نرخ نصب iOS 15 و iPadOS 15 به ترتیب به 63 و 50 درصد رسید

به گزارش وبلاگ عصر نو، از زمانی که اپل iOS 15 و iPasOS 15 را رونمایی کرد تا به امروز، کاربران خیلی به نصب آن رغبت نشان نداده اند، به گونه ای که از آن موقع تا به امروز تعداد نصب این نسخه سیستم عامل در آیفون و آیپد به ترتیب به 63 و 50% رسیده است.

نرخ نصب iOS 15 و iPadOS 15 به ترتیب به 63 و 50 درصد رسید

اگرچه این خبر به تازگی منتشر شده اما تا 11 ژانویه سال جاری یعنی دقیقا 3 روز قبل، تنها 63 درصد از تمام کاربران گوشی های آیفون که واجد شرایط دریافت آپدیت iOS 15 بودند به دانلود و نصب آن تمایل نشان دادند هنوز 37 درصد از آن ها ترجیح داده اند با همان iOS 14 به استفاده از گوشی خود بپردازند. این مقدار اما برای آیپد هنوز کمتر هم هست و به 50 درصد رسیده است. در واقع از زمانی که این دو سیستم عامل رسما برای گوشی ها و تبلت های اپل رونمایی و عرضه شدند، در مجموع نیمی از کاربران هنوز آن ها را دریافت ننموده اند.

اطلاعات مربوط به این موضوع از صفحه پشتیبانی اپ استور در پورتال توسعه دهنده اپل دریافت شده و کاملا موثق و قابل اعتماد است. البته این آمار شاید کم به نظر برسد اما اگر بخواهیم آن ها را تفکیک کنیم می بینیم که بسیاری از کاربران گوشی های چهارسال گذشته آپدیت iOS 15 را دریافت نموده اند. تقریبا 72 درصد از آیفون هایی که طی چهارسال اخیر رونمایی شدند در حال حاضر از iOS 15 به عنوان سیستم عامل پیش فرض بهره می برند که اگرچه خوب به نظر می رسد اما همچنان از نرخ 81 درصد نصبی که iOS 14 در سال گذشته داشت کمتر است.

برای آیپدها شرایط خیلی خوب نیست. نرخ نصب سیستم عامل نو در این محصولات تنها به 50 درصد می رسد یعنی از سال گذشته که اپل از iOS 15 و iPadOS 15 رونمایی کرد تا به امروز فقط نیمی از کاربران تبلت های این شرکت به نصب سیستم عامل نو رغبت نشان داده اند. در این بین 57 درصد از این محصولات در دسته تبلت هایی قرار می گیرند که از چهار سال گذشته تا به امروز رونمایی شده اند. به صورت کلی 37 درصد از آیپدهای اپل همچنان از iOS 14 بهره می برند 14 درصد دیگر هم از نسخه های قدیمی تر بهره می برند.

اپل برای مدتی سیاست خود را تغییر داد و دیگر کاربران را به نصب آپدیت های نو مجبور نمی کرد. پیش تر شرکت آمریکایی با عدم عرضه آپدیت امنیتی برای نسخه های قدیمی تر کاربران را مجاب می کرد تا به سیستم عامل نو به روزرسانی نمایند اما سال جاری که این کار را نکرد مشخص شد کاربران خیلی هم به نسخه های نو سیستم عامل اپل علاقه ندارند. به همین دلیل شرکت آمریکایی تصمیم گرفت بار دیگر به سیاست قبلی خود بازگردد و کاربران را برای نصب سیستم عامل نو مجبور کند.

بازگشت به سیاست قدیمی قطعا باعث می گردد کاربران بیشتری سیستم عامل نو را نصب نمایند اما این بار نه از روی تمایل بلکه از روی اجبار چرا که در غیر این صورت دیگر آپدیت امنیتی دریافت نخواهند کرد. یکی از اصلی ترین دلایلی که کاربران گوشی ها و تبلت های قدیمی تر به نصب iOS 15 و iPadOS 15 رغبت نشان نمی دهند این است که معمولا با نصب سیستم عامل های نو گوشی های قدیمی کند می شوند و به همین دلیل کاربران ترجیح می دهند با همان سیستم عامل قدیمی به کار خود ادامه دهند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "نرخ نصب iOS 15 و iPadOS 15 به ترتیب به 63 و 50 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ نصب iOS 15 و iPadOS 15 به ترتیب به 63 و 50 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید