چرا هنوز خبری از آیفون های تاشو نیست؟!

به گزارش وبلاگ عصر نو، شایعات درباره اولین گوشی تاشو آیفون مدت ها و بلکه چندین سال است که در فضای آنلاین دیده می شود، اما تا به امروز نه تنها هیچ خبری از این گوشی نشده است بلکه خود اپل نیز هیچ گزارشی از این دست را تأید نکرده است. اکنون برخی کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که آیا واقعاً اپل برنامه ای برای عرضه آیفون های تاشو دارد یا اینکه حداقل در آینده شاهد چنین گوشی هایی از اپل خواهیم بود؟

چرا هنوز خبری از آیفون های تاشو نیست؟!

به گزارش وبلاگ عصر نو، در اوایل این هفته ما مجدداً شاهد گزارشی از گوشی تاشو آینده گوگل شاهد بودیم که همین امر مجدداً شایعات درباره گوشی های تاشو آیفون را داغ کرد. در همین زمان DylanDKT افشاگر سرشناس در گفتگو با AppleInsider اظهار مجدداً داشت که اپل در حال کار بر روی چندین نمونه اولیه گوشی تاشو است که البته چیزی فراتر از شایعات قبلی نداشت، اما آنچه در این گزارش جالب توجه می نمود، این بود که اپل هنوز درباره طراحی نهای این دستگاه به جمع بندی نرسیده است. به هرحال در ادامه مهمترین دلایل عرضه نشدن آیفون تاشو تا به امروز را از زبان معتبرترین افشاکنندگان دنیای فناوری بررسی خواهیم کرد.

اپل مطمئن نیست که تقاضا برای تلفن های تاشو روندی پایدار باشد

صرف نظر از اینکه اپل کدام طراحی را برای گوشی خود انتخاب می کند، عرضه یک دستگاه تاشو مجهز به سیستم عامل iOS سال هاست که در حد یک شایعه به جای مانده است. افشاکننده سرشناس دنیای فناوری DylanDKT در AppleInsider نوشت که اپل قطعاً در حال کار و آزمایش چندین نمونه اولیه با نمایشگر های تاشو خاص است.، اما جالب ترین بخش گزارش او زمانی است که می گوید اپل هنوز مطمئن نیست که تقاضا برای گوشی های تاشو روندی پایدار داشته باشد.

حتی با وجود اینکه خود سامسونگ یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن گفت که تحویل گوشی های تاشو آن در سال گذشته تا 400 درصد افزایش یافته است و مصرف کنندگان گوشی های خود را فقط برای دستیابی به تلفن های تاشو نوآورانه تغییر می دهند، این کارشناس اطلاعاتی می گوید که موضع اپل این است که نگرانی ها در مورد اینکه آیا گوشی های هوشمند تاشو همچنان جایگاه خود را در بازار خواهند داشت یا منسوخ می شوند، همچنان وجود دارد.

به عبارت دیگر، به نظر می رسد که اپل مطمئن نیست که بازار گوشی های هوشمند تاشو می تواند پایدار باشد و ممکن است مصرف کنندگان کافی وجود نداشته باشند که مایل به خرج کردن پول بیشتری برای این دستگاه ها باشند. این افشاکننده معتقد است که اپل احتمالاً به این عبارت قدیمی فقط به این علت که می توانیم، به این معنا نیست که باید انجام دهیم، که شخصیت خیالی دکتر ایان مالکوم (با بازی فوق العاده جف گلدبلوم در پارک ژوراسیک) به دانشمندان InGen که می خواستند از DNA دایناسور ها برای ایجاد یک پارک موضوعی استفاده می کنند، گفت، باور زیادی داشته باشد. در آن دیالوگ مشهور، دکتر مالکوم می گوید: دانشمندان شما آنقدر درگیر مفهوم توانستن بودند که یادشان رفت از خود بپرسند که آیا وقعاً باید چنین کاری را انجام دهند.

با این حال، به نظر می رسد که داده های بازاریابی و فروش سامسونگ نشان می دهد که تقاضای قانونی برای تلفن های تاشو وجود دارد و حتی در حال افزایش است. به نظر می رسد اپل در این عرصه بیرون از گود نشسته است، رقبای خود را تماشا می کند و اشتباهاتی را که در این بخش از صنعت گوشی های هوشمند رخ می دهد را یادداشت می کند تا آن ها را تکرار نکند. در واقع باید پذیرفت که صنعت گوشی های هوشمند تاشو، یک صنعت کاملاً تازه با هزینه های بالا است که حتی اغلب کاربران هنوز به طور کامل به آن اعتماد ندارند. از سوی دیگر، سازندگان چینی گوشی های تاشو نیز هنوز دستگاه های خود را روانه بازار های جهانی نکرده اند و به همین علت هنوز نمی توان در مورد عملکرد چنین دستگاه هایی در بازار بین المللی نظر قطعی داد.

این افشاگر همچنین مدعی است که اپل نگرانی دیگری نیز دارد و آن هم این است که مطمئن شود گوشی تاشو این برند از فرم فعلی آیفون عقب نشینی نمی کند. با این حال، اغلب افشاکنندگان دنیای فناوری انتظار دارند که اپل تا سال 2023 یک گوشی تاشو عرضه کند. این شرکت تا به امروز برای چندین پتنت درخواست گواهی داده است که برخی از آن ها را برای نوآوری های مربوط به تلفن تاشو دریافت کرده است. در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، این شرکت حق امتیازی برای لولای ساخته شده از مواد کامپوزیت دریافت کرد که هدف آن سبک تر و کوچکتر کردن لولا ها بود.

2023؛ سال آیفون های تاشو

در جولای گذشته، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر TF International، پیش بینی کرد که اپل در سال 2023 بین 15 تا 20 میلیون آیفون تاشو روانه بازار خواهد کرد. کو معتقد است که اپل تصمیم گرفته است از یک فرم فاکتور برای گوشی تاشو خود استفاده کند که شبیه به Galaxy Z Fold است و این برخلاف فرم تاشوی می باشد که در Galaxy Z Flip استفاده شده است. وی بیان می کند که صفحه نمایش داخلی 8 اینچی این دستگاه در اندازه تبلت، از طریق سامسونگ تولید خواهد شد. کو همچنین گفت که با وجود اینکه سامسونگ در حال حاضر بخش بزرگی از بازار تاشو را در اختیار دارد، اما وقتی گرد و غبار فروکش کند، اپل به لطف اکوسیستم متقابل محصولات خود به عنوان پیشتاز در محصولات تاشو تبدیل خواهد شد.

منبع: phonearena

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ عصر نو

منبع: فرارو

به "چرا هنوز خبری از آیفون های تاشو نیست؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هنوز خبری از آیفون های تاشو نیست؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید