معرفی قطار سبز، یکی از برترین قطارهای رجا

به گزارش وبلاگ عصر نو، یکی از برترین و لوکس ترین قطارهایی که در جهت مشهد قرار گرفته است قطار سبز رجا است. این قطار یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین قطارهایی است که در ناوگان ریلی ایران قرار گرفته است. دسته قطارهای سبز بطور کلی در سال های اخیر به خوبی توانسته اند در میان مردم جایگاه خوبی را بدست آورند. دلیل این امر نیز نوع خدمات خاص و ویژه ای است که در این دسته از قطارها به مردم ارائه می شوند. این مقاله امروز با هدف بحث و آنالیز این قطارها و توضیحات مختصری در باب امکانات و خدمات موجود در قطار سبز رجاء می باشد.

معرفی قطار سبز، یکی از برترین قطارهای رجا

قطار سبز رجاء

اگر اهل سفر باشید و از البته از سفر کردن با قطار نیز خاطره خوبی داشته باشید، بدون شک برای سفر خود قطارهای سبز را انتخاب خواهید کرد. تمامی واگن های قطار سبز رجاء بازسازی شده و دوباره بکار گرفته شده از یک قطار بسیار لوکس متعلق به کشور اتریش هستند که مدت هاست در حمل و نقل ریلی ایران و برای قطار سبز رجاء در حال خدمت رسانی هستند. یکی از ویژگی های قطارهای سبز که آن را بشدت محبوب نموده این است که این قطارها هم برای سفرهای خانوادگی و هم برای سفرهای محبت آمیز بسیار مناسب هستند. این گروه از قطارها 4 ستاره بوده و درمل برای منتقل کردن 32 نفر ظرفیت دارند.

شرکت رجا

قطارهای سبز در ناوگان حمل و نقل ریلی رجاء قرار دارند که در اینجا توضیحات مختصری در خصوص آنان به شما خواهیم داد. درست از ابتدای سال 1376 حمل و نقل ریلی ایران آغاز به برون سپاری خدمات خود کرد و شرکت های فراوانی در این بین بوجود آمدند تا به همین دلیل آغاز به خدمت رسانی نمایند. یک از این شرکت های بوجود آمده شرکت حمل و نقل ریلی رجاء است. مالکیت شرکت رجاء کاملا خصوصی بوده و قطارهای متعددی را در ناوگان حمل و نقل ریلی خود دارد. سیاستی که این شرکت از ابتدای کار خود در پیش گرفت این بود که با رعایت تمامی استانداردها و قوانین مرتبط با حمل و نقل ریلی، تمام کوشش خود مبنی بر جلب رضایت مشتریان را انجام دهد.

البته این شرکت حمل و نقل ریلی علاوه بر قطار سبز رجا، قطارهای دیگری را نیز دارد مانند سیمرغ، البرز، پردیس تندرو و غیره که همگی با برترین کیفیت و مطابق با بالاترین استانداردها در حال خدمت رسانی به مسافران هستند.

در اشاره به دلیل محبوبیت ناوگان ریلی قطار سبز رجاء می توان گفت که در این قطارها برترین کیفیت با بالاترین خدمات ارائه می شوند. ضمن اینکه مهماندارها در این ناوگان حمل و نقل ریلی همگی آموزش دیده و مجرب بوده و برترین خدمات را به مسافران خود ارائه می دهند. شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با برگزاری دوره های متعدد مهمانداری سطح اطلاعات و آموزش خود را در بالاترین محدوده نگه داشته تا به راحتی بتواند رضایت مشتریان خود را جلب کند.

قطاری بنام قطار سبز رجا

می توان به جرات گفت که تمامی قطارهای سبز در نوع خود بی نظیر هستند و بالاترین خدمات را با برترین کیفیت به مسافران خود ارائه می دهند ما در ین بین بعضی از این قطارها به صورت ویژه ای در ارائه خدمات بهتر پیروز تر عمل نموده اند. قطار سبز رجاء نیز در این دسته از قطارها قرار گرفته است که بخوبی جایگاه خود را در میان مسافران حفظ نموده است. قطار سبز رجا که یک قطار کاملا ویژه است در راستا شهر مشهد در حال فعالیت است. از 8 کوپه 4 نفری تشکیل شده و خدمات بسیار ویژه ای را به مسافران ارائه می دهد.

تمامی هر 8 کوپه این قطار بجز یکی از آنها که در اختیار مهماندار قرار گرفته است، همگی برای مسافران تجهیز شده اند.

امکانات قطار سبز رجا

بدنه قطار سبز رجا دولایه بوده و همانطور که از نامش نیز تعیین است کاملا سبز رنگ است. این بدنه دو جداره را از برترین مواد و در عالی ترین شرایط ساخته اند تا بالاترین مقاومت را داشته باشد. این بدنه های باکیفیت بالاترین مقاومت را در برابر حرارت و صوت از خود نشان می دهند و بشدت عایق مقاوم در برابر گرما و سرما هستند. شیشه های پنجره در قطار سبز رجا همگی دوجداره بوده و عایقی مقاوم در برابر سرما، گرما و سروصدا هستند. سیستم تهویه ای که در این قطارهای بکار رفته کاملا اتوماتیک عمل می نماید و هوای کوپه ها همواره تازه و تمیز است. البته سیستم طراحی این قطارها بطور کلی برای راستاهای طولانی می باشد.

برای حفظ رفاه حال مسافران در این قطارهای سبز دو نوع سرویس بهداشتی تعبیه شده است. در هر واگن یک کتابخانه طراحی شده تا مسافران برای گذراندن زمان خود مطالعه نمایند و بوفه و رستوران نیز جزئی جدانشدنی از قطار سبز رجاء می باشد. یکی از خدمات ویژه ای که در قطارهای سبز وجود دارد حضور همیشگی یک پزشک است که در صورت احتیاج بیماران را براحتی ویزیت نموده و مسائل آنان را رفع می نماید. در تمامی کوپه ها سیستم صوتی و تصویری قوی قرار داده شده و امکان پخش فیلم و موسیقی برای تمام آن ها در نظر گرفته شده است. در هر کدام از کوپه نیز یک پریز برق قرار گرفته است که با قدرت 220 ولت امکان شارژ وسایل الکتریکی را برای مسافران فراهم نموده است.

دیگر امکانات موجود در قطار

در طول سفر با قطار سبز رجاء مسافران مرتب و مداوم مورد پذیرایی قرار می گیرند. انواع تنقلات، کیک، چای، نوشیدنی های سرد و گرم و خوراکی هایی که در قطار برای رفاه حال مسافران تعبیه شده اند، همگی برای پذیرایی از آنان می باشند. اگر راستا سفر شما زیادی طولانی باشد می توانید در هنگام خرید بلیط، غذای خود را نیز لحاظ نموده تا هزینه آن با مبلغ بلیط از شما کسر شده و در کوپه به شما تحویل داده شود.

قطار سبز رجا یا قطار پلور سبز؟!

از دیگر قطارهای شرکت حمل و نقل رجاء، قطار پلور سبز است که حتما نام آن را شنیده اید. واگن های مجلل رومانیایی این قطار دل هر مسافری را با خود میبرد. این قطار نیز مانند قطار سبز رجا 4 ستاره است و در ارائه خدمات بسیار باکیفیت حرف اول را می زند. البته قطارهای فدک و سیمرغ خیلی بیشتر از این قطارها با قابلیت بوده و در رتبه اول قرار دارند، بعبارتی با این قطارهای در هیچ موقعیتی قابل مقایسه نمی باشند. البته بعضی از مسافران در مقایسه های خود قابلیت قطار پلور سبز و بعلاوه امکانات قطار سبز رجا را با یکدیگر یکسان می دانند اما اصل ماجرا این است که این قطارها به هیچ عنوان به یکدیگر شباهتی ندارند.

در مقام مقایسه این 2 قطار می توان اینگونه گفت که قطار پلور سبز اصلا سبز رنگ نیست و بدنه ای کاملا آبی رنگ دارد. هر کدام از واگن های آن 10 کوپه دارد و ظرفیت هر کوپه نیز 4 تخته در نظر گرفته شده است. پس ظرفیت آن خیلی بیشتر از قطار سبز رجاء می باشد و نکته آخر اینکه قیمت قطار پلور سبز ارزان تر از قیمت قطار سبز رجاء می باشد.

راستا حمل و نقل ریلی این قطار

قطار سبز رجاء برای راستا تهران مشهد و بالعکس در نظر گرفته شده که هر روزه مسافران فراوانی را در این راستا جابه جا می نماید. ناگفته نماند که این راستا یکی از راستاهای پرتردد و بسیار شلوغ کشور است. البته قیمت بلیط در قطار سبز رجاء نیز مناسب و کاملا مالی است.

چند نکته مهم

قطار سبز رجا در هر 2 کلاس خود پذیرایی مسافران را انجام می دهد. با این تفاوت که در قطار سبز رجاء کلاس ساده با چای و گاهی اوقات بیسکویت از مسافران پذیرایی می شود اما در قطار سبز رجاء کلاس ویژه هم پذیرایی وعده شام انجام خواهد شد و هم پذیرایی میان وعده که از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد. راستا این قطار فقط برای تهران مشهد در نظر گرفته شده و هیچ راستا دیگری را پوشش نمی دهد. زمانی که برای طی کردن راستا تهران مشهد و بالعکس بوسیله قطار سبز رجا طی می شود معادل 10 ساعت و 10 دقیقه است. یادآوری می کنیم که اگر بلیط قطار شما کنسل شد نه در این خطوط ریلی که در تمام خطور ریلی کشور با درنظر گرفتن فاصله زمانی مبلغی از شما کسر شده و مابقی هزینه مسترد می شود. بدین معنی که اگر شما 1 روز مانده به حرکت خود یا پیش از ساعت 12 بلیط خود را کنسل کنید، از مبلغ نهایی مقداری کم کسر خواهد شد. اگر بین ساعت های 12 تا 3 کنسلی بلیط خود را اعلام کنید، 30 درصد از هزینه کل کسر شده و مابقی را به شما باز می گردانند. در نهایت اگر بعد از ساعت 3 اعلام کنسلی کنید 50 درصد از هزینه نهایی کسر خواهد شد. در صورت حرکت قطار نیز کل هزینه و بلیط شما سوخت می شود.

یادآوری می کنیم که تمامی کوپه های قطار سبز رجا کاملا تمیز بوده و لوکس و مجلل هستند. نکته مهم پایا ن اینکه اگر یکی از وسایل موجود در کوپه شما خراب بوده و در خدمت رسانی آن خللی وارد شده است، به مهمانداران و مسئولان اطلاع داده و در هنگام پیاده شدن از قطار به محل خرید بلیط بلیط مراجعه نموده و اطلاع دهید تا غرامت آن به شما بازگردانده شود. بعد از تمام این توصیه ها بد نیست که بدانید قطاری که بیش از 3 ساعت تاخیر داشته باشد با اعلام شرکت تا 50 درصد مبلغ هزینه را به مسافران باز می گرداند.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی قطار سبز رجا از شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، به شما یاری کنیم تا بتوانید براحتی در زمان انتخاب قطار یکی از برترین ها را برای خود در نظر گرفته و با آن همسفر شوید.

منبع: الی گشت

به "معرفی قطار سبز، یکی از برترین قطارهای رجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قطار سبز، یکی از برترین قطارهای رجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید