جزئیات احداث ساختمان 400 میلیاردی تازه پلاسکو در 30 ماه

به گزارش وبلاگ عصر نو، سرپرست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان جزئیات احداث ساختمان نو پلاسکو را که با هزینه 400 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان احداث شد، تشریح کرد.

جزئیات احداث ساختمان 400 میلیاردی تازه پلاسکو در 30 ماه

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ عصر نو، محمد پیرعلی در مراسم افتتاح ساختمان نو پلاسکو که صبح امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، استاندار تهران و محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی برگزار گشت، با اشاره به جزئیاتی از تلاش های اجرا شده برای احداث این ساختمان اظهار کرد: پس از ریزش ساختمان پلاسکو در سال 95 که بسیاری از مردم ایران و جهان را متاثر کرد، عملیات احداث ساختمان نو در اسفند ماه سال 97 و با اخذ مجوز های قانونی آغاز شد.

سرپرست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ساختمان نو پلاسکو طی 30 ماه به همت بنیاد مستضعفان ساخته شد، اضافه نمود: احداث این ساختمان نو با وجود پیچیدگی های فنی آن و در اوج شیوع کرونا با تلاش مهندسان و کارگرانی که شبانه روز پای کار بودند طی 30 ماه و در شهریور ماه 1400 به پایان رسید.

وی با اشاره به برخی از مشخصات فنی پلاسکو نو گفت: این ساختمان در 20 طبقه و در 20 هزار متر مربع احداث شد و یک میلیون و 800 هزار نفر ساعت برای احداث پلاسکوی نو صرف شد.

پیرعلی با تاکید بر اینکه در ساخت پلاسکوی نو نظرات کسبه نیز مد نظر قرار گرفت، اضافه نمود: این ساختمان شامل 5 خط آسانسور، 16 پله برقی، سیستم اعلام و اطفای حریق مدرن و کم نظیر و پد هلی کوپتر است.

سرپرست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای احداث پلاسکوی نو بالغ بر 400 میلیارد تومان هزینه کرده است گفت: خوشبختانه تاییدیه موقت آتش نشانی برای ساختمان نو پلاسکو صادر شده و در کمتر از 3 ماه آینده نیز به لطف خدا تاییدیه نهایی اخذ می شود.

پیرعلی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان و استفاده از تمام ظرفیت های ساختمان برای نصب یادمان شهدای آتش نشان خبر داد و گفت: برای ایمن سازی پارکینگ پروانه به عنوان پارکینگ ساختمان نو پلاسکو مقرر شد سازمان نوسازی شهرداری تهران، با هزینه بنیاد مستضعفان، ایمن سازی این پارکینگ را متقبل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جزئیات احداث ساختمان 400 میلیاردی تازه پلاسکو در 30 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات احداث ساختمان 400 میلیاردی تازه پلاسکو در 30 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید