این ادویه درد افراد دیابتی را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ عصر نو، پچ های فلفل قرمز ممکن است به کاهش درد در افراد دیابتی یاری نمایند.

این ادویه درد افراد دیابتی را کاهش می دهد

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال، فلفل قرمز پر از گرماست و همه نمی توانند آن را تحمل نمایند، اما به نظر می رسد مولکول های فلفل قرمز به شکل پچ می توانند درد افراد دیابتی را تا حد زیادی کاهش دهند.

نتایج تحقیق کنونی نشان داد که پچ های فلفل قرمز تند می توانند به کاهش درد در بیماران دیابتی مبتلا به آسیب عصبی یاری نمایند. پچ ها حاوی کپسایسین، ماده تند فعال موجود در فلفل قرمز هستند و می توانند اعصاب آسیب دیده در پای افراد مبتلا به دیابت را التیام بخشند. در بعضی موارد، آسیب عصبی درمان نشده می تواند به عوارض جدی تبدیل گردد که احتیاج به قطع عضو دارد.

در میان افراد مبتلا به دیابت، به علت سطح بالای گلوکز خون که به رشته های عصبی آسیب می رساند، خطر آسیب عصبی در هر نقطه از بدن افزایش می یابد که به عنوان نوروپاتی شناخته می گردد. نوروپاتی در پا می تواند منجر به زخم و حتی از دست دادن احساس در ناحیه آسیب دیده گردد. زخم ها و تاول ها نه تنها مشکل دردناک هستند بلکه در صورت عفونی شدن می توانند تهدیدنماینده زندگی نیز باشند و اگر کنترل نشوند، ممکن است منجر به قطع پا شوند.

علامت از دست دادن احساس در هر فردی رخ نمی دهد؛ در بعضی، این مورد می تواند با درد شدیدی همراه باشد که مسکن های فعلی قادر به درمان آن نیستند. مدیریت درد، اغلب با دارو های ضد افسردگی، تنها درمان موجود محسوب می گردد. با این حال، هیچ درمانی برای معکوس کردن یا توقف آسیب عصبی وجود ندارد. علاوه بر این، دارو ها می توانند عوارض جانبی ناخواسته ای به همراه داشته باشند.

هدف از این مطالعه که به وسیله محققان کالج امپریال لندن و بیمارستان های آموزشی شفیلد و با همکاری مرکز دیابت بریتانیا راهنمایی شد درک این مورد بود که آیا کپسایسین می تواند پاسخی برای این مشکل باشد یا خیر. به هر حال، زمانی که کپسایسین به صورت موضعی به عنوان کرم یا چسب استفاده گردد، به کاهش درد و حتی تحریک التیام در بعضی از بیماری های پوستی یاری می نماید.

برای این مطالعه، محققان 75 فرد مبتلا به نوروپاتی دیابتی را انتخاب کردند که بسیاری از آنان احساس درد در پا های خود داشتند. بعضی از این شرکت نمایندگان با پچ حاوی هشت درصد کپسایسین درمان شدند که در حال حاضر برای کاربرد های دیگر در بازار وجود دارد.

از داوطلبان خواسته شد که به طور روزانه تجربه درد خود را ثبت نمایند، در حالی که شمارش عصب و تجزیه و تحلیل حساسیت از نمونه های گرفته شده به وسیله محققان انجام شد.

در انتها سه ماه، تعیین شد که پچ های کپسایسین در مقایسه با گروه کنترل، درد را در افراد دیابتی به طور قابل توجهی کاهش می دهند. بعلاوه، این مطالعه نشان داد شرکت نمایندگانی که پچ ها را دریافت نموده اند، تعداد بیشتری از اعصاب تازه در پای خود داشتند.

علیرغم نتایج دلگرم نماینده، تحقیقات بیشتری برای درک مکانیسم اثر و کارایی کپسایسین به عنوان درمان نوروپاتی مورد احتیاج است. با این وجود، آغاز خوبی است.

در اخبار دیگر مشخض شد که به تازگی، دارو های دیابت به علت فواید کاهش وزن در سرفصل خبر ها قرار گرفته اند و اکنون یک داروی دیابت دیگر کشف شده است که خطر زوال عقل را به نصف کاهش می دهد.

محققان می گویند: مصرف پیوگلیتازون با خطر کمتر زوال عقل در بیماران مبتلا به دیابت، به ویژه در افرادی که سابقه سکته مغزی یا بیماری ایسکمیک قلبی (بیماری که ناشی از کاهش خون رسانی به عضله قلب (میوکارد) و ایسکمی آن و اغلب ناشی از انسداد عروق کرونر در اثر آترواسکلروزیس است) دارند، مرتبط است که نشان دهنده امکان استفاده از یک رویکرد شخصی در هنگام انتخاب پیوگلیتازون برای سرکوب زوال عقل در بیماران دیابتی است.

نتایج این تحقیق در نشریه Frontiers in Neurology منتشر شده است.

منبع: فرارو

به "این ادویه درد افراد دیابتی را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ادویه درد افراد دیابتی را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید