حمل و نقل عمومی لیون؛ فرانسه

به گزارش وبلاگ عصر نو، لیون شهری در بخش مرکزی فرانسه است که به عنوان سومین شهر بزرگ فرانسه، بعد از پاریس و مارسی شناخته می گردد. لیون یکی از بزرگ ترین مراکز مالی فرانسه است و بین دو شهر پاریس و مارسی قرار گرفته است.

حمل و نقل عمومی لیون؛ فرانسه

لیون، سومین شهر بزرگ فرانسه مرکز خوش گذرانی و دومین شهر پرجمعیت این کشور است که مساحتی برابر با 47 کیلومترمربع دارد. لیون یکی از شهرهای مهم پاریس است و به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای دانشجویی فرانسه شناخته می گردد. لیون مرکز بزرگ صنعتی، شیمیایی، دارویی و زیست شناسی فرانسه است و به عنوان یکی از قطب های فراوری نرم افزار و بازی شناخته می گردد.

وسایل حمل و نقل عمومی در لیون شامل مترو، تراموا، اتوبوس و تاکسی می گردد. در این مطلب به سراغ آنالیز سیستم حمل و نقل عمومی لیون رفته ایم، با ما همراه باشید تا با وسایل حمل و نقل در لیون فرانسه آشنا شوید:

اتوبوس

اتوبوس یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل عمومی در لیون است که با فاصله زمانی بسیار کمی به ایستگاه های اتوبوس می آید. بلیط اتوبوس در لیون 1 یورو است. برای استفاده از اتوبوس می توانید بلیط الکترونیکی تهیه کنید یا فقط یک بلیط تک سفره برای یک بار استفاده از اتوبوس تهیه کنید. بلیط های تک سفره با قیمت 2 یورو به فروش می رسد. برای استفاده از تمام وسایل حمل و نقل عمومی لیون می توانید از کارت شهر لیون بهره ببرید. برای آگاهی از محل ایستگاه های اتوبوس کافی است از نقشه شهر لیون در اپلیکیشن ها بهره ببرید تا نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس را پیدا کنید.

مترو

متروی لیون در سال 1978 تأسیس شد و امروز دارای 4 خط و 40 ایستگاه است. طول جهت متروی لیون 32 کیلومتر است. در ساخت این مترو از مترو مونترال الهام گرفته شده و امروزه به یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل عمومی لیون تبدیل شده است.

تراموا

خط تراموای لیون در سال 2001 تأسیس شد و امروز به عنوان یکی از مدرن ترین خطوط تراموای جهان شناخته می گردد. تراموای لیون 6 خط و 84 ایستگاه دارد. خطوط سه و چهار تراموای لیون در سال های 2006 تا 2009 تأسیس شد و این مترو تا به امروز پیشرفت نموده است.

قایق

برای رفت و آمد به بعضی از بخش های شهر می توان از قایق استفاده کرد. قایق بسیاری از بخش های لیون را به هم متصل می نماید و گاهی اوقات قایق برترین وسیله حمل و نقل است. بلیط قایق در لیون برای سفر یک طرفه 2 یورو است و قایق ها از ساعت 10 صبح الی 9:30 شب به مسافران و شهروندان سرویس می دهند. به این نکته توجه داشته باشید که در روزهای طوفانی قایق ها مسافر جابه جا نمی نمایند.

کرایه خودرو

کرایه خودرو در لیون گران است، در این شهر پارکینگ به راحتی پیدا نمی گردد و در کل کرایه خودرو در لیون فکر مناسبی نیست. شرکت های کرایه خودرو زیادی ازجمله یوروپکار، آویس و سیکت در لیون سرویس می دهند، ولی کرایه خودرو در لیون پیشنهاد ارزان ای نیست.

اپلیکیشن کرایه خودرو

Bluely سامانه کرایه خودرو اینترنتی در لیون است که به شما این امکان را می دهد با استفاده از گوشی هوشمند خود، خودرو کرایه کنید. مدارک لازم برای کرایه خودرو شامل گواهینامه رانندگی، پاسپورت و کارت بانکی است. اشتراک هفته اول اپلیکیشن رایگان است و پس از گذشت یک هفته باید بر اساس تعرفه سایت و اپلیکیشن هزینه پرداخت کنید.

دوچرخه

اجاره دوچرخه روشی بسیار خوب برای گشت و گذار در لیون است و به راحتی می توان در این شهر دوچرخه کرایه کرد. در لیون شرکت Velov فعالیت دارد و به افراد دوچرخه کرایه می دهد. سیستم کرایه دوچرخه Velov هوشمند است. بیش از 350 ایستگاه برای کرایه دوچرخه در لیون وجود دارد و کرایه دوچرخه چیزی حدود 1.50 یورو است. 30 دقیقه هر سفر برای شما رایگان خواهد بود. اگر کارت شهر لیون را تهیه کنید، با 3 یورو می توانید سه روز دوچرخه کرایه کنید.

منبع: کجارو / thisislyon.fr / tripadvisor.com / francetravelplanner.com / inflexyon.com

به "حمل و نقل عمومی لیون؛ فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی لیون؛ فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید