همایش واکاوی کودتای سوم اسفند 1299 برگزار می گردد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ عصر نو، همایش نیم روزه پس از یک قرن؛ واکاوی کودتای سوم اسفند 1299 با حضور و سخنرانی اساتید برجسته به صورت مجازی و پخش به وسیله ادوبی کانکت برگزار می گردد.

همایش واکاوی کودتای سوم اسفند 1299 برگزار می گردد خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ عصر نو، در یکصدمین سالگرد کودتای سوم اسفند1299، به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همایش نیم روزه پس از یک قرن؛ واکاوی کودتای سوم اسفند 1299 با حضور و سخنرانی اساتید برجسته به صورت مجازی و پخش به وسیله ادوبی کانکت برگزار می گردد.

دکتر محسن ردادی عضو هیات علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی و دبیر علمی این همایش گفت: پیش از این، پنج کرسی ترویجی و دو نشست علمی با حضور صاحب نظران جهت واکاوی کودتایی 1299 توسط گروه های مطالعات انقلاب اسلامی، ادبیات اندیشه و فرهنگ پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه به عنوان پیش نشست همایش پس از یک قرن؛ واکاوی کودتای سوم اسفند 1299 برگزار گشت.

ردادی اضافه کرد: در روز همایش، از کتاب جستار هایی درباره کودتای سوم اسفند 1299 (توسعه برونزا و کشورسازی وابسته) که مجموعه مقالات مربوط به همایش واکاوی کودتای سوم اسفند 1299 است، رونمایی خواهد شد.

محسن ردادی در ادامه گفت: در این همایش سخنرانان برجسته و صاحبنظر در دو بخش به ارائه مطلب خواهند پرداخت که در بخش اول آقایان دکتر ابراهیم متقی، دکتر یعقوب توکلی، دکتر محمد شفیعی فر حاضر بوده و در بخش دوم این همایش نیز آقایان مهندس رنجبر کرمانی، مهدی جمشیدی و دکتر حامد صلاحی به ایراد سخن می پردازند.

دبیر علمی همایش پس از یک قرن؛ واکاوی کودتای سوم اسفند 1299 توضیح داد: آقای دکتر ابراهیم متقی از منظر بین الملل و شرایط و اقتضائات محیط بین الملل به موضوع کودتای سوم اسفند نگاه خواهند کرد. آقای دکتر یعقوب توکلی ریشه های تاریخی شکل گیری کودتای سوم اسفند را آنالیز می نمایند، دکتر محمد شفیعی فر مقاله خود را در رابطه با برهم کنش نیرو های سیاسی خارجی تنظیم و ارائه کرده اند، آقای مهندس علی اکبر رنجبر کرمانی به ارزیابی اسناد آمریکایی از ماهیت کودتای 1299 می پردازند، آقای مهدی جمشیدی از منظر فرهنگی موضوع را آنالیز خواهد کرد و دکتر حامد صلاحی سیمای روزگار رضاشاه در آثار داستانی عصر پهلوی را واکاوی می کند.

ردادی اضافه کرد: همچنین سخنران ویژه این همایش دکتر محمد جواد لاریجانی (رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی) است که در افتتاحیه این همایش به ایراد سخن خواهد پرداخت.

دکتر محسن ردادی در انتها خاطر نشان کرد: همایش نیم روزه پس از یک قرن؛ واکاوی کودتای سوم اسفند 1299 در روز یکشنبه مورخ 3 اسفندماه 1399 از ساعت 08:30 تا 12:00 بصورت مجازی، زنده و مستقیم به وسیله نرم افزار ادوبی کانکت برگزار شده و میزبان علاقمندان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "همایش واکاوی کودتای سوم اسفند 1299 برگزار می گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش واکاوی کودتای سوم اسفند 1299 برگزار می گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید