راهنمای سفارت آرژانتین و اخذ ویزای این کشور

به گزارش وبلاگ عصر نو، راهنمای ویزا و سفارت آرژانتین

آرژانتین یکی از کشورهای زیبا و پیشرفته مخصوصا در زمینه جهانگرد و گردشگری است که سالانه افراد زیادی برای سفر به این کشور، برای اخذ ویزاو ویزا اقدام می نمایند. با این که دریافت ویزای این کشور برای ایرانیان کار چندان ساده ای نیست و مدارک بسیاری برای اخذ آن ضروری است، اما دریافت آن به مراتب بسیار راحت تر از ویزاهای بعضی از کشورهای غربی و اروپایی دیگر است. درادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم مراحل و مراتبی را که باید طی گردد را در قالب راهنمای سفارت آرژانتین و اخذ ویزای آن را به اتفاق هم مرور کنیم.

راهنمای سفارت آرژانتین و اخذ ویزای این کشور

آرژانتین

آرژانتین یکی از کشورهای قاره آمریکای جنوبی است و جمعیتی 41 میلیون نفره دارد. این کشور از لحاظ وسعت در قاره آمریکای جنوبی، دومین کشور پس از برزیل و در دنیا هشتمین کشور است. آرژانتین از جمله کشورهای قوی در زمینه اقتصادی است و مردم آن از سطح زندگی بالایی برخوردارند. بیشتر جمعیت آرژانتین را اروپاییان ایتالیایی و اسپانیایی تبار، در بر می گیرند که به کشور آرژانتین مهاجرت نموده اند. ورود مهاجرین علی الخصوص اسپانیایی ها به این علت بوده است که آن ها با شنیدن شایعه وجود کوه های نقره به این کشور وارد شده و به جستجوی این کوه ها پرداختند. آرژانتین در زبان لاتین به معنای نقره است. کشور آرژانتین از لحاظ جغرافیایی در بین رشته کوه های آند در قسمت غربی و در شرق اقیانوس اطلس جنوبی قرار گرفته است. کشورهای همسایه آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، اروگوئه و برزیل و شیلی هستند و با آن ها مرز مشترک دارد. مرکز کشور آرژانتین، شهر بوینس آیرس است و یکی از شهرهای بزرگ این کشور نیز شناخته می گردد. بوینس آیرس در زبان اسپانیایی به معنای بادهای آرام است. مردم بسیاری برای تماشا این شهر فرهنگی و تاریخی برای بازدید از سنت های قدیمی آن به این کشور سفر می نمایند. شما پس از دریافت ویزای کشور آرژانتین می توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از وبلاگ عصر نو به این کشور نقره ای سفر کنید و از طبیعت و فرهنگ و سنت این کشور در کنار فوتبال آرژانتینی لذت ببرید.

اطلاعات کلی از سفارت آرژانتین

آدرس: تهران، بلوار شهرزاد، خیابان یارمحمدی، کوچه قو، پلاک 6

تلفن سفارت: 22577433-021 - 22577932 - 021- 22575555-021

شماره فکس: 22577432-021

ایمیل سفارت: [email protected]

سایت سفارت آرژانتین: eiran.cancilleria.gov.ar

ساعات کاری سفارت آرژانتین: یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت 9:00 تا 14:00

مدارک لازم برای اخذ ویزای آرژانتین

  • پاسپورت معتبر که حداقل 7 ماه از اعتبار آن مانده باشد به همراه امضا و گذرنامه های قبلی شخص متقاضی
  • 6 قطعه عکس 4×6 رنگی تمام رخ با پس زمینه سفید که به تازگی گرفته شده است و با چهره فعلی شما کاملا تطابق دارد.
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی استطاعت اقتصادی با موجودی حداقل 5 میلیون تومان که مهر و امضای بانک را داشته باشد و به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشد.
  • تایدیه رزرو هتل در شهرهایی که قصد اقامت در آن را دارید.
  • بلیط هواپیمای قطعی شده برای رفت و برگشت.
  • ضمانتنامه بانکی برای اطمینان از برگشت
  • در صورت وجود سند ملکی، اصل و ترجمه رسمی انگلیسی آن
  • انگشت نگاری
  • بیمه مسافرتی

زمان و هزینه صدور ویزای آرژانتین

حداقل زمانی که برای دریافت ویزای آرژانتین در نظر باید بگیرید، 21 روز کاری است و هزینه ای معادل 130 دلار برای شما خواهد داشت که باید آن را به صورت نقد در محل سفارت پرداخت نمایید.

زمان و هزینه صدور ویزای آرژانتین

حداقل زمانی که برای دریافت ویزای آرژانتین در نظر باید بگیرید، 21 روز کاری است و هزینه ای معادل 130 دلار برای شما خواهد داشت که باید آن را به صورت نقد در محل سفارت پرداخت نمایید.

ویزای آرژانتین

شما برای دریافت ویزای آرژانتین می توانید به صورت یکبار ورود و یا چندبار ورود است که با گذر از مراحل قانونی دریافت ویزای آرژانتین و اخذ آن، می توانید با توجه به نوع ویزایتان به دفعات متعدد وارد خاک کشور آرژانتین شوید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که امکان تمدید ویزای کشور آرژانتین برای ویزاهای توریستی و کمتر از 6 ماه در آرژانتین وجود ندارد. البته این اصل در صورت وجود مسائل پزشکی برای شما و یا مسائل دیگری که در زمینه روادیدهای این کشور و گردشگرانی که دراین کشور حضور دارند تعریف شده است، ویزای دریافتی امکان تمدید را دارد.

انواع ویزای کشور آرژانتین

ویزای گردشگری

ویزای تحصیلی

بیمه مسافرتی

کلیه افرادی که قصد سفر به کشور آرژانتین را چه در قالب تحصیلی و چه در قالب تفریحی و توریسم دارند باید حتما دارای بیمه مسافرتی یا به صورت فردی و یا به صورت جمعی باشند و آن را به همراه داشته و به سفارت تقدیم نمایند. توجه داشته باشید که هر نوع بیمه ای که هستید، باید حتما هزینه های احتاقتصادی مانند هزینه بازگشت به ایران در صورتی که تحت مراقبت های پزشکی وهزینه های محتمل درمانی و بیمارستانی را پوشش دهند تا زمان سرانجام اقامت خود در کشور آرژانتین باشد و البته اعتبار هم داشته باشد.

مدارک شغلی که باید به سفارت در هنگام تسلیم مدارک بدهید، در هر دسته کاری خود شامل مدارکی هستنند که به اختصار برای شما شرح می دهیم. پزشکانی که قصد سفر به کشور آرژانتین را دارند باید پروانه مطب، پروانه دائمی پزشکی، کارت نظام پزشکی، و دانشنامه تحصیلی خود را ارائه نمایند. برای وکلا و حقوقدانان، ارائه پروانه وکالت اجباری است. برای مشاغل دولتی نیز ارائه حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه که در آن مشغول به کار است، با ذکر مدت اشتغال، اندازه حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی به همراه آخرین فهرست بیمه واجب است. برای بازنشسته ها، ارائه حکم بازنشستگی و ارائه آخرین فیش حقوقی و برای مشاغل غیر دولتی، گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه و ارائه آخرین روزنامه رسمی شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، ضروری است. برای خویش فرما، ارائه جواز کسب یا آگهی تاسیس و برای دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز باید اشتغال به تحصیل یا اشتغال به کار خود را باید به همراه داشته و آن را ارائه دهند. توجه داشته باشید که کلیه این مدارک باید در 2 سری کپی در برگه های A4، برای سفارت حتما به همراه آورده شوند.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفارت آرژانتین و اخذ ویزای این کشور" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفارت آرژانتین و اخذ ویزای این کشور" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفارت آرژانتین و اخذ ویزای این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید