آیا ذرت بو داده برای سلامتی مضر است؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، خوردن ذرت بو داده یا پاپ کورن یکی از سالم ترین عادت های غذایی است و مصرف آن می تواند برای سلامتی مفید باشد. این ماده غذایی مملو از فیبر است، آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به بعضی از انواع میوه ها و سبزیجات دارد و حتی ممکن است به مبارزه با سرطان یاری کند. در صورتی که پاپ کورن به روشی صحیح درست گردد، حاوی اندازه زیادی مواد مغذی و ویتامین است. با این حال، گاهی اوقات این میان وعده مغذی با اندازه زیادی چربی، شکر و نمک همراه است که می تواند برای سلامت مضر باشد. در این مقاله از مجله خبرنگاران به این سوال که آیا پاپ کورن یک میان وعده سالم است یا خیر پاسخ خواهیم داد.

آیا ذرت بو داده برای سلامتی مضر است؟

ذرت بو داده چیست؟

پاپ کورن نوع خاصی از ذرت است که وقتی در معرض گرما قرار می گیرد، می ترکد. در مرکز هر دانه ذرت اندازه کمی آب وجود دارد که با گرم شدن منبسط شده و در نهایت باعث ترکیدن آن می گردد. قدیمی ترین پاپ کورن در نیومکزیکو کشف شده و گفته می گردد قدمت آن بیش از 5000 سال است و با گذشت سال ها، محبوبیت بیشتری پیدا نموده است. در حال حاضر، سالانه حدود 1.2 میلیارد پوند (500 میلیون کیلوگرم) پاپ کورن به وسیله آمریکایی ها مصرف می گردد و از نظر حجمی محبوب ترین میان وعده در آمریکا به شمار می رود.

آیا پاپ کورن داده برای سلامتی مضر است؟ مضرات ذرت بو داده

پاپ کورن یک غله کامل است و مصرف آن می تواند برای تقویت سلامت قلب و بهبود التهاب مفید باشد. علاوه بر این، پاپ کورن فواید تغذیه ای زیر را دارد:

  • فیبر بالا
  • حاوی پروتئین است
  • حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است
  • چربی و قند کم
  • فاقد کلسترول

هر وعده 100 گرمی پاپ کورن در مجموع 387 کالری، 13 گرم پروتئین، 78 گرم کربوهیدرات و 5 گرم چربی دارد. این وعده بعلاوه حاوی 15 گرم فیبر است که اندازه قابل توجهی بوده و این ماده را به یکی از برترین منابع فیبر در دنیا تبدیل می نماید.

آنتی اکسیدان های پلی فنول

پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که به محافظت از سلول های ما در برابر آسیب رادیکال های آزاد یاری می نمایند. مطالعات اجرا شده نشان داده که ذرت بو داده حاوی مقادیر بسیار زیادی پلی فنول است. پلی فنول با مزایای مختلف سلامتی مرتبط است. این مزایا شامل گردش خون بهتر، بهبود سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها است. بعلاوه، پلی فنول ها می توانند خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان پروستات و سینه را کاهش دهند.

فیبر بالا

ذرت بو داده سرشار از فیبر است. طبق تحقیقات، فیبر غذایی می تواند خطر بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی، چاقی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد. فیبر بعلاوه قادر است به کاهش وزن یاری نموده و سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند. اندازه توصیه شده مصرف روزانه فیبر برای خانم ها 25 گرم و برای آقایان 38 گرم است. با این حال، بیشتر مردم بسیار کمتر از این اندازه را دریافت می نمایند.

یاری به کاهش وزن

پاپ کورن سرشار از فیبر بوده و نسبتا کم کالری است. این دو ویژگی در یاری به کاهش وزن موثر است. پاپ کورن با داشتن 31 کالری در هر پیمانه، کالری کمتری نسبت به بسیاری از میان وعده ها دارد. پاپ کورن به علت کالری و چگالی انرژی کم، فیبر زیاد و یاری به کاهش اشتها، باعث می گردد که تمایل شما به خوردن غذا کاهش پیدا نموده و در نتیجه وزنتان کم گردد. با این حال، باید اعتدال را رعایت کرد زیرا مصرف زیاد غذاهای کم کالری نیز می تواند چاق نماینده باشد.

منبع خوب پروتئین

پاپ کورن بعلاوه حاوی پروتئین است. بدن برای بسیاری از فرایندها، از لخته شدن خون و تعادل مایعات گرفته تا پاسخ ایمنی و بینایی، به پروتئین احتیاج دارد. هر سلول در بدن حاوی پروتئین است و نقش مهمی در ساخت و ترمیم سلول ها و بافت های بدن دارد.

حاوی ویتامین و مواد معدنی

پاپ کورن فاقد نمک و سایر مواد افزودنی دارای مواد معدنی زیادی از جمله کلسیم، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین K است.

آیا پاپ کورن برای افراد دیابتی مفید است؟

پاپ کورن بدون نمک و شیرین نماینده حاوی حدود 78 درصد کربوهیدرات است. این بدان معنی است که مصرف اندازه میانه این ماده غذایی برای افراد دیابتی مفید است. از آنجا که کربوهیدرات ها پس از ورود به بدن به قند تجزیه می شوند، افراد دیابتی اندازه کربوهیدرات مصرفی خود را کنترل می نمایند تا از بروز عوارض ناشی از این فرایند جلوگیری نمایند. اندازه مصرف روزانه کربوهیدرات، با توجه به بسیاری از عوامل، فرق دارد. بهتر است کسانی که دیابت دارند با پزشک خود مشورت نمایند تا اندازه مناسبی برای آن ها را در نظر گرفته گردد.

نتیجه گیری

بسته به شیوه تهیه آن، ذرت بو داده می تواند یک میان وعده مفید باشد. ذرت بو داده فاقد نمک و سایر مواد افزودنی حاوی اندازه زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی مورد احتیاج بدن است. کره، شکر و نمک اضافه شده می تواند پاپ کورن را به یک میان وعده ناسالم تبدیل کند. آنالیز برچسب پاپ کورن قبل از خرید و یا تهیه آن در خانه می تواند به افراد یاری کند تا از رژیم غذایی سالم تری بهره مند شوند.

منبع: اسنپ مارکت

به "آیا ذرت بو داده برای سلامتی مضر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ذرت بو داده برای سلامتی مضر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید