آدینه سیاه black friday ، آخرین آدینه ماه نوامبر

به گزارش وبلاگ عصر نو، مدت ها پیش، آدینه سیاه تنها روز خرید بیش از حد بود. مردم روز بعد از روز شکرگزاری زود از خواب بیدار می شدند، به مراکز خرید می رفتند و بر سر پلیورها، قهوه سازها و تلویزیون های با تخفیف شدید با هم دعوا می کردند. اگر سخت جستجو کردید، در میان انبوهی از معاملات مشکوک، می توانید تخفیف های عمیق شگفت انگیزی پیدا کنید.

آدینه سیاه black friday ، آخرین آدینه ماه نوامبر

پکیج کامل تورهای اروپا را در اینجا مشاهده کنید.

بلک فرایدی چیست؟

روز بعد از روز شکرگزاری (آدینه) به آدینه سیاه معروف است. این موضوع به طور غیررسمی و یا به طور رسمی شروع فصل خرید تعطیل بود. مردم قبل از باز شدن فروشگاه ها در صف می ایستند تا خرید های سال را به دست آورند. در چند سال گذشته، ما شاهد گرایش مردم به سوی خرید آنلاین در آدینه سیاه بوده ایم.

حقایق جالبی از اروپا که نمی دانید!

آدینه سیاه دیگر یک رویداد یک روزه نیست!

در چند سال گذشته (به طور دقیق از سال 2013 شروع می گردد)، فروش آدینه سیاه بسیار قبل از آدینه شروع شده است - بعضی از فروشگاه ها فروش آدینه سیاه خود را در روز شکرگزاری و بعضی حتی از چهارشنبه و دوشنبه شروع می نمایند. تعجب آور نیست اگر شاهد شروع فروش آدینه سیاه از دوشنبه در هفته آدینه سیاه باشیم. در نتیجه، آدینه سیاه از نظر عایدی بزرگترین روز برای فروشگاه ها نیست. بزرگترین روز فروش در حال حاضر شامل روز شکرگزاری و دوشنبه سایبری است.

برترین فروشگاه های زنجیره ای اروپا | 7 فروشگاه برتر در اروپا

تاریخچه

روز بعد از روز شکرگزاری از سال 1952 به عنوان شروع فصل خرید کریسمس ایالات متحده در نظر گرفته شده است. این عمل ممکن است با ایده رژه بابانوئل مرتبط باشد. رژه های جشن شکرگزاری اغلب شامل حضور بابانوئل در سرانجام رژه است، با این ایده که بابانوئل از راه رسیده است یا بابانوئل همین نزدیکی است زیرا کریسمس همواره تعطیلات مهم بعدی بعد از شکرگزاری است.

راهنمای دریافت ویزای شینگن را در اینجا مطالعه کنید.

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، بسیاری از رژه های بابانوئل یا روز شکرگزاری به وسیله فروشگاه های بزرگ حمایت می شد. در نهایت، به یک قانون نانوشته تبدیل شد که هیچ فروشگاهی سعی نمی کند قبل از سرانجام رژه تبلیغات کریسمس انجام دهد. بنابراین، روز بعد از شکرگزاری، روزی شد که فصل خرید به طور رسمی شروع شد.

رابطه روز شکرگزاری با خرید کریسمس باعث بحث و جدل در دهه 1930 شد. فروشگاه های خرده فروشی مایل به داشتن یک فصل خرید طولانی تر هستند، اما هیچ فروشگاهی تمایلی به شکستن سنت ندارد و کسی نیست که قبل از روز شکرگزاری تبلیغات را شروع کند. به همین علت، در سال 1939، رئیس جمهور فرانکلین د. روزولت یک اعلامیه ریاست جمهوری منتشر کرد مبنی بر این که روز شکرگزاری، چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر به جای پنج شنبه گذشته، به منظور افزایش فصل خرید کریسمس است. بیشتر مردم تغییر رئیس جمهور را اتخاذ کردند، که بعدها با اقدام کنگره تقویت شد، اما بسیاری همچنان روز شکرگزاری را در تاریخ سنتی جشن گرفتند.

در سال 2015، Amazon.com اولین شرکتی بود که معاملات آدینه سیاه در ماه جولای را در آنچه روز اول نامیدند، ارائه داد و وعده های بهتری نسبت به آدینه سیاه داد. آمازون این روش را در سال های 2016 و 2017 تکرار کرد و شرکت های دیگر شروع به ارائه معاملات مشابه کردند. در این دوسال اخیر که ویروس کرونا همه گیر شد، خرید آنلاین در بلک فرایدی حدود 22% افزایش یافت.

جالب است بدانید

شلوغ ترین روز خرید سال نیست. شنبه قبل از کریسمس شلوغترین روز خرید است!

به طور میانه، خریداران 2.5 ساعت در صف برای معامله منتظر می مانند.

طبق مقاله ای که در سال 2009 در مجله TIME منتشر شد، عبارت آدینه سیاه برای اولین بار در دهه 1960 به وسیله روزنامه های فیلادلفیا با اشاره به هجوم بزرگ جمعیت به فروشگاه ها در روز بعد از شکرگزاری استفاده شد.

همه برترین معاملات در آدینه سیاه ارائه نمی شوند:

آ. بیشتر معاملات الکترونیک در ابتدای نوامبر ارائه می گردد.

ب. برترین روز برای صرفه جویی در دکوراسیون کریسمس 22 نوامبر است. تخفیف ها به طور میانه 23 درصد هستند.

ج برترین روز برای خرید اسباب بازی روز قبل از شکرگزاری است.

د بسیاری از تخفیف های فروش آنلاین در روز شکرگزاری برای اقلامی مانند کالاهای ورزشی و پوشاک بهتر است. میانگین تخفیف 24 درصد است.

آدینه سیاه هنوز برترین روز برای معاملات تلویزیون، تبلت، لوازم خانگی و جواهرات است.

منبع: ژیوار

به "آدینه سیاه black friday ، آخرین آدینه ماه نوامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدینه سیاه black friday ، آخرین آدینه ماه نوامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید