دیپلمات ارشد فیلیپنی در سازمان ملل مبتلا به کرونا شد

به گزارش وبلاگ عصر نو، براساس این گزارش، کیرو آزوسنا جانشین نماینده فیلیپین در سازمان ملل شب گذشته با اعلام این خبر گفت که آزمایشات پزشکی از هیات دیپلماتیک فیلیپین در این سازمان نشان داد که یکی از همکاران وی به این ویروس مبتلا شد و تحت قرنطینه نهاده شد.

دیپلمات ارشد فیلیپنی در سازمان ملل مبتلا به کرونا شد

وی بدون ذکر نام این دیپلمات زن فیلیپینی، او را نخستین دیپلمات خارجی در سازمان ملل خواند که از میان سه هزار نیروی مستقر در دبیرخانه این سازمان از 193 کشور دنیا، به این بیماری مهلک مبتلا شده است.

بر اساس این گزارش، این دیپلمات زن فیلیپینی که خود در کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل و در مورد مسائل قانونی فعالیت می نماید، آخرین بار دوشنبه گذشته به مقر سازمان ملل در نیویورک رفت و یک روز بعد علائم مشابه آنفولانزا در وی ظاهر شد.

آزوسنا امروز با ارسال نامه ای به همه هیات های دیپلمات مستقر در سازمان ملل با اعلام اینکه همکار او دیروز / پنجشنبه از نتیجه آزمایش خود آگاه شد نوشت که هیات فلیپینی در سازمان ملل بسته و دستورات لازم به همه کارکنان خود دستور داد تا همه مقررات قرنطینه خانگی را رعایت نمایند.

به گزارش شبکه سی ان ان آمریکا، استفانه دوجاریک سخنگوی سازمان ملل با صدور بیانیه ای بیان کرد که این دیپلمات فیلیپینی قبل از دریافت نتیجه مثبت آزمایش کرونای خود، به مدت 30 دقیقه با دو دیپلمات دیگر ملاقات داشته و تیم پزشکی این سازمان در حال آنالیز احتمال انتقال این ویروس به آن دو دیپلمات و بع تبغ آنها به دیگران است.

گزارشات حاکی است که از مقامات سیاسی دنیا،بیاری از شخصیت های سیاسی دیگر کشورهای دنیا نیز طی چند روز اخیر به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به طور مثال، شبکه آمریکایی فاکس نیوز آمریکا امروز از آوکلند گزارش داد که پیتر داتون وزیر کشور استرالیا نیز امروز با مراجعه به بیمارستان برای انجام آزمایش های پزشکی برای ابتلا به ویروس کرونا با پاسخ مثبت رو به رو شد و در قرنطینه نهاده شد.

وی امروز از قرنطینه در صفحه توئیتر خود نوشت که صبح امروز در حالی از خواب برخواست که با افزایش دما بدن و گلو درد روبرو بود، اما بعد از رایزنی با وزارت بهداشت و انجام آزمایش های خاص در بیمتارستان بریزبِین معین شد که به کرونا مبتلا شده است.

وی در این پیغام از عادی بودن حال عمومی خود اطلاع داد و نوشت که هنوز معین نیست این ویروس مهلک در چه محیطی و توسط چه کسی به وی منتقل شده است، اما او روز سه شنبه بعد از شرکت در یک جلسه کابینه دولت در سیدنی، با یک هواپیمای تجاری به بریزبن باز گشته بود.

شبکه استرالیایی ای بی سی این کشور امروز تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور را 160 نفر بیان کرد و تا کنون 3 تن نیز براثر شدت ابتلا جان خود را از دست دادند.

فاکس نیوز همچنین از ابتلای سوفی ترودو همسر نخست وزیر کانادا، تام هنکس هنرپیشه معروف دنیا و همسرش ریتا ویلسون در سر صحنه یک فیلم و نیز فابیو واجنارتن مدیر ارتباطات ریاست جمهوری برزیل و همچنین چند تن از نمایندگان مجلس سنا و کنگره آمریکا از جمله سناتور تد کروز، ریک سکات و مک گاتز در یک کنفرانی در آمریکا از جمله شخصیت های معروف دنیا اطلاع داد و بیان کرد که همه آنها هنوز در قرنطینه به سر می برند.

منبع: انتخاب

به "دیپلمات ارشد فیلیپنی در سازمان ملل مبتلا به کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات ارشد فیلیپنی در سازمان ملل مبتلا به کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید