عبور از گذرگاه سلامتی

به گزارش وبلاگ عصر نو، ا شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن در سطح دنیا، بازار رقابت برای فراوری دستگاه های ضدعفونی کننده جهت استفاده در اماکن پر تردد بسیار داغ شده است. دستگاهی که هم کارایی بالا داشته باشد و بتواند به خوبی عمل ضدعفونی کردن را انجام دهد و هم توجیه مالی برای فراوری انبوه در مقیاس صنعتی را داشته باشد، قطعا می تواند نگاه ها را به سمت خودش جلب کند.

عبور از گذرگاه سلامتی

به گزارش وبلاگ عصر نو به نقل از روزنامه وبلاگ عصر نو، مجید گلزار، مخترع ایرانی حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و با ادغام دو دستگاه ضدعفونی نماینده و تب سنج، دستگاهی را به نام دستگاه ضدعفونی کفش و دست ها از طرفین با قابلیت تب سنجی (گذرگاه سلامتی) ثبت اختراع نموده که مدعی است می تواند هم زمان دو طرف دست ها و کف کفش ها را ضدعفونی کند و دمای بدن فرد را هم بسنجد.

اما این دستگاه به جز عملکرد دوگانه اش، آیا مزایا و خصوصیات برجسته دیگری هم دارد؟ این سوالی است که گلزار در جوابش چهار ویژگی عمده را مطرح می نماید و امیدوار است با تکیه بر آنها بتواند به وسیله بخش دولتی یا خصوصی، سرمایه مورد احتیاج برای انبوه سازی اختراعش را جذب کند. در ادامه با مزیت های دستگاه گذرگاه سلامتی این مخترع ایرانی آشنا می شوید.

بی احتیاجی از برق

مخترع دستگاه گذرگاه سلامتی می گوید، عملکرد آن در بخش پاشش مواد ضدعفونی نماینده کاملا مکانیکی است و فقط به وسیله فشرده سازی محلول ضدعفونی نماینده در مخازن تعبیه شده صورت می گیرد. گلزار شرح می دهد: به غیر از بخش تب سنج و همچنین ترازوی دیجیتالی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده و با استفاده از باتری کار می نمایند، بخش ضدعفونی نماینده آن بی احتیاج از برق است و به همین دلیل می توان این دستگاه را در هر مکانی که لازم باشد نصب کرد.

وی در ادامه می افزاید: بخش ضدعفونی نماینده گذرگاه سلامتی دارای دو مخزن تحت فشار است که به وسیله ناسوس ها یا همان تلمبه های بادی مخصوص، می توان محلول ضدعفونی نماینده را در آنها فشرده سازی و ذخیره کرد. با هربار ذخیره محلول در این مخازن، می توان حدود دوهزار مرتبه از دستگاه استفاده کرد.

ایمنی بالا و عمر طولانی

مخترع گذرگاه سلامتی می گوید، احتمال پایینی وجود دارد که دستگاهی که ساخته شده

خراب گردد. او می گوید: به دلیل مکانیکی بودن اجزای بخش ضدعفونی نماینده این دستگاه، ایمنی آن بسیار بالاست و دیگر خطر برق گرفتگی کسی را تهدید نمی نماید. علاوه بر این، در نسخه تجاری گذرگاه سلامتی می توان از آلیاژهای بسیار بادوام آهن (مانند فولاد) استفاده کرد که این کار باعث افزایش چشمگیر طول عمر این دستگاه می گردد.

زیبایی بصری

گلزار در بخش دیگری از صحبت هایش، زیبایی و جذابیت ظاهری گذرگاه سلامتی را از دیگر عوامل جذب نماینده مشتری می داند و معتقد است، می تواند این دستگاه را در دو مدل تشریفاتی و صنعتی روانه بازار کند.

او در این باره می گوید: نسخه تشریفاتی را می توان با استفاده از مواد بسیار مرغوب و باکیفیت ساخت که طبیعتا قیمت تمام شده آن را افزایش می دهد و فقط برای اماکن خاص کاربرد خواهد داشت.

اما در نسخه صنعتی این دستگاه، با استفاده از مواد ارزان تر برای فراوری انبوه در مقیاس تجاری، می توان قیمت آن را پایین آورد تا برای کاربری عمومی مقرون به صرفه باشد. البته گذرگاه سلامتی یک دستگاه منحصر به فرد است که نمونه مشابهی ندارد و به همین دلیل نمی توان قیمت آن را با دستگاه های متناظرش مقایسه کرد؛ اما با توجه به دوام بسیار بالای آن، مدل صنعتی این دستگاه مطمئنا مقرون به صرفه خواهد بود.

ضدعفونی نمایندگی موثر

به ادعای سازنده گذرگاه سلامتی، فرآیندی که در ضدعفونی کردن دست ها و کف کفش ها با این دستگاه صورت می گیرد، موجب افزایش اثربخشی آن می گردد که همین عامل هم می تواند از دیگر ویژگی های برجسته گذرگاه سلامتی باشد.

گلزار در مورد میزان اثربخشی قسمت ضدعفونی نماینده اختراعش این چنین می گوید: با توجه به این که در گذرگاه سلامتی فرآیند ضدعفونی کردن دست ها به طور هم زمان از دوزاویه صورت می گیرد، باعث می گردد نواحی کف و پشت دست ها کاملا به مواد ضدعفونی نماینده آغشته شوند و دیگر احتیاجی نیست دست ها را به هم مالش دهیم. از طرف دیگر عمل پاشش مواد ضدعفونی نماینده به وسیله فشار دادن پا روی پدال صورت می گیرد تا از تماس دست ها با اجزای دستگاه جلوگیری گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "عبور از گذرگاه سلامتی" امتیاز دهید

6 کاربر به "عبور از گذرگاه سلامتی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور از گذرگاه سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید