پشه ها پیشرفت نموده اند ، مقاومت در برابر زده شدن سخت تر شده است!

به گزارش وبلاگ عصر نو، آیا متوجه شده اید که در تابستان حتی زمانی که خود را با مواد دافع پشه پوشانده اید، هنوز در معرض نیش آنها قرار دارید؟

پشه ها پیشرفت نموده اند ، مقاومت در برابر زده شدن سخت تر شده است!

به گزارش وبلاگ عصر نو و به نقل از دیلی میل، دانشمندان ممکن است علت آن را دریافته باشند، زیرا پشه ها و به طور کلی گزنده های تشنه به خون، توانایی استشمام کردن بوی بدن انسان را به روش های مختلف توسعه داده اند!

بیشتر حیوانات با گیرنده های بویایی در بینی یا شاخ هایشان استشمام می نمایند که هر کدام مقدار بسیار اندکی از بوی منحصر به فرد را تشخیص می دهند.

گیرنده ها به نورون های بویایی متصل هستند که اطلاعات مربوط به آن بوی خاص را به مغز منتقل می نمایند.

با این حال، محققان دانشگاه راکفلر در نیویورک، کشف نموده اند که نورون های موجود در آنتن های پشه به انواع مختلفی از گیرنده ها متصل هستند.

این بدان معناست که نورون های آنها به وسیله بیش از یک ماده شیمیایی فراوری شده به وسیله انسان فعال می شوند؛ بنابراین اگر یک نوع گیرنده از بین برود، آنها همچنان می توانند ما را ردیابی نمایند.

پروفسور لزلی ووشال، نویسنده ارشد این مطالعه، می گوید: شما باید سخت تر برای شکست دادن پشه ها کوشش کنید، زیرا خلاص شدن از شر یک گیرنده تأثیری ندارد. هر گونه کوشش در آینده برای کنترل پشه ها به وسیله مواد دافع یا هر چیز دیگری باید به این توجه گردد که چقدر کوشش آنها برای رسیدن به ما سخت تر شده است.

پروفسور مگ یونگر، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه بوستون نیز گفت: این پروژه واقعا به طور غیرمنتظره ای آغاز شد، زمانی که ما به نحوه رمزگذاری بوی انسان در مغز پشه نگاه می کردیم.

پشه ها با دی اکسید کربنی که بازدم می کنیم و مواد شیمیایی موجود در بوی بدن ما از جمله 1-octen-3-ol و آمین ها می توانند انسان ها را ردیابی نمایند.

تیم پروفسور یونگر در ابتدا از فناوری ویرایش ژن CRISPR بر روی پشه های ماده، Aedes aegypti، برای غیرفعال کردن گروه هایی از گیرنده های بوی انسان بر روی آنتن های آنها استفاده کرد.

آنها انتظار داشتند که این به طور کامل مانع از فعال شدن نورون های بویایی آنها در پاسخ به بوی انسان گردد. با این حال، وقتی آنها فعالیت نورون های پشه هایی را که در معرض بوی انسان قرار داشتند، مقدار گیری کردند، دریافتند حشرات هنوز هم می توانند بو را تشخیص دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "پشه ها پیشرفت نموده اند ، مقاومت در برابر زده شدن سخت تر شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشه ها پیشرفت نموده اند ، مقاومت در برابر زده شدن سخت تر شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید