فراوری انواع خودروها افزایشی شد

به گزارش وبلاگ عصر نو، طبق آمار اعلام شده به وسیله وزارت صمت در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در مجموع فراوری انواع خودروها بین 5.7 تا 147.1 درصد رشد یافته است.

فراوری انواع خودروها افزایشی شد

طبق آمار اعلام شده به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در مجموع فراوری انواع خودرو ها بین 5.7 تا 147.1 درصد رشد یافته؛ در حالی که فراوری سواری کمترین اندازه رشد را داشته، فراوری اتوبوس، مینی بوس و ون بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که آخرین آمار و گزارش ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرایط شاخص های صنعت، معدن و تجارت متعلق به یکساله 1400 بود، در نهایت وزارت صمت آمار 5 ماهه حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور را منتشر کرد.

طبق آمار های وزارت صمت، در پنج ماهه نخست امسال، خودروسازان داخلی 369 هزار و 600 دستگاه خودرو از انواع سواری ها فراوری نموده اند که در مقایسه با 349 هزار و 700 دستگاه فراوریی در پنج ماه ابتدایی سال گذشته، تنها 5.7 درصد افزایش یافته که کمترین اندازه افزایش فراوری انواع خودرو ها در این مقایسه آماری است.

در مقابل طی مدت مذکور امسال بیشترین درصد افزایش فراوری متعلق به سنگین های مسافربری (اتوبوس، مینی بوس و ون) است که از 763 دستگاه در پنج ماهه 1400 به 1885 دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده و رشد 147.1 درصدی را ثبت نموده است.

فراوری وانت ها نیز در این مدت به 40 هزار و 324 دستگاه رسیده که نسبت به 27 هزار و 108 دستگاه فراوریی در پنج ماهه سال گذشته، 48.8 درصدی بیشتر است.

تعداد تراکتور فراوریی در پنج ماهه امسال با رشد 53.4 درصدی نسبت به آمار فراوری آن در مدت مشابه سال گذشته به 12 هزار و 892 دستگاه رسیده است. این در حالیست که در پنج ماهه 1400 قریب به 8406 دستگاه تراکتور به فراوری رسیده بود.

لازم به ذکر است که بر اساس آمار وزارت صمت، در پنج ماهه امسال 106 هزار و 100 تن لاستیک خودرو در کشور فراوری شده که نسبت به 105 هزار و 600 تن فراوریی در پنج ماهه سال گذشته، 0.5 درصد بیشتر است.

در حقیقت آنالیز نقطه به نقطه آمار فراوری و فروش خودروسازان در هر ماه نشان می دهد که در حال حاضر خودروسازان در بیشتر خودرو ها بیش از آنکه فراوری نمایند، می فروشند؛ این بدان معناست که خودروسازان بیشتر در جهت تکمیل ناقص های ماه ها و سال گذشته خود هستند که ماه به ماه هم کمتر می گردد، اما، چون آمار فراوری افزایشی نبوده و از تعداد خودرو های کف هم به مرور کاسته می گردد، فاصله قابل توجهی در آمار فروش ایجاد نمی گردد.

وبلاگ عصر نو مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری انواع خودروها افزایشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انواع خودروها افزایشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید