عملیاتی کردن آزمون سراسری الکترونیکی یکی از اهداف سازمان سنجش، برگزاری آزمون الکترونیکی نیازمند تجهیزات خاص در سراسر کشور

به گزارش وبلاگ عصر نو، معاون آزمون های سازمان سنجش گفت: درحال حاضر راهی به جز این نیست که آزمون های سازمان سنجش را از کاغذ جدا و از سال 1403 به صورت الکترونیکی برگزار کنیم .

عملیاتی کردن آزمون سراسری الکترونیکی یکی از اهداف سازمان سنجش، برگزاری آزمون الکترونیکی نیازمند تجهیزات خاص در سراسر کشور

مروتی گفت: درحال حاضر راهی به جز این نداشته که آزمون های سازمان سنجش را از کاغذ جدا و به صورت الکترونیکی برگزار کنیم و هدف سازمان سنجش این است که از سال 1403 آزمون ها به صورت الکترونیکی برگزار گردد.

به گفته وی برگزاری آزمون ها به صورت الکترونیکی نیازمند فراهم بودن زیرساخت های لازم در سراسر کشور است. برای انجام آزمون های الکترونیکی یکسری ادوات باید به وسیله سازمان سنجش فراهم باشد و دستگاه ها باید برای تحقق این موضوع به سازمان سنجش یاری نمایند که البته دولت باید بودجه ای را برای انجام این کار در نظر بگیرد.

معاون آزمون های سازمان سنجش ادامه داد: اقدامات لازم برای برگزاری آزمون های الکترونیکی تقریبا نسخه های اولیه اش در سازمان سنجش اجرایی و حتی آزمون های کوچک به صورت الکترونیکی در کشور برگزار شده است.

او افزود: برای برگزاری آزمون الکترونیکی در مقیاس آزمون سراسری که در هر نوبت در حدود 500 هزار نفر یا بیشتر شرکت نماینده دارد نیازمند ادوات و امکاناتی در سراسر کشور است .

او افزود: برگزاری آزمون های سراسری به صورت الکترونیکی باید بر پایه رایانه باشد که داوطلبان در ساعت مقرر پشت سیستم نشسته و به سوالات پاسخ بدهند یا اینکه بر پایه تلفن همراه باشد که سوالات به صورت همزمان به تلفن داوطلبان ارسال و این افراد به سوالات جواب بدهند.

مروتی گفت: در حال حاضر ادوات لازم مانند نرم افزار ها را فراهم نموده ایم، اما برای برگزاری این آزمون ها به صورت الکترونیکی نیازمند تجهیزات خاصی در سراسر کشور هستیم.

وبلاگ عصر نو علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عملیاتی کردن آزمون سراسری الکترونیکی یکی از اهداف سازمان سنجش، برگزاری آزمون الکترونیکی نیازمند تجهیزات خاص در سراسر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیاتی کردن آزمون سراسری الکترونیکی یکی از اهداف سازمان سنجش، برگزاری آزمون الکترونیکی نیازمند تجهیزات خاص در سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید