مدرسه ای متفاوت با تصورات در کره شمالی!

به گزارش وبلاگ عصر نو، خبرگزاری کره شمالی تصاویری از یک مدرسه ابتدایی در پیونگ یانگ منتشر نموده که دانش آموزان را در فضایی مجهز به انواع امکانات نشان می دهد، مدرسه ای که با تصورات عمومی درباره شرایط این کشور فرق دارد و در آن برنامه های آموزش زبان انگلیسی و پایکوبی و موسیقی اجرا می گردد.

مدرسه ای متفاوت با تصورات در کره شمالی!

در این مدرسه معلم به دانش آموزان درس زبان می دهد و به نظر می رسد دانش آموزان تکلم به انگلیسی را به خوبی فراگرفته اند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی این تصاویر را به رویترز داده و رویترز می گوید ما نمی توانیم در خصوص هیچکدام از صحبت های افرادی که در این گزارش آمده راستی آزمایی کنیم. اما آنچه در این گزارش قابل مشاهده است برنامه درسی مدرسه است.

رای جو یون معلم مدرسه می گوید محصلان ما در حال تمرین زبان انگلیسی هستند تا بتوانند قدرت و زیبایی کشورمان را درک نمایند و ذهنشان را برای درخشان کردن آینده وطن آموزش دهند. ما کوشش می کنیم به آن ها یاد دهیم تا انگلیسی را به خوبی صحبت نمایند.

این فقط کلاس انگلیسی نیست، پایکوبی های سنتی و مدرن در فرهنگ کره شمالی جایگاه ویژه ای دارد. یکی از دختران پایکوب می گوید من از هشت سالگی در حال یادگیری پایکوبی هستم و الان 11 ساله هستم. من از همه در کلاس قدبلندتر هستم و در چندین اجرا برای رهبر عزیزمان هم شرکت نموده ام

کلاس های تعلیمات اجتماعی، علوم زیستی و ریاضیات هم در این مدرسه برقرار است. آموزش استفاده از چرتکه هم برگزار می گردد.

تعیین نیست که دیگر مدارس کره شمالی چقدر به این امکانات مجهز هستند.

برای کشوری که عموما در دنیا با مردمی فقیر و محروم و تحت تحریم شناخته می گردد، چنین صحنه هایی از فعالیت های یک مدرسه با تصورات موجود در کره شمالی هم خوانی ندارد. اما آنچه جای سوال و بحث ندارد این است که این دانش آموزان از امکانات این مدرسه استفاده نموده و لذت می برند.

در نظام آموزشی کره شمالی سال اول برای کودکستان است، پنج سال مدرسه ابتدایی، سه سال هدایت و سه سال هم دبیرستان.

منبع: فرارو

به "مدرسه ای متفاوت با تصورات در کره شمالی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه ای متفاوت با تصورات در کره شمالی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید