وزیر نفت: دشمن با ایجاد چالش در تامین گاز و بنزین در پی توسعه نارضایتی عمومی بود

به گزارش وبلاگ عصر نو، وزیر نفت تاکید نمود: علی رغم کوشش های دشمن برای توسعه نارضایتی عمومی با ایجاد چالش در تامین گاز و بنزین توانستیم زمستان سرد و طولانی پارسال را پشت سر گذاشته و به احتیاج بنزین در ایام تعطیلات نوروز که به اوج خود رسید پاسخ دهیم.

وزیر نفت: دشمن با ایجاد چالش در تامین گاز و بنزین در پی توسعه نارضایتی عمومی بود

به گزارش ایسنا، جواد اوجی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان آنالیز عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی بیان نمود: علی رغم عدم سرمایه گذاری کافی در چند سال گذشته برای توسعه صنعت نفت و گاز توانستیم ناترازی بین فراوری و مصرف گاز را با توکل بر خدا در زمستان سرد و طولانی سال 1401 بدون قطعی گاز خانگی و بدون اعمال خاموشی برق با تامین سوخت نیروگاه ها پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه اظهار کرد: در عین حال به علت افزایش قابل توجه مصرف بنزین در حوزه بنزین نیز با ناترازی روبرو شده، اما توانستیم بنزین مورد احتیاج مردم را در ایام پایانی سال گذشته با وجود افزایش بی سابقه مسافرت های غیرشهری در ایام نوروز پاسخ دهیم. در شرایطی که مصرف بنزین به روزانه بیش از 140 میلیون لیتر در روز رسید، اما هیچ جایگاهی با کمبود بنزین روبرو نشد.

وزیر نفت در ادامه توضیح داد: دشمن و عوامل آن ها توانستند با جنگ ترکیبی شرایط ویژه ای را به راه انداخته و با ایجاد چالش در تامین گاز و بنزین زمینه توسعه نارضایتی عمومی را فراهم نمایند، اما این ترفند دشمن خنثی شد. همانطوری که در بند م تبصره یک بودجه سال 1401 دولت مکلف به اصلاح الگوی مصرف گاز شد دولت نیز در این مسیر گام برداشت. در بند ک تبصره 15 بودجه سال 1401 نیز دولت مکلف شد تغرفه بخش خانگی را اصلاح کند.

اوجی ادامه داد: همانطوری که در گزارش کمیسیون آمده است در اردیبهشت ماه سال 1401 پیش نویس آیین نامه اجرایی این دو بند مذکور آماده و به دفتر هیات دولت ارسال شد. دولت هم موضوع را در کمیسیون های تخصصی آنالیز و در نهایت با در نظر گرفتن مصلحت های مالی در 16 آذرماه 1401 آیین نامه را تصویب و ابلاغ کرد. براساس آیین نامه ابلاغی تعرفه بخش خانگی در 12 پله مصرف و در پنج اقلیم آب و هوایی مشخص شد. شرکت ملی گاز نیز اطلاع رسانی پیامکی را به مشترکان پرمصرف شروع کرد.

اوجی در ادامه اظهار کرد: برای تعریف الگوی مصرف گاز از دو روش مهندسی و توزیع فراوانی صورت حساب ها در سال 1400 استفاده شد.

منبع: فرارو

به "وزیر نفت: دشمن با ایجاد چالش در تامین گاز و بنزین در پی توسعه نارضایتی عمومی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: دشمن با ایجاد چالش در تامین گاز و بنزین در پی توسعه نارضایتی عمومی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید