قربانیان اصلی کرونا در آمریکا؛ شناساییاولین اخراج شونده ها و آخرین استخدام شونده ها!

به گزارش وبلاگ عصر نو، خبرنگاران: نرخ اشتغال اقلیت سیاه پوست آمریکا رو به کاهش است. رکود مالی حاصل از ویروس کرونا، سیاه پوستان آمریکایی را بیشتر از بقیه افراد تحت تاثیر قرار داده است. این شرایط نابرابری های نژادی را بیشتر خواهد نمود.

قربانیان اصلی کرونا در آمریکا؛ شناساییاولین اخراج شونده ها و آخرین استخدام شونده ها!

به گزارش وبلاگ عصر نو به نقل از نیویورک تایمز در جریان رکود مالی ناشی از کرونا، سیاه پوستان آمریکایی بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر از دست دادن شغل خود هستند. آنها بیشتر از آمریکایی های سفید پوست نگران تبعات مالی همه گیری هستند، چرا که درآمد کمتری کسب می نمایند و توانایی کمتری در ذخیره و پس انداز دارند. آمار مرگ و میر مبتلایان سیاه پوست نیز بیشتر از آمریکایی های سفید پوست است.

قبل از اپیدمی کرونا، نرخ بیکاری سیاه پوستان آمریکایی به پایین ترین میزان خود رسید و فدرال رزرو از آن به عنوان نشانه ای از اقتصاد قدرتمند یاد کرد. اما همه گیری به سرعت به آن دوران انتها داد. در دوران شیوع کرونا، کارگران اقلیت های قومی و نژادی نرخ بیکاری بیشتری را تجربه نموده اند. نکته مهم دیگر خسارت های دوگانه ایست که این بیماری به کارگران سیاه پوست زده است. خسارات وارد شده به این کارگران به دو دسته تقسیم می شوند: کارگرانی که در صف اول، در معرض ویروس قرار دارند، و کارگرانی که شغل خود را از دست داده اند. کارگران سیاه پوست تنها 11.9 درصد از شاغلین آمریکا را تشکیل می دهند، اما در مشاغلی که خطر بیشتری در ابتلا به کرونا وجود دارد ، سهم 17 درصدی دارند.

حتی در بهترین شرایط مالی، نرخ بیکاری سیاه پوستان آمریکایی دو برابر سفید پوستان است. تبعیض نژادی و عدم دسترسی برابر به فرصت های تحصیلی از دلایل ایجاد این اختلاف است. در حالی که صدمات مالی و شغلی مرتبط با همه گیری به سود هیچ گروه یا نژادی نبوده است، به دلایل نگران نماینده بسیاری ممکن است کارگران سیاه پوست به طور نامتناسبی آسیب ببینند چرا که شرکت ها تنها به بخشی از نیروی کار خود احتیاج خواهند داشت. کارگران سیاه پوست از مساله ای رنج می برند که برخی اقتصاددان ها آن را پدیدهاولین اخراج شونده، آخرین استخدام شونده می نامند: آنها اولین گروهی هستند که کار خود را از دست می دهند، و در شرایطی که بازار کار برای سفیدپوستان رو به بهبود است، نرخ بیکاری سیاه پوستان همچنان در حال افزایش است. این اتفاق اثرات بلند مدتی دارد، زیرا مهارت کارگرانی که از بازار کار دور مانده اند منسوخ و قدیمی خواهد شد و به همین دلیل بازگشت به بازار کار سخت تر می گردد.

به طور کلی، کارگران سیاه پوست نسبت به کارگران سفید پوست دستمزد کمتری دریافت می نمایند. بخشی به این دلیل است که آنها در مشاغل کم درآمدتری متمرکز شده اند و در مشاغل پردرآمد کمترین حضور را دارند. اما به صورت کلی، سیاه پوستان با هر سطح از تحصیلات در مقایسه با سفیدپوستان هم سطح خود درآمد کمتری دارند.

فدرال رزرو سانفرانسیسکو نشان داده است که اختلاف حقوق بین کارگران سیاه پوست و کارگران سفید پوست از نتایج تبعیض هایی است که جمع آوری دقیق اطلاعات آن مشکل است. ماری دالی رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در این باره تاکید نمود: عواملی مانند تبعیض نژادی، تفاوت در کیفیت تحصیل و فرصت های شغلی نابرابر در اختلاف دستمزد بین کارگران سیاه پوست و سفید پوست نقش داشته اند.

از آنجا که سیاه پوستان درآمد کمتری دارند، در طول زمان پس انداز و دارایی کمتری هم خواهند داشت. براساس گزارش فدرال رزرو، میانیگن ثروت خانواده های سیاه پوست، یک دهم خانواده های سفید پوست آمریکایی است. در سال 1983 ، طبق محاسبات ادوارد وولف ، اقتصاددان دانشگاه نیویورک ، میانگین ثروت یک خانواده سیاه پوست معادل سه ماه از درآمد آن خانواده بود. در سال 2016، میانگین ثروت یک خانواده سیاه پوست برابر با درآمد شش ماه برآورد شد. در طی همین همین مدت، ثروت خانواده های سفید پوست از معادل دو سال به سه سال رسیده است.

در سایه همه گیری کرونا، بیشترین آسیب و فشار مالی بر روی کسانی است که کمترین درآمد و پس انداز را داشته اند، به همین دلیل شرایط سیاه پوستان و دیگر گروه های اقلیت نگران نماینده است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در اواخر آوریل در یک کنفرانس خبری در این باره توضیح داد: در شرایط کنونی همه در حال تحمل سختی هستند. اما کسانی که شغل و درآمد خود را از دست می دهند، و یا کسانی که حمایت و پس انداز کمی برای محافظت از خود دارند، کمتر تاب خواهند آورد.

منبع: اقتصادنیوز

به "قربانیان اصلی کرونا در آمریکا؛ شناساییاولین اخراج شونده ها و آخرین استخدام شونده ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانیان اصلی کرونا در آمریکا؛ شناساییاولین اخراج شونده ها و آخرین استخدام شونده ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید