در روزهای گرم کدام نوشیدنی ها را نخوریم؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در هوای گرم از نوشیدنی های بسیار شیرین و کافئین دار پرهیز گردد؛ چراکه مصرف آنها باعث از دست دادن مایعات بدن می گردد.

در روزهای گرم کدام نوشیدنی ها را نخوریم؟

شبنم دالوند در مورد رابطه با تغذیه در گرمازدگی اظهار کرد: هنگام گرما سیستم بدن با تعریق سعی دارد دمای بدن را کاهش دهد لذا بدن آب زیادی از دست می دهد و صرف نظر از اینکه چقدر فعال هستید، مایعات فراوان بنوشید و برای نوشیدن صبر نکنید تا تشنه شوید.

وی ادامه داد: بعلاوه باید از مصرف نوشیدنی های بسیار شیرین و کافئین دار پرهیز کرد چراکه مصرف این نوع مواد نوشیدنی سبب از دست دادن مایعات بدن می گردد.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تعریق شدید نمک و مواد معدنی را از بدن خارج می نماید، تاکید نمود: برای جبران مواد معدنی بدن، یک نوشیدنی حاوی میزان اندکی نمک با کمی لیمو ترش همراه خاکشیر یا تخم شربتی می تواند جایگزین نمک و مواد معدنی باشد که با تعریق از بین می رود.

دالوند اضافه نمود: بعلاوه افرادی که دیابت، فشار خون بالا یا سایر بیماری های مزمن را دارند بهتر است از مصرف نمک اجتناب نموده و کمی آبلیمو و خاکشیر یا تخم شربتی مخلوط با آب مصرف نمایند.

وی اعلام کرد: مصرف میوه ها و به ویژه سبزیجات به تامین آب بدن یاری می نمایند لذا در روزهای گرم سال از این اقلام غذایی در برنامه خود بیشتر بهره ببرید.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: مصرف بیش از میزان پروتئین های حیوانی، شکلات، قهوه و شیرینی باعث کم آبی در بدن می گردد بنابراین بهتر است مصرف این اقلام در روزهای گرم محدود گردد.

منبع: گردشبان

به "در روزهای گرم کدام نوشیدنی ها را نخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در روزهای گرم کدام نوشیدنی ها را نخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید