شبکه شاد همچنان رایگان است

به گزارش وبلاگ عصر نو، تهران (پانا) - برنامه آموزشی شاد همچون گذشته به صورت رایگان ارائه می گردد اما قرار است خدمات افزوده بخش خصوصی به شبکه شاد اضافه گردد.

شبکه شاد همچنان رایگان است

به گزارش صدا و سیما، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره ورود خدمات اضافه کرده به شبکه شاد گفت: دستورالعمل مشارکت بخش عمومی و بخش دولتی در شبکه شاد ابلاغ شده است، این دستورالعمل بر مبنای مصوبه شورای عالی فضای مجازی است که وزارت آموزش و پرورش را مکلف به فعالیت بخش خصوصی و غیردولتی در شبکه شاد کرد.

محمود حبیبی اضافه کرد: برنامه آموزشی مصوب براساس برنامه درسی همچون گذشته به صورت رایگان ارائه می گردد، اما در کنار این قرار است خدمات اضافه کرده به وسیله بخش خصوصی به شبکه شاد اضافه گردد، این خدمات همراستا با برنامه درسی مصوب است، اما الزاماً جزو برنامه های مصوب نیست.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش خصوصی می تواند در حوزه کلاس ها و محتوا های یاری آموزشی، آموزش های مهارت محور، مشاوره های آموزشی یا مددکاری، جشنواره ها و نرم افزار های کتابخوان فعالیت داشته باشد.

حبیبی در پاسخ به این پرسش که دانش آموزان تا پیش از این به بازار کتاب های یاری آموزشی و کلاس های کنکور بخش خصوصی که در مدارس برگزار می شد، دسترسی داشتند چه لزومی به ورود این بازار به شبکه شاد بود؟ گفت: در این شرایط وزارت آموزش و پرورش می تواند بر محتوای ارائه شده به وسیله بخش خصوصی و فعالیت هایی که انجام می دهند نظارت کامل داشته باشد بعلاوه فضایی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد تا بتواند خدمات خود را ارائه دهد.

وی اضافه کرد: استفاده از خدمات اضافه کرده برای دانش آموزان کاملاً اختیاری است بعلاوه قرارداد هایی که با بخش خصوصی بسته می گردد در راستای توسعه عدالت آموزشی است بعلاوه نظارت بر نحوه عقد قرارداد و معین هزینه ها با وزارت آموزش و پرورش است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شبکه شاد همچنان رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه شاد همچنان رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید