امشب؛ آخرین فرصت ثبت نام در کنکور ارشد 1401

به گزارش وبلاگ عصر نو، تهران (پانا) - مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 که از 16 آذر شروع شد پس از یک بار تمدید، ساعت 24 امروز شنبه 27 آذرماه به انتها می رسد.

امشب؛ آخرین فرصت ثبت نام در کنکور ارشد 1401

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 برای پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد. بعلاوه بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 برگزار خواهد شد.

متقاضیان با در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 می توانند در آزمون ثبت نام و شرکت نمایند.

فرصت ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 از روز سه شنبه 16 آذر آغاز شده است و پس از یک بار تمدید، این مهلت امروز شنبه 27 آذر به سرانجام می رسد. ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی و به وسیله سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org انجام می گردد.

دفترچه راهنمای ثبت نام، همزمان با آغاز ثبت نام، در سایت سازمان سنجش قابل دسترس است.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون)، در صورت دارا بودن شرایط می توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنما) در آزمون ثبت نام نمایند.

مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند:

مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org برای خرید کارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره 1).

تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد احتیاج جهت ثبت نام.

هزینه های ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال 1401

خرید کارت اعتباری ثبت نام به مبلغ یک میلیون و 250 هزار ریال (125 هزار تومان) از سامانه خرید کارت اعتباری در سایت سازمان سنجش.

پرداخت هزینه خدمات ارسال پیغام کوتاه به متقاضیان به مبلغ 12 هزار ریال (1 هزار و 200 تومان).

متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول ) علاقه مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، باید کدرشته امتحانی دوم را در بند مربوط در تقاضانامه درج نمایند و برای رشته امتحانی دوم هم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ یک میلیون و 250 هزار ریال (125 هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.

متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون کدرشته های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیغام نور هستند، ضروری است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 200 هزار ریال (20 هزار تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه مندی برای دوره مذکور، اقدام نمایند.

متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون کدرشته های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، ضروری است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 200 هزار ریال (20 هزار تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه مندی برای دوره مذکور، اقدام نمایند.

شرایط معدل و مقررات مربوط به متقاضیان:

متقاضیان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و بعلاوه شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه نمایند.

متقاضیان ضروری است در انتخاب کدرشته های امتحانی (اول و دوم) و بعلاوه شهرستان محل حوزه امتحانی خود، دقت نمایند لذا پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی، در این خصوص به درخواست های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

هر ساله تعدادی قابل توجهی از متقاضیان در درج معدل خود در زمان ثبت نام دقت لازم را به عمل نیاورده و پس از قبولی در دانشگاه به علت مغایرت معدل قبولی آنها لغو شده و باعث سردرگمی آنها می گردد.

به متقاضیان تاکید می گردد در درج معدل خود دقت لازم را به عمل آورند و حتی اگر ثبت نام آنها به وسیله خودشان انجام نمی پذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام نموده و در مراحل بعدی که امکان ویرایش اطلاعات (در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و یا انتخاب رشته) برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.

با توجه به مسائل به وجود آمده در آزمون های قبلی، در مورد اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان از سوی دیگران انجام می گردد اتفاق افتاده است، تاکید می گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی خود دقت نمایند تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس داوطلب ارسال نگردد.

در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون و توزیع کارت ورود به جلسه:

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و آدینه 28، 29 و 30 اردیبهشت ماه 1401 برگزار خواهد شد.

متقاضیان ضروری است از روز دوشنبه 26 اردیبهشت تا روز سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 با مراجعه به سایت سازمان سنجش پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون را تهیه نمایند.

محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان مندرج در بند 38 تقاضانامه مشخص می گردد و متقاضیان باید با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "امشب؛ آخرین فرصت ثبت نام در کنکور ارشد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امشب؛ آخرین فرصت ثبت نام در کنکور ارشد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید