ونزوئلا رهگیری و تعقیب کشتی های سوخت رسان توسط آمریکا را محکوم کرد

به گزارش وبلاگ عصر نو، کاراکاس اواخر روز پنجشنبه گفت اقدام آمریکا در رهگیری و تعقیب کشتی های سوخت رسانی به ونزوئلا نقض حقوق بین الملل است.

ونزوئلا رهگیری و تعقیب کشتی های سوخت رسان توسط آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عصر نو، خوخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا در صحفه توئیتر خود نوشت: شواهد بیشتری برای دنیا وجود دارد که ما آنها را به دادگاه کیفری بین الملل خواهیم فرستاد. در بحبوحه اپیدمی (ویروس کرونا) واشنگتن کشتی هایی را ردگیری می نماید که نفت و سوخت ما را حمل می نمایند. این نقض آشکار حقوق بین الملل و حقوق اساسی ونزوئلا است.

اخیرا برخی منابع خبری مدعی شده اند چندین کشتی حامل نفت از ایران به مقصد ونزوئلا حرکت نموده اند.

پیشتر، یک مقام آمریکایی در گفت وگو با خبرگزاری انگلیسی رویترز مدعی شد، واشنگتن اطمینان دارد دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به ازای دریافت سوخت از ایران، چندین تن طلا در اختیار این کشور قرار می دهد. وی در ادامه ادعاهای خود اضافه نمود که این مسئله نه تنها با انتقاد آمریکا رو به رو است بلکه کشورهای منطقه نیز از آن استقبال نمی نمایند.

این مقام آمریکایی گفت: ما به دنبال آنالیز اقدا م هایی هستیم که می توان در این خصوص انجام داد. وی در عین حال از ارائه جزئیات پیرامون اقدامات آمریکا در این خصوص خودداری کرد اما گفت که گزینه های مربوط به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارائه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ونزوئلا رهگیری و تعقیب کشتی های سوخت رسان توسط آمریکا را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا رهگیری و تعقیب کشتی های سوخت رسان توسط آمریکا را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید