اینستاگرام شاید اجازه دهد جای پست ها را در پروفایلتان تغییر دهید

به گزارش وبلاگ عصر نو، یک هفته پس از اینکه مدیر عامل اینستاگرام اعلام نمود که این اپلیکیشن سه فید نو برای کاربران را آزمایش می نماید، اعلام شده که این شبکه اجتماعی به زودی ویژگی مهم دیگری را با قابلیت ویرایش چیدمان پروفایل دریافت می نماید تا کاربران بتوانند چیدمان نمایش پست مد نظر خود را عملی سازند. به گفته الساندرو پالوزی، افشاگر فناوری، اینستاگرام در حال کار بر روی قابلیت ویرایش چیدمان پروفایل است که به کاربران اجازه می دهد پست ها را به هر ترتیبی که دوست دارند مرتب نمایند. بنابراین، به جای حذف یا بایگانی عکسی که دیگر تمایلی به نشان دادن آن ندارید، می توانید محل قرارگیری آن را عوض کنید.

اینستاگرام شاید اجازه دهد جای پست ها را در پروفایلتان تغییر دهید

این ویژگی نو می تواند به ویژه برای برندها، حساب های تجاری و وبلاگ نویسان مفید باشد. طبق اطلاعاتی که پالوزی به ما داده، این ویژگی در بخشی به نام اطلاعات نمایه در دسترس خواهد بود. وقتی Edit Grid را انتخاب می کنید، اینستاگرام فید شما را با اطلاعاتی که شما با کشیدن و رها کردن پست هایتان به او می دهید، برای کاربران به نمایش می گذارد. با این قابلیت، کافی است جایی را که می خواهید هر عکس یا ویدیو را درج کنید، انتخاب کنید تا نمای واضح تری از فید پروفایل خود داشته باشید.

باید خاطر نشان کنیم که این قابلیت نو اینستاگرام با قابلیت سه گزینه نو نمایش فید اصلی اینستاگرام که هفته گذشته اعلام شده کاملا فرق دارد. آدام موسری می گوید که این شرکت سه گزینه مختلف را در فید اصلی به کاربران ارائه می دهد که دو نمونه از آن ها به شما این امکان را می دهند که پست ها را به ترتیب زمانی ببینید. این گزینه ها به صورت زیر هستند.

  • گزینه Home؛ به گفته موسری، گزینه Home چیزی است که کاربران در حال حاضر آن را در اینستاگرام تجربه می نمایند. این گزینه محتواهای نمایشی را بر اساس مقدار علاقه مندی شما رتبه بندی نموده و در فید اصلی به شما نشان می دهد.
  • گزینه Favorites؛ این گزینه پست های افراد و کاربرانی که جزء علاقه مندی های شما قرار دارند را به شما نشان می دهد. موسری می گوید که از این فید استفاده می نماید تا ببیند خواهر و برادرش، بلاگر های محبوبش و چند تن از برترین دوستانش در اینستاگرام چه می نمایند.
  • گزینه Following؛ این گزینه به شما این امکان را می دهد تا درست مانند نسخه های قدیمی اینستاگرام، پست های تمام فالوورهای خود را به ترتیب زمانی در فید اصلی مشاهده کنید.

اگرچه قابلیت نو فید اینستاگرام قرار است در نیمه اول سال 2022 راه اندازی گردد، اما معین نیست که آیا اینستاگرام قابلیت ویرایش چیدمان پست های کاربران را منتشر خواهد نمود یا خیر. در حال حاضر اینستاگرام هیچ جزئیاتی درباره این ویژگی به اشتراک نگذاشته و با توجه به اینکه هنوز در دست توسعه است، انتظار می رود پیش از عرضه عمومی جزئیات بیشتری درباره آن منتشر کند.

پلتفرم محبوب اینستاگرام در سال 2021، با افزودن قابلیت های نو و بسیار کاربردی به اپلیکیشن خود توانست بر تعداد مخاطبین خود بیافزاید و سال جاری هم این شرکت میخواهد تا فرایند خوب را با ارائه قابلیت های کاربرپسند بیشتری ادامه دهد. این اپلیکیشن اخیرا از افزودن قابلیت Profile Embed به پلتفرم خود اطلاع داد. با قابلیت Profile Embed کاربران قادر خواهند بود تا نسخه ای کوچک از پروفایل خود را در وب سایت ها قرار دهند. این ویژگی نو به کاربران این امکان را می دهد تا پروفایل های کاربری اینستاگرام خود را در صفحات وبی مانند وبلاگ ها و کاربرگ های خود ادغام نمایند. غول رسانه های اجتماعی می گوید این ویژگی در حال حاضر فقط در ایالات متحده آمریکا در دسترس است اما به زودی برای تمامی کاربران سراسر دنیا منتشر خواهد شد.

بعلاوه مدیرعامل این شرکت چندی پیش اعلام نموده که تیمش در حال آزمایش برای بازگرداندن ترتیب زمانی به فید اصلی است تا همچون قبل کاربران بتوانند به راحتی آخرین پست ها را در ابتدا و به ترتیبی که به اشتراک گذاشته شده اند ببینند. این شرکت متعلق به فیس بوک در سال 2016، الگوریتم نمایش پست ها را تغییر داد که آن ها طبق علاقه تان به شما نشان داده شوند. بازگشت ترتیب زمانی به فید اصلی، تغییر بزرگی را در این اپ اشتراک گذاری عکس ایجاد می نماید که با وجود شکایات مداوم و تئوری های توطئه کاربران در مورد نحوه رتبه بندی پست هایشان، به طور مداوم از فید الگوریتمی خود دفاع نموده است.

بعلاوه باید خاطر نشان کنیم که سازندگان اپلیکیشن تصمیم گرفتند در سال 2022 توجه ویژه ای به ریلز که یکی از اصلی ترین بخش های این اپلیکیشن است داشته باشند. با توجه به گفته های خود آدام موسری، اینستاگرام تمام قابلیت های بخش ویدیوی ریلز را با یکدیگر ادغام خواهد نمود تا رضایت هر چه بیشتر کاربران خود را در این بخش فراهم کند. باید دید در روزهای آینده چه اخبار و گزارش هایی از قابلیت های نو این پلتفرم محبوب منتشر خواهد شد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینستاگرام شاید اجازه دهد جای پست ها را در پروفایلتان تغییر دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام شاید اجازه دهد جای پست ها را در پروفایلتان تغییر دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید