هزار دُز واکسن برکت به قزوین رسید

به گزارش وبلاگ عصر نو، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: هزار دُز واکسن برکت وارد استان قزوین شد و به زودی تزریق خواهد شد.

هزار دُز واکسن برکت به قزوین رسید

به گزارش وبلاگ عصر نو قزوین ، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: 98 هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده ایم و در حال حاضر هم 20 هزار واکسن در استان موجود است و هزار دُز واکسن برکت رو دو روز پیش دریافت کرده ایم واین واکسن تایید شده سازمان جهانی بهداشت است.

نامدار تاکید کرد: اجازه تزریق اضطراری این واکسن صادر شده و برای تولید انبوه آن در کشور مسئله ای نخواهیم داشت.

وی اضافه نمود: طبق نظر سنجی ها ما 70 درصد مردم قزوین تمایل به تزریق واکسن برکت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اذعان کرد: واکسن کو پاستور هم نتایج خوبی داشته و به زودی به استان ها خواهید رسید.

نامدار گفت: ما هیچ گزارش از تزریق و توزیع نامناسب واکسن کرونا در استان نداشته ایم.

وی علت تاخیر و بی نظمی ها اخیر را بد قولی های شرکت های خارجی اعلام کرد که بسیاری از تعهدات این شرکت ها عملیاتی نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین اشاره کرد: بعد از مدتی وقفه واکسیناسیون کرونا در استان از سر گرفته شد، اما متاسفانه مراجعه حضوری مردم بدون توجه به زمان بندی در نظر گرفته شده برای آنان، موجب ازدحام و بی نظمی در محل نمایشگاه بین المللی استان شد.

نامدار اضافه نمود: امروز با هزار و 400 نفر تماس گرفته شده تا در زمان مشخص برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان؛ باید متقاضیان به سامانه Salamat.gov.ir مراجعه تا برای آن ها پیامک نوبت دهی ارسال شود چرا که مراجعه حضوری باعث ازدحام می شود.

نامدار اضافه نمود: الان یک محل برای تزریق درنظر گرفته شده، اما در ماه آینده اگر مقدار واکسیناسیون افزایش یابد، یک مرکز تجمیعی دیگر هم برای این امر اختصاص داده خواهد شد.

وی ادامه داد: اگرچه در محل نمایشگاه بین المللی هم 30 کانتر وجود دارد و در هر کانتر 50 نفر مشغول به خدمت هستند و 2 تیم اورژانس، یک ست احیا و دو پزشک از 8 صبح تا 6 عصر در این مرکز حضور دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: اگر واکسن ها به موقع بدست ما برسد روزانه بیش از 6 هزار واکسن در نمایشگاه بین الملل تزریق خواهیم کرد و توانایی تزریق بیش از 10 هزا ردوز در روز رو هم داریم.

نامدار گفت: بنا نیست 25 پایگاه سلامت در استان که خدمات بهداشت و درمانی بسیاری به مردم ارائه می کنند برای واکسیناسیون کرونا در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: نزدیک 80 درصد افراد بالای 70 سال استان واکسینه شده اند و جاماندگان هم می توانند با ثبت نام در سامانه سلامت برای دریافت واکسن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد: دیروز 13 هزار و 800 دز واکسن وارداتی به دست ما رسیده و 12 هزار دز هم هفته آینده به استان خواهد رسید.

نامدار اطمینان خاطرداد: فاصله زمانی تا 90 روز خللی در ایمنی بدن افراد ایجاد نمی کند و ظرف چند روز آینده دز دوم واکسیناسیون افراد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 7 درصد جمعیت استان واکسینه شده اند اعلام کرد: واکسیناسیون جانبازان بالای 50 درصد، نظام پزشکی و کادر بهداشت و درمان استان و سرای سالمندان و توانبخشی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: 21 هزار بیمارخاص هم به طور کامل واکسینه شده اند.

نامدار اضافه نمود: براساس قولی که به ما داده شده از هفته دوم تیرماه واکسیناسیون رده سنی 65 سال را شروع خواهیم کرد و هر هفته می توانیم 5 سال از این فاز را جلو ببریم تا 60 سال را تمام کنیم.

وی گفت: 134 هزار نفر در استان بالای 60 سال هستند و در کنار این ها، افراد 16 تا 64 سال دارای یک بیماری خاص حساس به کووید هم می توانند واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد: از 1740 فوتی کرونایی، 1400 نفر سن بالای 60 سال داشتند.

نامدار همچنین گفت: فاز سوم از مرداد تا آذر ماه اجرا خواهد شد و شامل تمام مشاغلی که در فضا های اجتماعی هستند، چون پلیس، اساتید، معلمان و آتش نشانان می شود.

وی اضافه نمود: طبق سیاست های سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، برای افراد زیر 18 سال واکسیناسیونی انجام نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: وقتی می توانیم بدون ماسک باشیم که بالغ بر 70 درصد جمعیت استان را واکسینه کنیم.

نامدار با اشاره به نارنجی بودن قزوین و تاکستان گفت: در یک ماه گذشته آمار کرونا با رعایت مردم رو به کاهش بوده است، اما اعمال محدودیت ها ادامه خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین

به "هزار دُز واکسن برکت به قزوین رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار دُز واکسن برکت به قزوین رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید