واکنش ترامپ به اعتراضات،تانک ها وارد خیابان های آمریکا می شوند

به گزارش وبلاگ عصر نو، با ادامه اعتراضات سراسری آمریکا که توسط نیروهای نظامی به خشونت کشیده شد، مقامات نظامی واشنگتن اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور قصد اعزام تانک ها و خودروهای نظامی به خیابان ها را دارد.

واکنش ترامپ به اعتراضات،تانک ها وارد خیابان های آمریکا می شوند

به گزارش روزنامه دیلی میل، ترامپ با ادامه اعتراض مردم آمریکا به مرگ فجیع جورج فلوید توسط پلیس این کشور، تهدید به گسیل نیروهای ارتش این کشور به سراسر ایالات متحده برای سرکوب اعتراض ها نموده است.

در حالیکه مقامات دفاعی آمریکا از تهدید ترامپ برای اعزام تانک ها به خیابان ها می گویند، یک مقام آمریکایی مدعی شده که منظور ترامپ به طور خاص گشت زنی تانک ها در خیابان ها نبوده، بلکه وی در گفتگوها فقط به آن اشاره نموده، زیرا به عقیده من تنها کلمه نظامی است که وی می داند.

از طرفی منابع مطلع همچنین اعلام کردند که ترامپ با مشاوران خود درباره به کارگیری خودروهای نظامی یا نوعی از سخت افزار مورد استفاده ارتش برای تحت کنترل در آوردن اوضاع رایزنی نموده است.

روز دوشنبه مقامات اجرایی آمریکا به منظور اجرای مقررات منع آمد و شد صدها معترض را از پارک لافایت در واشنگتن متفرق کردند.

یک مقام ارشد کاخ سفید روز سه شنبه فاش کرد که ترامپ امید دارد تا اقدام خشونت آمیز در واشنگتن عبرتی برای دیگر نقاط کشور گردد.

دو تن از مقامات وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفتند که رئیس جمهوری این کشور دوشنبه شب برای نمایش قدرت علیه تظاهرات نمایندگان دستور پرواز جنگنده - بمب افکنهای ارتش آمریکا بر فراز آسمان واشنگتن را داده است.

امروز نیز مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا از گارد ملی این کشور خواسته تا یکهزار و 600 نیرو به واشنگتن اعزام نمایند.

سه مقام ارشد دفاعی آمریکا نیز به نشریه دیلی بیست گفتند که ایده اعزام نیروهای ارتش این کشور توسط کاخ سفید ارائه شده نه وزارت دفاع و صدها عضو بخش 82 هوابرد ارتش آمریکا نیز پیش از وعده ترامپ برای اتخاذ رویکرد خشونت بار علیه اعتراضات در آمریکا، به حالت آماده باش درآمده اند.

مقامات دفاعی آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که ارتش و گارد ملی آمریکا در حال اجرا عملیاتی با عنوان تیمس (Themis) هستند.

بعضی منابع مطلع با اشاره به طی کردن جهت کلیسا سنت جونز توسط ترامپ گفتند که رئیس جمهوری امید داشت تا این حرکت وی پیامی را با مضمون تسلط نیروها برای بازگرداندن قانون و نظم اشاعه دهد.

در جریان اعتراض های هشت روزه آمریکا تا به امروز دست کم 13 نفر کشته شده اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "واکنش ترامپ به اعتراضات،تانک ها وارد خیابان های آمریکا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به اعتراضات،تانک ها وارد خیابان های آمریکا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید