نکاتی که کارمندان آژانس هواپیمایی باید درباره شغلشان بدانند!

به گزارش وبلاگ عصر نو، خبرنگاران:برای یک کارمند آژانس هواپیمایی، موقعیت های شغلی مختلفی در انواع آژانس های مسافرتی کوچک و بزرگ وجود دارد که از جمله معتبرترین آن ها می توان به فرصت های شغلی علی بابا اشاره نمود.

نکاتی که کارمندان آژانس هواپیمایی باید درباره شغلشان بدانند!

امروزه باتوجه به افزایش سفرهای داخلی و خارجی و استقبال از مسافرت های هوایی، آژانس های هواپیمایی رونق بسیاری پیدا نموده اند. به همین علت، احتیاج به نیروی کاری هم در این آژانس ها افزایش چشمگیری داشته است. از جمله موقعیت های شغلی که در آگهی های استخدام علی بابا و آژانس های مطرح دیگر به چشم می خورد، می توان به کارشناس فروش و کارشناس رزرواسیون اشاره نمود.

اما یکی از سوال های متداول این است که کارمندان آژانس هواپیمایی باید چه نکاتی را درباره شغلشان بدانند؟ در این مقاله به بعضی از این نکات از جمله معرفی این شغل، تحصیلات مورداحتیاج و نحوه ورود به آن، وظایف یک کارمند آژانس و مهارت های مورداحتیاج برای این موقعیت شغلی، خواهیم پرداخت.

معرفی شغل کارمند آژانس هواپیمایی

یک کارمند آژانس هواپیمایی به فعالیت هایی همانند فروش تور، رزرو و فروش بلیط و رزرو هتل های داخلی و خارجی می پردازد. در بعضی از موارد نیز امکان دارد وظیفه برنامه ریزی سفرهای کاری و تفریحی را بر عهده داشته باشد. برای یک کارمند آژانس، موقعیت های شغلی مختلفی در انواع آژانس های مسافرتی کوچک و بزرگ وجود دارد که از جمله معتبرترین آن ها می توان به فرصت های شغلی علی بابا اشاره نمود.

کارمند آژانس مسافرتی با کسب تجربه کاری بیشتر می تواند ارتقا پیدا نموده و در شغل های مدیریتی و نظارتی همانند مدیر تور و مدیر آژانس مشغول به کار شود. علاوه بر موارد گفته شده، این فرد می تواند در صورت داشتن سرمایه کافی و شرایط دیگر تاسیس، یک آژانس مسافرتی راه اندازی کند.

معمولا یک کارمند آژانس هواپیمایی اولین فردی است که مشتریان آژانس با او روبرو می گردند. در نتیجه، از این فرد به عنوان نماینده آژانس یاد می شود. به همین علت از او انتظار می رود نماینده خوبی برای آژانس باشد و مهارت های نرم و سخت مورداحتیاج را در خود تقویت کند.

قدرت بیان و روابط عمومی مناسب، تسلط بر اصول فروشندگی و جذب مخاطب، آراستگی ظاهری و تسلط بر زبان انگلیسی، از جمله مهارت های مورداحتیاج یک کارمند آژانس محسوب می شوند.

تحصیلات مورداحتیاج و نحوه ورود به این شغل

ضرورتی ندارد که افراد برای ورود به این شغل، در رشته های مرتبط تحصیل نموده باشند. بلکه افراد مختلف می توانند پس از گذراندن دوره های آموزشی معتبر که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود، در آژانس های مسافرتی مشغول به کار شوند.

اما اگر فردی علاقه مند به تحصیل در رشته دانشگاهی مرتبط با این شغل باشد، می تواند در رشته هایی همانند رشته مدیریت گردشگری دانشگاه علمی و کاربردی و یا رشته مدیریت جهانگردی در دانشگاه های دیگر به ادامه تحصیل بپردازد.

درصورتی که سابقه کار در آژانس را ندارید، می توانید در یکی از آژانس های مسافرتی به عنوان کارآموز مشغول به کار شوید. به این ترتیب در مدت کارآموزی، آموزش های مورداحتیاج به شما داده می شود و بعد از اتمام این دوره، در صورت توافق و داشتن توانمندی، می توانید در موقعیت شغلی کارمند آژانس استخدام شوید.

برای آگاهی از فرصت های شغلی کارآموزی می توانید به وسیله سایت های کاریابی معتبر، آگهی های استخدام آژانس های مسافرتی مطرح از جمله آگهی استخدام علی بابا را پیگیری کنید.

وظایف کارمند آژانس مسافرتی

یک کارمند آژانس باتوجه به سمت شغلی خود می تواند وظایف متفاوتی داشته باشد. اما به طورکلی ازجمله وظایف کارمند آژانس مسافرتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داشتن دانش و اطلاعات جامع و کامل برای هدایت کردن مسافران درباره بلیط ها، تورها، هتل ها و دیگر خدمات آژانس مسافرتی
  • فروش خدمات آژانس از جمله فروش بلیط ها و تورهای داخلی و خارجی
  • شرح کامل ویژگی ها، امکانات و شرایط کلی برنامه های مسافرتی انتخابی مشتریان به آن ها
  • رزرو کردن برنامه ها و بلیط های مسافرتی انتخابی مشتریان به وسیله سیستم کامپیوتری
  • دریافت کردن مبلغی به عنوان پیش پرداخت از مشتریان برای رزرو خدمات مختلف آژانس از جمله بلیط، تور و هتل
  • شرح کامل اطلاعات به مشتریان بعد از آماده شدن بلیط ها و دریافت مبلغ به جامانده هزینه از آن ها
  • اطلاع رسانی به مشتریان درباره تغییرات احتمالی خدمات مانند لغو شدن یا تغییر زمان پرواز
  • دادن اطلاعات مورداحتیاج درباره بیمه سفر، پاسپورت و ویزا به مشتریان و نظارت بر بازپرداخت ها و رسیدگی به شکایت ها در بعضی از موارد
  • ارائه خدمات مربوط به ویزا و VIP و CIP در بعضی از آژانس های هواپیمایی
  • برنامه ریزی برای سفرهای مختلف داخلی و خارجی
  • داشتن اطلاعات درباره همه شهرها و کشورهای تفریحی، زیارتی و سیاحتی و ارائه اطلاعات مرتبط با سفر برای مسافران
  • تسلط به دو زبان عربی و انگلیسی برای برقراری ارتباط با مشتریان خارجی آژانس
  • رسیدگی به درخواست ها، شکایت ها و انتقادهای مشتریان
دانش فنی و مهارت های مورداحتیاج برای یک کارمند آژانس هواپیمایی

معمولا در آگهی های استخدام آژانس های مسافرتی مطرح همانند آگهی های استخدام علی بابا به مهارت های مختلفی برای یک کارمند آژانس هواپیمایی اشاره شده است. از جمله مهارت های مورداحتیاج برای این شغل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مهارت های مرتبط با فروشندگی و جذب مخاطب
  • مهارت های مرتبط با برنامه ریزی، مدیریت و سازماندهی
  • مهارت های ارتباطی قوی در دو حالت حضوری و تلفنی
  • قدرت بیان مناسب و خوش رویی به ویژه در هنگام ارائه خدمات
  • داشتن علاقه به سفر و گردشگری و آشنایی با اطلاعات این حوزه
  • آشنایی با اطلاعات جغرافیایی و تاریخی شهرها و کشورهای مختلف به ویژه مقصد تورهای آژانس
  • داشتن توانایی انجام کار به صورت گروهی
  • داشتن صبر و حوصله بسیار و توانایی کار در هنگام فشارهای کاری و روحی
  • توانایی کار با رایانه و استفاده از نرم افزارهای مرتبط با این شغل
  • آشنایی کامل با اصول و فرایندهای ارائه خدمات به مشتریان از جمله تحلیل احتیاجهای مشتری، رعایت کردن استانداردهای کیفی برای خدمات و آنالیز و تحلیل رضایت مشتری
  • آشنایی با زبان های خارجی به ویژه انگلیسی و عربی برای برقراری ارتباط با مشتریان خارجی
  • آشنایی نسبی با اصول و شیوه های مختلف جابه جایی افراد یا حمل ونقل کالاها از جمله آگاهی از هزینه ها، مزایا و معایب سفرهای هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای
جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله به نکاتی که کارمندان آژانس هواپیمایی باید درباره شغلشان بدانند، از جمله معرفی شغل کارمند آژانس هواپیمایی، تحصیلات مورداحتیاج و نحوه ورود به این شغل، وظایف کارمند آژانس مسافرتی و دانش فنی و مهارت های مورداحتیاج برای این شغل پرداختیم.

با رعایت نکات گفته شده و تقویت مهارت های مورداحتیاج این شغل، می توانید به موفقیت در موقعیت شغلی فعلی خود دست پیدا کنید. اگر در پی پیداکردن شغلی مناسب در آژانس هواپیمایی هستید، می توانید پس از کسب شرایط لازم، به وسیله سایت های کاریابی برای آگهی های استخدامی آژانس های مسافرتی مطرح از جمله آگهی های استخدام علی بابا رزومه ارسال نمایید و در صورت قبولی در مصاحبه، به موقعیت شغلی دلخواه خود دست پیدا کنید.

منبع: توریسم آنلاین

به "نکاتی که کارمندان آژانس هواپیمایی باید درباره شغلشان بدانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که کارمندان آژانس هواپیمایی باید درباره شغلشان بدانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید