خواص اعجاب انگیز آلوئه ورا بر روی پوست

به گزارش وبلاگ عصر نو، آلوئه ورا که به نام گیاه صبر زرد طبی یا شب یار یا شاخ بزی شناخته می گردد گیاهی بی ساقه بوده که به طور کلی به عنوان ماده ای موثر با خاصیت تقویت کنندگی بدن شناخته می گردد. این گیاه ارزشمند بعلاوه در درمان یبوست، آسم، سو ء هاضمه، صرع، اگزما و اسهال خونی موثر است. علاوه بر این، آلوئه وردا خون را تصفیه نموده و خارش ناشی از گزیدگی حشرات را بر طرف می نماید. این گیاه تاثیر به سزایی در برطرف ریزش مو و مرطوب کنندگی پوست دارد.

خواص اعجاب انگیز آلوئه ورا بر روی پوست

آلوئه ورا چیست و چه نوع گیاهی است ؟

آلوئه ورا نیز به عنوان آلوئه ورا پزشکی شناخته می گردد، در حالی که نام های رایج آن کریستال بیابان، گیاه سوختگی و بزاق فیل است ، متعلق به خانواده گیاهان مکمل در جنس آلوئه است. اعتقاد بر این است که این گیاه در سودان و برای بیش از 6000 سال استفاده شده است.فواید و خواص عالی این گیاه به وسیله بسیاری از تمدن ها، از جمله مصری ها، اسپانیاییها، ایرانیان، یونانیها، ایتالیایی ها، آفریقایی ها، ژاپنی ها و سرخپوستان شناخته شده است. این گیاه در آب و هوای گرم و خشک روییده و در هند، آفریقا و دیگر منطقه ها کشت آن به شدت در حال توسعه است.

گیاه آلوئه ورا اغلب یک گیاه آبدار بدون ریشه یا گاهی اوقات ریشه کوتاه است که در ارتفاع 60-100 سانتی متر (24 تا 39 اینچ) رشد می نماید و برگهایی بلند دارد برگ این گیاه ضخیم و گوشتی است و رنگ آن از سبز تا سبزآبی فرق دارد.برخی از ارقام این گیاه دارای قسمتهای سفید در قسمتهای سطحی اطراف ساقه هستند. حاشیه برگها دندانه دندانه است و در تابستان نیز تاب می آورد. این گیاه می تواند به راحتی در داخل و خارج از منزل رشد کند.1

چگونگی استخراج و به دست آمدن ژل آلوئه ورا

قبل از اینکه بدانیم چرا از ژل آلوئه ورا برای تمام مسائل سلامتی و احتیاج های زیبایی استفاده می کنیم، اجازه بدهید که به طور مختصر نگاهی به فرایند فراوری و استخراج این ژل از گیاه آن بیندازیم.

ابتدا یک یا چند برگ بزرگ از برگ آلوئه ورا را انتخاب کنید، با یک چاقوی تیز آن را نصف کنید، لبه های دندانه دار را برش بزنید.

لایه بالایی برگ را از درازا شکاف دهید تا ژل آلوئه را در داخل آن ببینید و سپس با دقت پوست ژل آلوئه ورا را از برگ جدا کنیدو بدین گونه از آن بهره ببرید. فقط در نظر داشته باشید که میزان استفاده نشده را درون یک ظرف و در جای خنک نگهداری کنید تا سالم بماند.1

دستورالعمل استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست و مو

آلوئه ورا خود به تنهایی فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد و حاوی مواد معدنی و مواد مغذی می باشد، البته این ژل را برای تاثیر گذاری بیش تر و موثر تر می توان با تر کیبات دیگر هم استفاده کرد که در این مقاله به مواردی از آن ها اشاره می کنیم.
1-چای سبز و آلوئه ورا
هر دوی این عناصر طبیعی بوده و برای سلامتی و زیبایی بسیار عالی می باشد و شادابی چهره و زیبایی را برای شما تضمین می نماید. میزانی ژل آلوئه ورا را با چای سبز ترکیب نموده و روی پوست خود بگذارید که صورت را پاکسازی نموده و التهاب و قرمزی را هم رفع می نماید. این ترکیب برای تمام پوست ها موثر است، فقط افرادی که پوست چربی دارند می توانند روغن فندق هم به آن اضافه نمایند.
2- تمیز کردن آرایش با روغن زیتون و آلوئه ورا
یکی از برترین و بی خطرترین روش ها برای پاک کردن آرایش چشم و ابرو ترکیب این دو عنصر می باشد. به تمام محصولات بهداشتی که شیمیایی نیز می باشند، نمی توان اعتماد کرد و ممکن است که به چشم و پوست آسیب وارد کند.
3- ژل اصلاح
برای اصلاح نیز از این ژل استفاده می نمایند که این مورد احتیاج به ترکیب خاصی ندارد و تنها با ژل آلوئه ورا می باشد. این ژل موجب مرطوب نمایندگی و کشته شدن میکروب ها می گردد و یک پاکسازی عالی بر روی پوست انجام می دهد.4

تاثیرات آلوئه ورا بر پوست

از بین بردن جوش های پوست
از بین بردن جوش های پوست مخصوصا در پوست های چرب یکی از تاثیرات شاخص آلوئه ور ا است. یکی از دلایل ایجاد شدن جوش، چرب بودن ساختار پوست در برخی از افراد است به همین علت به افرادی که دارای پوست های چرب هستند توصیه می گردد که به صورت منظم ماسک آلوئه ورا تهیه نموده و آن را بر روی پوست خود قرار دهند.

برای تهیه این ماسک کافی است برگ گیاه آلوئه ورا را همراه با ژل داخل آن مخلوط نموده و سپس خوب بکوبید و بعد از آن چند قطره عسل به خمیر حاصل شده اضافه نموده و آن را به مدت پانزده دقیقه روی پست صورتتان قرار دهید.

نرم کردن پوست صورت
ژل آلوئه ور ا تاثیر به سزایی در نرم کردن پوست صورت دارد که برای افزایش تاثیرگذاری این ژل می توان آن را با یک قاشق چای خوری عسل و سپس دو قاسق آرد جو دوسر مخلوط نموده و روی پوست قرار دهید. بعد از پانزده دقیقه آن را کاملا از روی پوستتان بشویید.
درمان ترک های پوستی
این گیاه به علت خاصیت نرم نمایندگی و رطوبت بخشیدن به پوست در درمان ترک های پوستی کاربرد دارد.
خاصیت ضدمیکروبیال
به علت داشتن این ویژگی، از آلوئه ورا در درمان زخم ها، جراحت ها، سوختگی ها، اگزما، تاول، نیش حشرات و آفتاب سوختگی استفاده می گردد. این گیاه فرایند ترمیم ضایعه را بهبود می بخشد.
جوانسازی پوست
ژل گیاه آلوئه ورا سلول های مرده را از بین می برد و به این ترتیب سبب جایگزینی سلول های جوان به جای سلول های قبلی شده و می تواند سبب جوانی و تازگی پوست گردد.
از بین بردن لک های صورت
وجود لک در صورت برای بسیاری از افراد امری آزار دهنده بوده که اغلب با انواع پودرها و کرم ها درمان نمی شوند؛ ولی استفاده از ژل آلوئه ور ا به راحتی و پس از مدتی به کلی لک های صورت را از بین برده و پوستی شفاف به شما تحویل خواهد داد.2

عوارض و هشدارها

سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف موضعی این ژل را ایمن می داند، ولی محصولات حاوی آن را آنالیز نمی نماید. به همین علت، اگر پس از استفاده از محصولات حاوی آلوئه ورا برای پوست صورت خود، به عارضه پوستی خاصی دچار شدید، مشکل خود را با داروساز یا پزشک در میان بگذارید.

برای سوختگی های شدید یا زخم های بزرگ از آلوئه ورا استفاده نکنید. مدارکی وجود دارد که نشان می دهد آلوئه ورا توان طبیعی بدن شما را در ترمیم زخم های عمیقی که بر اثر جراحی ایجاد شده اند، کاهش می دهد.

پوست برخی افراد پس از استفاده از آلوئه ورا دچار خارش و سوزش خفیف می گردد. به هرحال، اگر تا به حال به واسطه استفاده از ژل آلوئه ورا دچار کهیر یا جوش شده اید، به آن حساسیت دارید. بهتر است هرچه سریع تر مصرف آن را متوقف کنید.

ژل آلوئه ورا خاصیت میکروب زدایی دارد، اما هیچ گاه آن را روی پوست عفونی استفاده نکنید. لایه محافظی که آلوئه ورا روی پوست ایجاد می نماید، فرایند ترمیم را مختل و عفونت را بدتر می نماید.

بهتر است ژل آلوئه ورا را نخورید. این کار برای پوست شما هیچ فایده ای ندارد، افزون بر این، آلوئه ورا خاصیت ملین دارد و دستگاه گوارش شما را دچار مشکل و ناراحتی می نماید. بنابراین هیچ گاه آلوئه ورای خوراکی را به بچه ها تجویز نکنید.3

پینوشتها

1.www.namnak.com

2.www.drdr.ir

3.www.lafarrerr.com

4.www.pezeshka.com

منبع: راسخون

به "خواص اعجاب انگیز آلوئه ورا بر روی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص اعجاب انگیز آلوئه ورا بر روی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید