چرا گوشی تقریبا ایرانی تازه ممکن است شکست بخورد؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، خبرنگاران- داریا باند بزرگترین شکست را در آیتم پردازنده متحمل می گردد. جایی که به یک تراشه نه چندان قدرتمند شش نانومتری مجهز شده و از این حیث جلو رقبای نام ورسم دار خودش تقریبا چیزی در چنته ندارد. باتری چهار هزار و 700 میلی آمپرساعت نقطه ضعف بعدی گوشی نو و تقریبا ایرانی بازار است و آن هایی که موقع خرید موبایل اولویت اولشان دوربین است، باید دور داریا باند را خط قرمز بکشند.

چرا گوشی تقریبا ایرانی تازه ممکن است شکست بخورد؟

به گزارش وبلاگ عصر نو؛ داریا باند فعلا در فروشگاه های اینترنتی معروف حدود 10 میلیون تومان پیش فروش می گردد، اما از 10 مرداد که عرضه رسمی آن استارت می خورد، قیمت داریا باند به 13 میلیون تومان افزایش پیدا می نماید و اینطوری رقبای سرشناسی مثل گلکسی A54 سامسونگ و پوکو X5 پرو شیائومی در بازار موبایل انتظارش را می کشند.

قیمت داریا باند؛ فعلا 13 میلیون

قیمت داریا باند فقط چند ساعت بعد رونمایی رسمی در فروشگاه های اینترنتی معروف حدود 13 میلیون تومان اعلام شده است. مثلا در دیجی کالا آن را با قیمت 12 میلیون و 999 هزار تومان پیش فروش کردند، اما فعلا خریداران آن می توانند با تخفیف 23 درصدی داریا باند را با قیمت 9 میلیون و 999 هزار تومان پیش خرید نمایند. با این اوصاف قیمت گوشی داریا باند ایرانی با میان رده های نام ورسم دار بازار موبایل برابری می نماید. مثلا خرید گلکسی A54 نسخه 128 گیگ که از نظر بخشی از هواداران سامسونگ برترین میان رده فعلی این برند است، 12 میلیون و 800 هزار تومان تمام می گردد و با این بودجه بین محبوب ترین میان رده های شیائومی می توانیم سراغ خرید پوکو X5 پرو برویم.

داریا باند؛ عملکرد ناامید نماینده در آیتم پردازنده

داریا باند در آیتم پردازنده بزرگترین شکست را از رقبای خارجی متحمل می گردد. جایی که در طراحی داریا باند از تراشه نه چندان قدرتمند شش نانومتری دایمنسیتی 7050 استفاده شده است. تراشه گوشی داریا باند درمقایسه با تراشه مدل های همطرازش مثل گلکسی A54 و پوکو X5 پرو رسما حرفی برای گفتن ندارد و وقتی این تراشه ها را در بنچمارک های معروف مقایسه می کنیم، نهایتا داریا باند به عنوان بازنده دوئل معرفی می گردد. همین تراشه دایمنسیتی 7050 دست آخر در بخش باتری هم دست کاربر را در پوست گردو می گذارد که به موقع درباره آن هم حرف می زنیم.

داریا باند؛ 210 گرم!

داریا باند تقریبا 210 گرم وزن دارد؛ یعنی حتی از گلکسی A54 که با قاب شیشه ای طراحی شده، سنگین تر است. تفاوت وزن داریا باند با گوشی های شیائومی که در رنج قیمت آن فروخته می شوند، بیشتر می گردد و مثلا نسبت به پوکو X5 پرو شیائومی به حدود 50 گرم می رسد. تازه با اضافه شدن قاب، وزن گوشی داریا باند بیشتر هم می گردد و رسما می توانیم با آن تمرین های سبک بدنسازی را انجام بدهیم. طول داریا باند به 16 سانتی متر می رسد و عرض و پهنای آن به ترتیب 74 و هشت میلی متر است. گفته می گردد در طراحی داریا باند از قاب شیشه ای استفاده شده و بخشی از وزن بالای آن از هیمنجا آب می خورد. پشت گوشی ماژول سه گانه دوربین به چشم می خورد و پایین صفحه نمایش، حسگر اثرانگشت قرار گرفته است.

داریا باند؛ عملکرد ضعیف در بخش باتری

داریا باند با یک باتری چهار هزار و 700 میلی آمپر روانه بازار خواهد شد. روی کاغذ باید همین عدد را یکی دیگر از نقاط ضعف نو ترین گوشی ایرانی بدانیم که رسما با هیچکدام از رقبای چینی و کره ای خودش در بازار موبایل توان رقابت ندارد. معمولا گوشی های 10 تا 15 میلیونی که در بازار فروخته می شوند، از یک باتری پنج هزار میلی آمپرساعت بهره می برند و اینطوری می توانیم بگوییم شارژدهی داریا باند نسبت به رقبای خودش کمتر است. بحث تراشه دایمنسیتی 7050 را که چند سطر پیش مطرح کردیم، یادتان هست؟ تراشه ای که تقریبا یاریی به فرآیند شارژدهی باتری داریا باند نمی نماید و یک نقطه ضعف دیگر در آیتم باتری این گوشی است. البته برای اینکه بی انصافی ننموده باشیم باید به شارژر سریع و 66 وات داریا باند هم اشاره ای کنیم. جایی که به یاری شارژر سریع داریا باند بعد 15 دقیقه ظرفیت باتری از صفر به حدود 50 درصد می رسد.

داریا باند؛ عملکرد ضعیف دوربین نسبت به رقبا

داریا باند قرار است با دوربین اصلی 50 مگاپیکسل راهی بازار گردد. تا زمان عرضه داریا باند به بازار و آنالیز عکس هایی که ثبت می نماید، نمی توانیم قضاوت درستی داشته باشیم، اما خب روی کاغذ با مقایسه اطلاعات دوربین داریا باند با رقبایی که در بازار دارد، متوجه می شویم گوشی نو ایرانی در این بخش هم آش دهن سوزی نیست. کنار حسگر اصلی 50 مگاپیکسل از حسگر های هشت و دومگاپیکسل اولتراواید و ماکرو استفاده شده است. گلکسی A54 که از نظر دوربین جزو برترین میان رده های بازار است با دوربین اصلی 50 مگاپیکسل و حسگر های 12 و پنج مگاپیکسل اولتراواید و ماکرو ساخته شده و شیائومی برای پوکو X5 پرو از حسگر اصلی 108 مگاپیکسل استفاده نموده است. خلاصه اگر موقع خرید گوشی ملاک اولتان دوربین است، داریا باند باید یکی از آخرین گزینه هایتان باشد.

داریا باند؛ نمایشگر 6.7 اینچ سوپر AMOLED

داریا باند با یک نمایشگر از نوع سوپر AMOLED ساخته شده است. بدنیست، اما خب همین نمایشگر تاثیرش را در مصرف بالای باتری نشان می دهد و حداکثر روشنایی 650 نیت هم حداقل نسبت به رقبایی که در بازار موجود هستند، تعریفی ندارد. نمایشگر گوشی داریا باند با نرخ نوسازی 120 هرتز کار می نماید و میزان آن 6.7 اینچ است.

مشخصات داریا باند در یک نگاه

ابعاد

163 در 74 در 8 میلیمتر

وزن

210 گرم

سایز نمایشگر

6.7 اینچ

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

حسگر اصلی

50 مگاپیکسل

تراشه اصلی

دایمنسیتی 7050

ظرفیت باتری

چهار هزار و 700 میلی آمپرساعت

قیمت

13 میلیون تومان

منبع: فرارو

به "چرا گوشی تقریبا ایرانی تازه ممکن است شکست بخورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوشی تقریبا ایرانی تازه ممکن است شکست بخورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید