تکامل طراحی باربی در طول سال ها

به گزارش وبلاگ عصر نو، یکی از موردانتظارترین فیلم های سال، فیلم باربی به کارگردانی گرتا گرویگ است که در 21 ژوئیه اکران می گردد. این فیلم با بازی مارگو رابی در نقش باربی، نوید این را می دهد که عروسک نمادین و دنیای او را با شکوه صورتی اش زنده کند.

تکامل طراحی باربی در طول سال ها

به گزارش وبلاگ عصر نو، باربی از زمان اولین حضورش در سال 1959، نماد تمام آنچه یک زن می توانست باشد، بوده است. باربی منعکس نماینده جهانی همواره در حال تغییر است که در طول سال ها در کنار آن تکامل می یابد. او در طول زندگی خود صد ها حرفه و طراحی داشته است. در این گزارش زیر نگاهی به چگونگی تغییر شکل این عروسک نمادین و گاهی بحث برانگیز در طول زمان بیندازید.

سال 1959 میلادی

روث هندلر زمانی که متوجه شد دخترش انتخاب های محدودی برای اسباب بازی دارد، برای خلق باربی الهام گرفت. تنها با عروسک های کاغذی و عروسک های بچه بازی، دختران نمی توانستند خودشان را به میزان خانه دار یا پرستار تصور نمایند. او ایده خود را از یک عروسک بزرگسال به سازنده اسباب بازی متل (Mattel) مطرح نمود و در ابتدا با شک و تردید روبرو شد. اما هندلر پافشاری کرد و باربارا میلیسنت رابرتز در 9 مارس 1959 در نمایشگاه اسباب بازی آمریکایی در شهر نیویورک برای اولین بار به نمایش گذاشته شد. او از بیلد لیلی الگوبرداری شد. با وجود بعضی مخالفت های مدیران مرد و خرده فروشان، باربی در نهایت به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد.

دهه 1960 میلادی

باربی از همان ابتدا به علت تناسب بدنی غیرواقعی مورد انتقاد نهاده شد. متل در دهه 60 آغاز به نرم کردن ویژگی های خود کرد تا ظاهری معصوم تر به او بدهد. باربی بعلاوه در سال 1961 با همراه همیشگی خود، کن، آشنا شد، اولین خانه رویایی خود را به دست آورد و حدود چهار سال قبل از اولین فرود روی ماه، فضانورد شد. اولین باربی مشهور از مدل مد بریتانیایی توئیگی الگوبرداری شد. برای ترویج حقوق برابر، در سال 1968 اولین عروسک سیاه پوست بنام کریستی به مجموعه باربی اضافه شد.

دهه 1970 میلادی

باربی در دهه 70 کاملاً قابل ژست گرفتن شد و بسیاری از ویژگی های او با معرفی یک باربی به نام مالیبو در سال 1971 تغییر کرد. مو های صاف بلند، پوست برنزه و لبخند بزرگ او بازتاب زیبایی شناسی در حال تغییر آن دوران بود.

دهه 1980 میلادی

در سال 1980 سری عروسک های متنوع با نام باربی متناسب با هرملیتی به عنوان یک عروسک بین المللی در جهان (شامل 150 کشور) فراوری و توزیع شد.

دهه 1990 میلادی

باربی برای اولین بار در سال 1992 نامزد ریاست جمهوری شد، همان سالی که باربی مو بلند، پرفروش ترین باربی تمام دوران، برای اولین بار معرفی گردید. در سال 1997، متل تصمیم گرفت به باربی شکل واقعی تری بدهد و کمر او را بزرگتر کرد.

دهه 2000 میلادی

باربی در اولین انیمیشن بلند خود در سال 2001 در باربی و فندق شکن بازی کرد. سال بعد، شرکت یک عروسک باردار به نام میچ را با نوزادی در شکمش روانه بازار کرد. این عروسک فروش خوبی داشت، اما والدینی که احساس می کردند مخاطب اصلی باربی برای این نوع بازی خیلی کوچک است، مخالفت کردند. خرده فروشانی مانند والمارت از فروش این عروسک خودداری کردند، که در نهایت در سال 2005 فراوری آن متوقف شد. در یکی دیگر از پیشرفت های مهم، باربی و کن نتوانستند از بلای اولیه جدایی افراد مشهور فرار نمایند و در سال 2004 اعلام کردند که به عنوان دوست در شرایط بهتری قرار دارند. این زوج بعد از هفت سال دوباره به هم می رسند. برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد باربی در سال 2009، 50 طراح برجسته نمایشی از مد های باربی را برای هفته مد نیویورک برگزار کردند.

دهه 2010 میلادی

در سال 2016، باربی جامع ترین طراحی را به دست آورد و روی جلد تایم نهاده شد. متل مجموعه ای از عروسک های متنوع به نام باربی فشن استایل را فراوری کرد که با انواع بدن، رنگ پوست، رنگ چشم و بافت مو عرضه می شد که نشان دهنده عصر تازهی از عروسک های باربی بود که با دقت بیشتری جمعیت را منعکس می کرد.

دهه 2020 میلادی

در اوایل امسال، متل با انجمن ملی سندرم داون (NDSS) برای فراوری اولین باربی که نماینده یک فرد مبتلا به سندرم داون بود، همکاری کرد. این عروسک تازه بخشی از سری Fashionista 2023 است که طیف وسیعی از عروسک های خود را که به گفته این شرکت برای بازتاب جهانی امروزی بچه ها طراحی شده اند را توسعه داده است.

منبع: فرارو

به "تکامل طراحی باربی در طول سال ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکامل طراحی باربی در طول سال ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید