صعود گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب آذربایجانشرقی به قلعه آوارسین

به گزارش وبلاگ عصر نو، خبرگزاری خبرنگاران- گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب استان به مناسبت هفته تربیت بدنی و گرامیداشت هفته وحدت ، پیروز به صعود به قلعه آوارسین شد.

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب آذربایجانشرقی به قلعه آوارسین

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، قلعه آوارسین یکی از قلعه های تاریخی استان آذربایجان شرقی است که در سمت جنوب خداآفرین واقع شده است. برخی این قلعه را متعلق به دوره ساسانیان می دانند و عده ای از باستان شناسان عقیده دارند که آثار به دست آمده در این قلعه متعلق به دوره اشکانی، اوایل دوره ساسانی و دوره اسلامی است که نشان می دهد این قلعه در تمام این دوره ها مورد استفاده بوده است. قلعه آوارسین از شمال به اراضی روستای سقین و از غرب به روستای آوارسین و از بقیه جهات به ارتفاعات محدود است و در ارتفاع 1556 متر از سطح دریا واقع شده است.

این قلعه در دوران آبادانی 300 متر طول و 100 متر عرض داشته و در حال حاضر در قسمت های شمال و جنوب قلعه آثاری از بقایای معماری به چشم می خورد.

همنوردان پس از طی مسافتی با ماشین در جاده خاکی و صعب العبور روستای آوارسین که حرکت خودرو را با مشکل روبرو می کرد به روستای بسیار سرسبز و زیبا و باصفای آوارسین رسیدند و با طی راستا در یال جنوبی که شیب آن در ادامه راستا تندتر می شد ، به صعود خود ادامه داده و پس از عبور از چشم انداز ها مجذوب کننده و دل انگیز پاییزی جنگل در راستا و پس از حدود سه ساعت کوهپیمایی و صعود سخت و نفسگیر پیروز به صعود قله گردیدند.

اعضای گروه در این برنامه آقایان یوسف زاده ، نیک خصلت ، رحیمی ، صفاری ، مهدی پور ، رادمهر ، زهدی ، محمدی ، داور ، غلامپور ، عباسی ، عبادی ، اسمعیل پور ، احمدی ، اظهری به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "صعود گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب آذربایجانشرقی به قلعه آوارسین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب آذربایجانشرقی به قلعه آوارسین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید