کوشش مدعیان وزنه برداری برای آوردگاه توکیو، فراز و نشیب امیدهای ایران

به گزارش وبلاگ عصر نو، اگرچه وزنه برداری ایران تنها دو سهمیه در آوردگاه توکیو دارد اما شمار مدعیان زیاد است و باید دید قرعه به نام چه کسی می افتد.

کوشش مدعیان وزنه برداری برای آوردگاه توکیو، فراز و نشیب امیدهای ایران

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ عصر نو، کاهش سهمیه های المپیک در رشته وزنه برداری فراز و نشیب زیادی برای این رشته به وجود آورد. با توجه به موضوع دوپینگ در سال های گذشته وزنه برداری ایران تنها دو سهمیه در المپیک توکیو دارد و مدعیان کسب سهمیه المپیک کوشش می نمایند تا به آوردگاه توکیو برسند.

بدون شک کیانوش رستمی و سهراب مرادی دو وزنه بردار مدعی در المپیک توکیو محسوب می شوند و هر دو رقیب هم هستند و در وزن 96 کیلوگرم رقابت می نماید. هر چند که ناکامی های متعدد کیانوش رستمی و مصدومیت های متعدد سهراب مرادی باعث نکرانی اهالی وزنه برداری شد اما تعویق المپیک فرصت دوباره برای این دو وزنه بردار است که بتوانند خود را احیا نمایند. در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا اردهای تیم ملی تعطیل شده است اما وزنه برداران تمرینات خود را پیگیری می نمایند تا از فرم آمادگی خارج نشوند.

در کنار کیانوش و سهراب مرادی باید از دو وزنه بردار مدعی دیگری نام ببریم؛ علی هاشمی و علی داودی هم به عنوان مدعیان کسب سهمیه هستند و شانس بالایی هم دارند. این دو وزنه بردار در سال گذشته عملکرد مطلوبی پشت سر گذاشتند و فرایند کسب امتیازات لازم برای کسب سهمیه المپیک را تا حد زیادی به خوبی طی کردند.

هر وزنه بردار برای رسیدن به میدان المپیک 6 مسابقه باید پشت سر بگذارد و حضور آن ها در چهار مسابقه الزامی است تا بتوانند سهمیه های لازم را کسب نمایند و تا به امروز علی داودی و علی هاشمی از جمع مدعیان کسب سهمیه امتیازات لازم را کسب کردند.

در حال حاضر مسابقات گزینشی المپیک لغو شده است و زمان آن هم تعیین نیست. مسابقات قهرمانی آسیا هم قرار بود در اردیبهشت ماه برگزار گردد اما به دلیل شیوع کرونا این رقابت ها هم لغو شد. به هر حال این فرصت طلایی برای وزنه برداری ایران است که بتوانند امتیازات لازم را کسب نمایند و سهمیه المپیک را از آن خود نمایند.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "کوشش مدعیان وزنه برداری برای آوردگاه توکیو، فراز و نشیب امیدهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش مدعیان وزنه برداری برای آوردگاه توکیو، فراز و نشیب امیدهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید