تامین داروهای زیستی برای درمان ناباروری بانوان؛ 8 پروژه ملی در حال اجرا است

به گزارش وبلاگ عصر نو، تامین داروها و استفاده از روش های زیستی برای درمان ناباروری بانوان از جمله موضوعاتی است که می تواند به حفظ بنیان خانواده و بقای جامعه کمک کند.

تامین داروهای زیستی برای درمان ناباروری بانوان؛ 8 پروژه ملی در حال اجرا است

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت وبلاگ عصر نو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تامین داروها و استفاده از روش های زیستی برای درمان ناباروری بانوان از جمله موضوعاتی است که می تواند به حفظ بنیان خانواده و بقای جامعه کمک کند.

برهمین اساس دستگاه های مختلفی در تلاش هستند تا با ورود به این موضوع و همکاری با سایر بخش ها بتوانند این هدف را محقق کنند و گامی در جهت رفع موانع و مسائل باروری بانوان بردارند گروه تولید ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم یکی از این مجموعه ها است.

این گروه در راستای تصویب قانون حمایت از خانواده و افزایش جمعیت و در اولویت قرار گرفتن این موضوع، برای شناسایی برنامه های فناورانه ای که معاونت علمی و فناوری می تواند به آنها ورود کند جلسات تخصصی با کارشناسان امور (مراکز درمان ناباروری و متخصصین امور) برگزار کرده و سند برنامه جامعی را در این زمینه تنظیم و تعریف کرده است. همچنین طرح های فناورانه ای که در زمینه درمان ناباروری هستند را شناسایی و مورد حمایت قرار داده است.

تولید فرآورده های بیولوژیک سلولی در درمان ناباروری بانوان

برنامه تولید فرآورده های بیولوژیک سلولی در درمان ناباروری بانوان یکی از طرح هایی است که در این زمینه در حال اجرا است. طرحی در زمینه روش های نوین درمان ناباروری که از طریق شرکت زیست مهندسی زایا نوین و با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ابتدای سال 1400 در حال اجرا است.

تولید 2 داروی نوترکیب پیشرفته

تولید دو داروی نوترکیب پیشرفته Elonva و Ovitrelle (تحریک زمان تخمک گذاری) نیز طرح دیگری است که در این حوزه از نیمه دوم سال 1400 تحت عنوان طرح داروهای درمان ناباروری از طریق شرکت بهراد ژن فارمد در حال اجرا است.

تولید داروی استروژن کانژوگه

در طرح تامین داروهای ناباروری، پروژه تولید استروژن کانژوگه نیز در حال اجرا است که تولید این محصول از نیمه دوم 1400 از طریق شرکت برسام فارمد آغاز شده است.

توسعه دانش فنی و تولید ماده اولیه دارویی گنادوتروپین انسانی

این طرح نیز برای اجرایی شدن پروژه درمان ناباروری بانوان مدنظر است که قرار است تا فرآیند تولید پایلوت صنعتی (نیز پیش برود. این طرح از طریق شرکت زیست فارمد ایرانیان به اجرا درخواهد آمد.

حمایت از تولید و ارتقای کیفی کتتر برای انتقال جنین

طرح دیگری که در این راستا باید اجرایی شود پروژه حمایت از تولید و ارتقای کیفی کتتر برای انتقال جنین در فرآیندهای کمک باروری است که در مرحله انتخاب مجری قرار گرفته است.

حمایت از تولید و ارتقای کیفیت محیط کشت جنین

از دیگر طرح های قابل اجرا در این برنامه، پروژه حمایت از تولید و ارتقای کیفیت محیط کشت جنین برای عمل های کمک باروری است. این طرح نیز هنوز در مرحله انتخاب مجری قرار گرفته است.

تولید تجهیزات میکروفلوئیدیک

تولید تجهیزات میکروفلوئیدیک برای انتخاب اسپرم مناسب برای عمل های کمک باروری نیز در این زمینه مدنظر است طرحی که به عنوان یکی از روش های نوین ناباروری می تواند کمک بزرگی به درمان این بیماری در کشور باشد.

کسب دانش فنی انتخاب ژنتیکی جنین مناسب

از دیگر طرح هایی که می تواند به رفع مسائل ناباروری در کشور کمک کند، کسب دانش فنی انتخاب ژنتیکی جنین مناسب برای انتقال به رحم در عمل های کمک باروری است. این روش هم یکی از راه های نوینی است که برای درمان ناباروری در کشور به کار گرفته می شود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تامین داروهای زیستی برای درمان ناباروری بانوان؛ 8 پروژه ملی در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین داروهای زیستی برای درمان ناباروری بانوان؛ 8 پروژه ملی در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید