ثبت اطلاعات بالینی بیماران کووید-19

به گزارش وبلاگ عصر نو، در مطالعه ملی بیماری کووید-19، مراکز همکار به صورت شبکه ای داده های مربوط به تشخیص، سیر بالینی، عوارض و پیامدهای بیماران مبتلا به کووید-19 را که در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی کشور بستری شده اند، جمع آوری و ثبت می کنند و داده ها به صورت مشارکتی و با همکاری مراکز همکار تحلیل و منتشر خواهد شد.

ثبت اطلاعات بالینی بیماران کووید-19

به گزارش وبلاگ عصر نو، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرده است که با توجه به اهمیت ارزیابی بیماران و پیامدهای آن، مطالعه ملی بیماری کووید-19 با موضوع معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی طراحی شده است.

در این مطالعه، مراکز همکار به صورت شبکه ای داده های مربوط به تشخیص، سیر بالینی، عوارض و پیامدهای بیماران مبتلا به کووید-19 را که در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی کشور بستری شده اند، جمع آوری و ثبت می کنند و داده ها به صورت مشارکتی و با همکاری مراکز همکار تحلیل و منتشر خواهد شد.

این مطالعه علاوه بر موارد فوق به طراحی مطالعات اختصاصی برای هر یک از بیماری های همراه (دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، بیماران باردار، .....) به صورت nested case-control و ارزیابی شاخص های بالینی اختصاصی بیماری ها و پیامدهای هر یک خواهد پرداخت و مشخص خواهد کرد که در کشور ما این دسته از بیماران در مقایسه با سایرین چه شرایطی را در ارتباط با بیماری کووید-19 متحمل شدند و چه پیامدهایی خواهند داشت. همکاری با شبکه های بین المللی در خصوص علایم و سیر بالینی بیماران کووید 19 نیز از جمله اهداف این مطالعه خواهد بود.

بنا بر اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، نتایج این مطالعه برای مدیریت بیماری کووید-19 در بیمارستان ها و همچنین گروه بندی بیماران پرخطر و برنامه ریزی های درمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ثبت اطلاعات بالینی بیماران کووید-19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت اطلاعات بالینی بیماران کووید-19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید