حقایق شگفت انگیز درباره نوزادان

به گزارش وبلاگ عصر نو، چیز های باورنکردنی زیادی هست که نوزادان را از بزرگتر ها متمایز می کند، در ادامه به این حقایق اشاره می کنیم.

حقایق شگفت انگیز درباره نوزادان

نوزادان کشکک زانو ندارند

بله، شاید ترسناک به نظر برسد، اما حقیقت دارد. نوزادان به جای کشکک زانو یک ساختار غضروفی دارند که شباهت زیادی به کشکک زانو دارد. اما این ساختار تا شش ماهگی شکل نمی گیرد. فقدان کشک زانوست که باعث می شود بیشتر نوزادان به جای چهار دست و پا رفتن ابتدا روی دست هایشان سینه مال بروند.

بچه ها به محض تولد می توانند بخزندتحقیقات موسسه کارولینسکا در سوئد نشان می دهد که نوزادان در عرض یک ساعت بعد از خشک شدن و گذاشتن روی سینه مادرشان می توانند به سمت سینه مادر خزیده و آن را پیدا کنند.

نوزادان تازه به دنیا آمده گریه نمی کنندنوزادان در سه هفتگی می توانند اشک تولید کنند. غدد اشکی آن ها هنوز باید رشد کند؛ بنابراین همه جیغ هایی که می زنند، چیزی جز بیان خواسته ها و نیازهایشان نیست. یادتان باشد آن ها تا یک ماهگی گریه نمی کنند.

نوزادان با 300 استخوان به دنیا می آیندوقتی به دنیا آمدیم، 300 استخوان داشتیم. به مرور زمان تعدادی از این استخوان ها به هم می پیوندند و به استخوان تازه و بزرگتری تبدیل می شوند، به همین دلیل انسان بالغ 206 استخوان دارد. جمجمه نوزادان هم با بزرگسالان فرق دارد، مثلا جمجمه نوزاد استخوان های بیشتری دارد که با هم همپوشانی دارند که هنگام تولد به بچه کمک می کند. بالای سر نوزاد هم قسمت نرمی به نام ملاج یا فونتانل (Fontanelle) وجود دارد. این قسمت از سر، زایمان را راحت تر می کند و از آسیب های مغزی جلوگیری می کند.

مویی که نوزاد هنگام تولد دارد، می ریزداگرچه نوزاد شما ممکن است با مو های مشکی و ضخیم به دنیا بیاید، اما احتمالا این مو روی سرش نمی ماند. مویی که نوزاد هنگام تولد دارد، در چند هفته اول می ریزد و طی یک سال آینده دوباره رشد می کند.

بچه ها همیشه خواب آلود هستندچون مغز نوزاد تا 60درصد از کل قندخون بدن را مصرف می کند، نوزادان به خواب بیشتری نیاز دارند. آن ها چند سال اول می توانند به حدی بخوابند که در هر ساعت از روز سه دقیقه و در هر ساعت از شب کمتر از سه دقیقه هوشیار باشند.

نوزادان 300 بار در روز می خندندبزرگسالان تنها 60 بار در روز می خندند، اما نوزادان 300 بار. البته از زمانی که یاد می گیرند بخندند؛ یعنی از ماه اول.

نوزادان با لهجه شما گریه می کنندگروهی از دانشمندان دانشگاه وورزبورگ دریافتند که نوزادان در سه ماه آخر بارداری زبان محلی مادرشان را متوجه می شوند؛ بنابراین می توانند بعد از تولد الگو های زبانی مادرشان را بشناسند و در گریه های خود به کار گیرند. یعنی نوزادان ایتالیایی و آلمانی مثل هم گریه نمی کنند.

نوزادان می توانند هم زمان نفس بکشند و بخورندتا به حال فکر کردید نوزادان چطور می توانند کل بطری شیر را بدون توقف برای نفس کشیدن بخورند؟ چون می توانند تا هفت ماهگی همزمان بخورند و نفس بکشند.

بچه ها موسیقی را که در رحم مادرشان می شنیدند می شناسندنوزاد شما احتمالا سلیقه موسیقی شما را می شناسند. این به لطف توانایی شنوایی نوزادان در رحم مادرشان اتفاق می افتد. تحقیقات دانشگاه هلسینکی نشان می دهد که نوزادان آهنگی را که در رحم مادرشان می شنیدند تا چهار ماهگی تشخیص می دهند. نکته عجیب اینجاست که اگر برای نوزادتان آهنگی پخش کنید که دربارداری گوش می دادید، آرام می شود.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون

به "حقایق شگفت انگیز درباره نوزادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق شگفت انگیز درباره نوزادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید