خبرنگاران حمله پهپادی ارتش یمن به جنوب عربستان

به گزارش وبلاگ عصر نو، تهران- خبرنگاران- ژنرال یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر آدینه تأیید کرد که فرودگاه أبها در جنوب عربستان هدف حمله یک فروند پهپاد ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفته است.

خبرنگاران حمله پهپادی ارتش یمن به جنوب عربستان

به گزارش وبلاگ عصر نو از شبکه تلویزیونی المسیره یمن، سریع اضافه نمود: مواضع حساس در فرودگاه أبهاهدف حمله پهپادی نهاده شد.

وی اضافه نمود: این حمله با دو فروند پهپاد قاصف 2k صورت گرفت که پهپادها با دقت به هدف برخورد نموده است.

سریع تأکید کرد، این حملات در پاسخ به ادامه حملات ائتلاف سعودی و محاصره ظالمانه به یمن انجام می گردد.

سخنان سریع چند ساعت پس از آن صورت می گیرد که منابع خبری عربستانی از وقوع آتش سوزی در یکی از مخازن نیروگاه فراوری برق جده در عربستان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، به دنبال این آتش سوزی که در نیروگاه برق در منطقه رابغ واقع در جده به وقوع پیوست، تیم های اطفای حریق پس از آژیر خطر به محل اعزام شده و آن را مهار کردند.

دو روز پیش نیز پایگاه هوایی ملک خالد در شهر خمیس مشیط در جنوب عربستان هدف 2 فروند پهپاد قاصف 2 کا نهاده شده بود.

ماجد القصبی وزیر اطلاع رسانی عربستان هفته گذشته اعتراف کرد، از شروع حمله به یمن تا به امروز هدف 359 موشک بالستیک نهاده شده است.

وی همچنین ادعا کرد: 589 پهپاد نیز تا به امروز عربستان را هدف قرار داده است.

این حملات گسترده ارتش یمن و کمیته های مردمی یک هفته پس از سخنان سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله به مناسب روز ملی مقاومت یمن صورت گرفت که در آن بر ادامه حملات یمن به عمق خاک عربستان تأکید شده بود.

الحوثی گفته بود که یمنی ها منتظر کسب اجازه برای حمله کسانی نمی مانند که آنها را هدف قرار داده و هزاران تن از آنها را کشته اند.

این حملات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه 94 حملات همه جانبه ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تا به امروز هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حمله پهپادی ارتش یمن به جنوب عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمله پهپادی ارتش یمن به جنوب عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید