300 مدرسه در شهرهای تازه ساخته می گردد

به گزارش وبلاگ عصر نو، تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید طی سه سال گذشته 200 مدرسه در شهرهای تازه ساخته شده و برنامه ساخت 300 مدرسه دیگر در دولت سیزدهم در دستور کار است.

300 مدرسه در شهرهای تازه ساخته می گردد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، حبیب اله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه، اظهار کرد: در دهه اخیر با ساخت و اجرای واحدهای مسکن مهر اندازه جمعیت هدف در بسیاری از شهرهای تازه به طرز قابل توجهی افزایش یافت.

وی اضافه کرد: افزایش جمعیت و شتاب ساخت واحدهای مسکن مهر به گونه ای بود که در تعدادی از شهرهای تازه، برنامه های توسعه شهر دچار مشکل شد و بسیاری از شهرهای تازه به ویژه در پیرامون کلانشهرها در زمینه بعضی خدمات شهری دچار مشکلاتی شدند.

طاهرخانی با بیان اینکه در پی توسعه واحدهای مسکن مهر یکی از مهمترین کمبودها خدمات آموزشی بود، اعلام نمود: ساخت و توسعه مدارس در سال های اخیر بسیار اهمیت پیدا کرد و نهضت مدرسه سازی به عنوان یکی از رویکردهای اساسی شهرهای تازه در دستور کار نهاده شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود: تحقق عدالت اجتماعی یکی از راهبردهای اساسی در برنامه ریزی توسعه شهرهای تازه است. تمرکز اصلی در ساخت مدارس در شهرهای تازه، در محدوده های مسکن مهر بوده که از سرانه های پایین تری در شاخص فضای آموزشی برخوردار بودند.

به گفته طاهرخانی، از مهمترین اقدامات اجرا شده در این زمینه می توان به ساخت 200 مدرسه در شهرهای تازه در سه سال اخیر اشاره نمود که احتیاج به مراکز آموزشی در شرایط کنونی را رفع ساخته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه گفت: ساخت مدارس برای جمعیت آینده در شهرهای تازه احتیاجمند تداوم است که برنامه احداث 300 مدرسه دیگر در شهرهای تازه تا انتها دولت سیزدهم تدوین شده که هم اکنون حدود 40 مدرسه در این شهرها در حال ساخت است.

وی یادآور شد: فراتر از ساخت مدارس، شرکت عمران شهرهای تازه در پی گونه های مترقی تری از مدارس همانند مدارس اجتماع محور است که هم از کالبد و معماری مجذوب نماینده تر و هم آموزش مشارکتی برخوردار باشند تا کیفیت آموزشی در این شهرها بهتر از دیگر شهرها باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه گفت: راه اندازی مدارس اجتماع محور در شهرهای تازه یکی از ارکان مهم ساختار اجتماعی در محلات خواهد بود که بی شک آغاز فعالیت های این مدارس، محور تحولی ساختاری در راستای تحقق رویکرد محله محوری و گامی ارزنده برای راه اندازی واحدهای مربوط به سلامت، امور ورزشی، تفریحی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، هنری و کتابخانه ها در مقیاس محله خواهد بود.

به گزارش شرکت عمران شهرهای تازه، طاهرخانی اظهار کرد: این مدارس با هدف اجتماع سازی محلی، ارتقاء فرهنگی ساکنین و بالا بردن سطح مشارکت مردم در اداره محله به وسیله به کارگیری توانمندی ها و ظرفیت های مادی و معنوی شهروندان، افزایش اعتماد و ارتباط مردم با مجموعه مدیران شهری، ایجاد و تقویت اتحاد و همدلی و استفاده حداکثری از ظرفیت های محلی و مردمی با ارائه خدمات به گروه های مختلف بچه ها، زنان، سالمندان با اجرای برنامه های متنوع توانمندسازی در غالب مراکز کار آفرینی در راستای رونق اقتصاد محلی ایجاد می شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه، افزایش فعالیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی، رفاهی مربوط به رده های سنی ساکنین را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و افزایش کیفیت زندگی در شهرهای تازه موثر دانست و گفت: راه اندازی این مدارس موجب ارتقای سطح زندگی در شهرهای تازه خواهد شد.

وی در این خصوص اطلاع داد: تا به امروز تعداد 7 مدرسه اجتماع محور در شهرهای تازه پردیس و هشتگرد در حال بهره برداری هستند و مدارس دیگری نیز در سایر شهرهای تازه در حال طراحی و احداث هستند.

طاهرخانی ابراز امیدواری کرد با تداوم نهضت مدرسه سازی در هرهای تازه بتوان برای دانش آموزان عزیز شهرهای تازه، از یک سو، سرانه های بالای فضای آموزشی فراهم کرد و از سوی دیگر، خدمات آموزشی و پرورشی کارآمدی را ارائه داد تا نسلی از نیروهای خلاق ساخته شوند که بتوانند نقشی جدی در ساختن آینده ایران اسلامی ایفا نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "300 مدرسه در شهرهای تازه ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 مدرسه در شهرهای تازه ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید