50 درصد منطقه ها عشایری شاهرود فاقد پوشش تلفن همراه است

به گزارش وبلاگ عصر نو، رییس اداره امور عشایری شاهرود با بیان اینکه 50 درصد منطقه ها عشایری شهرستان شاهرود فاقد پوشش آنتن دهی تلفن همراه است، تاکید نمود: مکاتبات و پیگیری های لازم با شرکت مخابرات برای ایجاد زیرساخت مناسب صورت گرفته است.

50 درصد منطقه ها عشایری شاهرود فاقد پوشش تلفن همراه است

به گزارش گروه استان های وبلاگ عصر نو از سمنان، رضا نقی زاده رییس اداره امور عشایری شاهرود اضافه نمود: شرکت ارتباطات زیرساخت نصب دکل و آنتن ها را در منطقه خارتوران انجام داده و به روز رسانی تجهیزات لازم را پیگیر است.

به گفته او بزرگترین کانون عشایری استان سمنان در منطقه رضا آباد خارتوران ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری عشایری دارد.

رییس اداره امور عشایری شاهرود گفت: طایفه چوداری رضا آباد خارتوران با 70 خانوار بزرگترین کانون عشایری استان سمنان است.

فقدان آنتن دهی تلفن همراه در این منطقه مسائل بسیاری را برای مردم ایجاد می نماید.

تسریع در اعلام شرایط های غیر مترقبه، استفاده بچه ها عشایر از امکانات آموزش غیر حضوری، درخواست یاری از اورژانس و موارد دیگر از دلایل سرعت بخشیدن به آنتن دهی تلفن همراه است.

بنابه گفته یکی از اهالی روستای نور بیارجمند، هفته گذشته یکی از اهالی احتیاج شدید به خدمات درمانی داشت که به همین علت امکان ارتباط با اورژانس هوایی شاهرود ممکن نشد.

از آن جا که نزدیکترین درمانگاه بیارجمند با این روستا بیش از 70 کیلومتر فاصله داشت و با توجه به راه های نامناسب، تا رسیدن به درمانگاه مزبور بیمار فوت کرد.

نقی زاده یکی از مهمترین عوامل موثر در توسعه معیشت پایدار عشایر را توجه ویژه به گردشگری، کشاورزی و کشت گیاهان دارویی دانست که باعث اقبال عمومی بیشتر جوانان در حوزه عشایری و ماندگاری در منطقه، پاسداری از آداب، رسوم و درآمدزایی این قشر جامعه خواهد شد.

او با بیان اینکه 600 سامانه عرفی عشایری در شهرستان شاهرود با راه های دسترسی مرتبط هستند گفت: نیمی از راه های عشایری استان سمنان در شاهرود واقع است.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "50 درصد منطقه ها عشایری شاهرود فاقد پوشش تلفن همراه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد منطقه ها عشایری شاهرود فاقد پوشش تلفن همراه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید