ماندگاری بیشتر ویرانگری بیشتر

به گزارش وبلاگ عصر نو، امروزه شاهد این هستیم که خانم های بسیاری به جای استفاده از لوازم آرایش موقت سراغ انواع دایمی می فرایند. چقدر به این آرایش های دایم اطمینان دارید؟خانم هایی که بدون خط لب، خط چشم و خط ابروهایی صاف از خانه بیرون نمی فرایند و باید اول از آرایش صورتشان مطمئن باشند تا اعتماد به نفس لازم را به دست آورند و از

ماندگاری بیشتر ویرانگری بیشتر

ماندگاری بیشتر ویرانگری بیشتر

امروزه شاهد این هستیم که خانم های بسیاری به جای استفاده از لوازم آرایش موقت سراغ انواع دایمی می فرایند. چقدر به این آرایش های دایم اطمینان دارید؟

خانم هایی که بدون خط لب، خط چشم و خط ابروهایی صاف از خانه بیرون نمی فرایند و باید اول از آرایش صورتشان مطمئن باشند تا اعتماد به نفس لازم را به دست آورند و از خانه خارج شوند، طرف صحبت ما هستند. قطعاً این افراد رضایت بیشتری از آرایش های دایم دارند؛ چرا که دیگرلازم نیست نه تنها در طول روز بلکه تامدت ها آرایش شان را تجدید کنند.

با آرایش دایم استخر می فرایند، باشگاه می فرایند، شب بی آن که صورتشان را با پاک کننده هاتمیز کنند می خوابند و صبح، روز جدیدی راآغاز می کنند... طبق آنچه کارشناسان و متخصصان آرایش های دایمی باور دارند، اینکار تا زمانی که با تخصص و تبحر انجام شود و وسایل و لوازم انجام کار بهداشتی باشد، بهترین گزینه برای طرفداران آرایش است؛ در غیر این صورت ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. از آنجایی که تاثیر آرایش های دایم بر پیگمنت های پوست وارد می شود، عملکرد آن مانند تاتو است. در فرآینداینکار از سوزن هایی مخصوص برای قرار دادن رنگدانه های رنگی زیر لایه سطحی پوست استفاده می شود که مشابه کار تاتو است.

حساسیت و آلرژی

از عوارض این نوع آرایش ها میتوان به حساسیت ها و آلرژی ها اشاره کرد که البته خیلی رایج نیست. این نوع آلرژی را می توان آلرژی آماس پستی درنظر گرفت در این نوع آلرژی نوعی التهاب پوستی ایجاد می شودکه به خاطر برخورد هر گونه ماده ای با پوست ظاهر می شود. در بسیاری از این موارد اینحالت حاد نیست و بی ضرر استاین حساسیت تا حدی شبیه اگزماست که با خارش، تورم وقرمزی پوست همراه است.

به گفته یکی از متخصصان پوست و مو، استفاده از اکسیدآهن برای این کار، آلرژی کمتری به وجود می آورد. شاید باور کردنی نباشد اما ترکیبابی که حاوی عصاره و روغن های گیاهی اند، بیشتر آلرژی ها هستند. معمولاً این ترکیبات به علت عطر و اسانس های خیلی قوی حساسیت بیشتریدر فرد ایجاد می کنند. چنانچه در این شرایط حساسیت هایی ایجاد شود در دو شکل خود را نشان می دهد.

حالت اول به صورت توده ای جمع شده زیر بخشی از صورت مانند لب ظاهر می شود و حالت دوم به صورت زخمی به سطح پوست راه می یابد. لازم به ذکر است که نوع دوم حساسیت وآلرژی، اغلب با پاک کردن و از بین بردن آرایش های دایم ایجاد می شود تا با قرار دادن پیگمنت های رنگی و انجام آرایش دایم. بیشتر افرادی که سراغ آرایش های دایم مانند خط چشم و خط لب می فرایند، با حساسیت های پوستی مانند تورم، پوسته پوسته شدن، خارج و ترک خوردن پوست روبرو می شوند.

تحقیقات نشان می دهد که بارزترین عارضه که آرایش دایم می تواند در افراد ایجادکند، عفونت هپاتیت C است. وسایل و لوازم غیر بهداشتی که برای این کار استفاده می شود، باعث انتقال هپاتیت C می شود.

چین و چروک پوست

از عوارض دیگر آرایش های دایم که بسیار چشم گیر است می توان به پیری زودرس پوست و ظاهر شدن چین و چروک اشاره کرد. تا زمانی که آرایش دایم روی چهره افراد است، این عارضه تعیین نمی شود اما با گذشت زمان و کم رنگ شدن این نوع آرایش ها، چین و چروک های اولیه در اطراف محل آرایش دایم مثلاً اطراف لب، چشمها و ابرو ظاهر می شود.

دوام آرایش های دائم در افراد مختلف است، اما میتوان گفت بعد از یک سال، این آرایش ها کم رنگ می شود. البته پیش آمده که در افرادی حتی بعد از 3 سال هم رنگ آرایش ثابت مانده، اما حالت رایج و طبیعی آن این است که بعد از یک سال، رنگ، شفافیت اولیه خود را از دست دهد. آرایش های دایمی که با اکسید آهن انجام می شود، اغلب بعد از یکسال رنگ اصلی خود را از دست می دهند. باور غلط

بسیاری از افراد بر این باورند که درمان هایی که با لیزر انجام می شود، می توان اثر تاتو و آرایشهای دایم را از بین ببرد، اما لیزر درمانی هم می تواند عوارض خاص خود را در پی داشته باشد.

آرایش دایم چشم (خط چشم) رایج ترین نوع آرایش دایم است و بعد از آن خط لب قرار می گیرد. البته امروزه آرایش های دایم دیگر مانند آرایش پلک و گونه هم ارایه شده اما از آنجایی که در این نوع آرایش بخش وسیعی از صورت از طریق متخصصان آرایش می شود احتمال آلرژی و حساسیت بیشتر می شود و به همین علت طرفداران چندانی ندارد و خیلی رایج نیست.

منبع:زندگی ایده آل، شماره 44.

منبع: راسخون

به "ماندگاری بیشتر ویرانگری بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماندگاری بیشتر ویرانگری بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید