سودآوری بیشتر در بورس به یاری نقشه بازار

به گزارش وبلاگ عصر نو، نقشه بازار سایت ره آورد 365 با ارائه امکاناتی نظیر فشار عرضه و تقاضا، تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی، حجم مشکوک، شرایط تکنیکال و بازدهی در بازه های مختلف زمانی خود را از دیگر سایت هایی که چنین امکانی را ارائه می دهند متمایز نموده است. این امکانات به فعالین بازار سرمایه یاری می نماید تا دید گسترده تری به نمادها یا صنایع موردنظر خود یا حتی کل بازار داشته باشند و استراتژی معاملاتی دقیق تری برای خود ترسیم نمایند.

سودآوری بیشتر در بورس به یاری نقشه بازار

نقشه بازار جزو امکانات پرطرفدار سایت هایی است که خدمات پردازش اطلاعات اقتصادی را ارائه می دهند. اهمیت آن از این جهت است که در بیشتر مواقع شاخص کل بورس نمی تواند شرایط بازار را با دقت و جزئیات نشان دهد. ولی نقشه بازار یاری می نماید تا سرمایه گذار در سریعترین زمان تحلیل نسبتاً دقیقی از شرایط بازار به دست آورد.

یکی از سایت هایی که نقشه بازار بسیار مفصلی در اختیار کاربرانش قرار می دهد سایت ره آورد 365 است. تمایز نقشه بازار این سایت با بقیه سایت ها از لحاظ امکاناتی است که در آن فراهم شده است. بعضی از این امکانات به توضیح زیر هستند:

فشار عرضه و تقاضا:

فشار عرضه و تقاضا می تواند به خوبی عمق سفارشات برای یک نماد را تعیین کند. به آن معنا که کاربر با یک نگاه به نقشه بازار متوجه خواهد شد در هر لحظه برای کدام نمادها صف خرید و برای کدام نمادها صف فروش تشکیل شده است.

تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی:

مالکیت سهام برای سهامداران حقوقی و ورود و خروج آنها به سهم همواره برای سرمایه گذاران بازار و نوسان گیرها حائز اهمیت بوده است و نقش مهمی در صدور سیگنال خرید یا فروش سهم داشته است.

تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در نقشه بازار سایت ره آورد 365، همانطور که از اسمش پیداست تغییر مالکیت سهم و دست به دست شدن آن بین سهامداران حقیقی و حقوقی را نشان می دهد.

حجم مشکوک:

اگر سهمی در یک روز معاملاتی حجم معاملات غیرمتعارفی نسبت به آنچه در به طور میانگین در گذشته داشته است را تجربه کند، چنین اتفاقی می تواند سیگنال مهمی برای خریدار یا فروشنده آن سهم باشد.

در نقشه بازار ره آورد 365 کاربر با یک نگاه اجاقتصادی می تواند تشخیص دهد که در کدام نمادها حجم معاملات بیش از میانگین همیشگی اش است و با آنالیز علت این موضوع نسبت به خرید، فروش یا نگهداری آن سهم اقدام کند.

شرایط تکنیکال:

اندیکاتورها همواره عصای دست فعالین بورس بوده اند. تنها مشکل آن است که تعداد این اندیکاتورها زیاد و یادگیری همه آنها هم بسیار زمانبر و مشکل است. از امکاناتی که نقشه بازار ره آورد 365 در اختیار کاربر قرار می دهد آن است که برای هر نماد براساس تحلیل تکنیکالی که از همه اندیکاتورهای موجود به دست آمده است سیگنال خرید یا فروش صادر می نماید. البته ذکر این نکته لازم است که اقدام به خرید یا فروش سهم تنها براساس سیگنال به دست آمده از اندیکاتورها چندان حرفه ای نیست. ولی این سیگنال ها یاری بزرگی برای معامله گران هستند که می توانند عوامل تکنیکال یا بنیادی را تایید یا رد نمایند.

بازدهی:

به جز بازدهی روزانه که در همه نقشه های بازار وجود دارد، ره آورد 365 بازدهی براساس بازه های زمانی مختلف را هم در سایت خود قرار داده. این بازه های زمانی شامل سالانه، شش ماهه، سه ماهه، ماهانه، هفتگی و روزانه هستند. همانطور که ملاحظه می کنید این بازه های زمانی بسیار متنوع هستند و حتی می توان از آنها برای تحلیل های پژوهشی بازار بهره برد.

نقشه بازار یکی از بهترین امکاناتی است که رصد بازار را برای سرمایه گذاران فراهم می نماید و می تواند احتمال موفقیت آنها در سرمایه گذاری را افزایش دهد. نقشه بازار سایت ره آورد 365 یکی از کامل ترین امکاناتی است که سایت های اینچنینی در اختیار کاربران خود قرار می دهند. برای بازدید از آن می توانید به قسمت نقشه بازار در سایت ره آورد 365 مراجعه کنید.

منبع: فرارو

به "سودآوری بیشتر در بورس به یاری نقشه بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودآوری بیشتر در بورس به یاری نقشه بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید