافی است مقداری شکلات ذوب شده به شیرینی شاه پسند بزنید.

شیرینی شاه پسند بدون فر، شیک و اعیانی

شیرینی شاه پسند یکی از خوشمزه ترین شیرینی های خشک خانگی است که مزه ای تقریبا شبیه نخودچی دارد، با این تفاوت که خیلی زود خرد نمی گردد. برای اینکه شیرینی خوبی داشته باشید ضروری است مواد را دقیق اندازه بگیرید، ولی ما اندازه مواد را با پیمانه نیز برای شما آورده ایم تا اگر به ترازو دسترسی ندارید بتوانید این شیرینی خوشمزه را به راحتی آماده کنید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی شاه پسند

  • آرد سفید 1 پیمانه (125 گرم)
  • آرد نخودچی 1پیمانه و 1/8 پیمانه (125 گرم)
  • پودر قند 3/4 پیمانه (125 گرم)
  • زرده ریز 1 عدد
  • روغن جامد صاف 1/2 پیمانه کمی بیشتر (125 گرم)
  • پودر هل 1/4 قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی شاه پسند

مرحله اول

برای تهیه این شیرینی نمی توانید از روغن به صورت معمولی بهره ببرید زیرا وجود حباب های ریز در روغن باعث شل شدن خمیر می گردد. حتما باید روغن را صاف کنید. برای صاف کردن روغن باید اندازهی که مورد نظرتان را روی بخار غیر مستقیم آب قرار دهید و گاهی هم بزنید تا روان و یکدست گردد. سپس داخل یک ظرف شیشه ای بریزید ولی در ظرف را نگذارید و اجازه دهید در دمای محیط خنک گردد. سپس در یخچال نگهداری کنید.

مرحله دوم

زرده و پودر هل و روغن صاف و پودر قند را داخل یک کاسه بریزید و به مدت 5 دقیقه با همزن برقی خوب هم بزنید تا سبک و حجیم و کرم رنگ گردد. حتما در بین هم زدن با لیسک دورگیری کنید تا تمام روغن با مواد هم بخورد.

مرحله سوم

آرد نخود و آرد سفید را با هم مخلوط کنید و دو بار الک نموده تا سبک گردد. سپس روی مواد فوق الک کنید تا خمیری به دست بیاید. حالا خمیر به دست آمده را سه بار چرخ کنید تا نرم و لطیف گردد و وقتی در دست خمیر را گلوله می کنید بدون ترک باشد. سپس خمیر را داخل یک نایلون بگذارید و به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت دهید.

مرحله چهارم

از خمیر برداشته و در دست گرد کنید تا مانند گلوله گردد. اصلا نباید خمیر ترک داشته باشد. سپس با فاصله از هم داخل سینی بچینید.

مرحله پنجم

فر را از قبل گرم نموده باشید و سینی را در فر قرار داده و به مدت 20 دقیقه در دمای 160 درجه بگذارید تا شیرینی ها بپزند، ولی نباید زیر شیرینی ها تغییر رنگ دهد و وقتی که از فر خارج کردید 1 ساعت صبر کنید تا شیرینی ها به طور کامل خنک شوند. سپس از روی سینی جدا کنید و اندازهی از شیرینی شاه پسند را داخل شکلات زده و با مغز دلخواه کاور کنید.

پخت شیرینی شاه پسند بدون فر

داخل تابه دو طرف دو لایه کاغذ روغنی قرار دهید و واشر دو تابه را خارج کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم گردد. سپس شیرینی را داخل تابه چیده و 15 دقیقه اجازه دهید تا بپزد. اگر از تابه معمولی استفاده می کنید، دم کنی بگذارید.

نکات کلیدی در تهیه شیرینی شاه پسند

  • با اندازه گفته شده حدود نیم کیلو شیرینی خواهید داشت.
  • برای فر برقی و توستر دما را 20 درجه کمتر انتخاب کنید.
  • اگر بلافاصله از فر خارج و از روی سینی جدا کنید، شیرینی خرد می گردد. حتما زمان دهید تا خنک گردد.
  • می توانید شیرینی شاه پسند را با کره نیز تهیه کنید.
  • چرخ کردن شیرینی باعث یکدست و نرم شدن شیرینی می گردد، پس اصلا احتیاج به ورز دادن ندارد، زیرا شیرینی به روغن می افتد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی ته چین گردو خوشمزه بدون مرغ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "شیرینی شاه پسند بدون فر، شیک و اعیانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی شاه پسند بدون فر، شیک و اعیانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید